Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Tror vi på mer nedgang på børsen i morra? Har det kommet noen positive nyheter i løpet av dagen? (har ikke fulgt med)

 

Den beste gratissiden er finance.yahoo.com IMO. Mulighet til å laste ned prisdata til excel bl.a

 

På norske aksjer kan man benytter hegnar.no eller dn.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble skikkelig rally i USA i kveld. Jeg kan ikke forstå noe annet enn at det blir en god anledning til å komme seg ut imorgen. STL aksjene jeg kjøpte for 110NOK har nå fått en salgsordre på seg. Kursen jeg satt er 122,50NOK. Jeg merker på kroppen at markedet nå er av den karakter at det sliter på helsen. Blir det salg imorgen så tar jeg "tapet" over dette med stor ro da jeg er bombesikker på at børsen skal videre ned. Den som lever får se :)

 

Har nå satt kjøpsordre på 2000 STL til 100 NOK. Går den inn imorgen så blir jeg overrasket :)

Lenke til kommentar
Oj, dristig... 200 000.. er tungt inne da... hvor mye startet du med i din tid om jeg får spørre?

 

Startet med 1000 aksjer i STL for noen år siden. Har så å si kun fokusert på å kjøpe/selge denne aksjen. Har dette året kun hatt 8 handler, av dem har 7 gått i positiv favør. Iløpet av året 2007 så hadde jeg 88 handler. Så å si alle har vært med autohandel da jeg ikke har tid til å følge med på kursen dag inn og dag ut. Gjordet det godt i 2006/2007 med å kjøpe mellom 1000-2000 aksjer for X kroner. Satt så autosalg på 5-10% over denne verdien. Når salget så gikk inn så satt jeg et autokjøp på salget minus 5-10%.

 

Når børsen igjen stabiliserer seg så vil jeg starte med dette "systemet" igjen. Og som en avslutning, jeg opererer kun med penger jeg har råd til å tape på børsen, noe annet vil være galskap.

Lenke til kommentar
Hvilken side handler du igjennom? er det vanlig at de har slike autokjøp/salg funksjoner? Holder på å registrere meg på nordnet som sagt, håper at de også kan tilby et program/system som har slike muligheter.

 

Har benyttet SR-Bank sin tjeneste gjennom First Securities, men bruker nå hovedsakelig Nordnet.

 

Edit: Husk at det er et vanlig kjøp/salg. Jeg har bare fått den leie uvanen å kalle det for et autokjøp/salg da dette inntreffer i det aksjekursen når verdien du har satt uavhengig hvor i verden du befinner deg ;)

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Nå tror jeg børsen skal mellom 50-150. Dette er en stor krise som enda ikke har startet skikkelig i andre land enn USA. Oljeprisen kommer til å kollapse. Alle de spekulative selskapene på Oslo Børs kommer til å få store problemer og de få, gode selskapene som finnes på børsen kan bli veldig billige. Det er veldig lite gode selskap på børsen og veldig lite verdiskapning i Norge. Et positivt signal er at det faller mindre på Shanghai indeksen enn på Nikkei.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. "Stop loss".

 

Hvis jeg kjøper aksjer på kursen 100. Men ønsker å selge de igjen hvis de synker til 95. Da kan jeg sette 95 som "triggeren". Men problemet er at jeg må oppgi hvilken kurs jeg skal selge til... Det åpenbare ville jo da være å sette den også til 95. Men hva hvis kursen synker direkte fra 100 til f.eks 80. Da vil "triggeren" slå ut siden den er under 95, og aksjene forsøkt solgt til 95kr, noe som selvsagt ikke vil gå gjennom når kursen. Hvordan kan jeg sikre meg at aksjene blir solgt? Fungerer det slik at om jeg setter 70 som salgskurs, så vil den likevel selge de til "best mulig kurs", dvs 80 i dette tilfellet.

 

 

Og hadde noen giddet å forklart litt mer nøyaktig hva som egentlig menes med disse uttrykkene:

- "Kursmål"

- "Støtte"

 

På forhånd takk for hjelpen!

Endret av John-B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...