Zerzk Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 jeg handlet rec idag på 95, står på 100 nå. er usikker på om jeg skal selge og ta gevinsten med tanke på nye nedganger fremoveR? Men jeg trur rentekuttet imorgen kommer til å ha en positiv effekt på oslo børs?!! Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Sett stopp loss, med en litt godmargin, så du er sikret å få solgt dem.. Tror nok at vi skal fortsette oppover en liten stund til, så jeg ville ikke ha solgt dem på andre måter enn ved stopp loss.. Hva er egentlig rekorden for en "god dag" for oslo børs? 12,1% ser i mine øyne ut som en god dag.. Endret 14. oktober 2008 av Daniel-G Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Rentekuttet i morgen er nok allerede innkalkulert i dagens kurser. Det kan derimot bli en skuffelse hvis det bare er på 0,25 og en positiv overraskelse hvis det er over 0,5. Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg er redd husmødre og andre i Japan kommer til å sende krona ned i morgen om de prøver seg med slike rentekutt. Det gikk hardt ut over AUD når de tok 1 % ned. Dette er nok bare et blaff. Oljeprisen skal ned og krona skal bli svak. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Oljeprisen faller tilbake og oppgangen de siste dagene er visket vekk. OSE "bare" 6% opp nå. Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Grunnen til at Yen er så bra er at når rentene går ned nok overalt, men uten at det stimulerer markedene vil Yen styrke seg på grunn av at rentedifferansen blir borte, men også fordi alle disse husmødrene finner på andre ting å bruke tiden på. Som å shoppe dyre vesker fra utlandet etter at Yen styrker seg. Og utlendingene blir borte fra børsen. Det syns med en gang på kronekursen før børsen åpner og når de utover dagen selger seg ut. De ønsker ikke å sitte på aksjer på Oslo Børs, bare tjene litt på spekulasjon. Jeg hadde et mareritt. Da var dollaren og Yen 10 kroner. Og det hadde skjedd en plutselig devaluering. Det er ikke tilfeldig at firmaer fra Japan handler i USA. Økonomien i Japan er sterk fordi de har store valutareserver, de har lave boligpriser, lave priser på aksjer og mye oppsparte midler. Eksporten vil rammes, men Japan vil stå bedre imot enn de fleste fordi de har masse penger som vil komme hjem og investeres i Japan. Fordi det er en slik sparekultur i Japan, vil de også takle inflasjon på en bedre måte enn de sentralbankene som finnes her hvis inflasjon skulle bli et problem. Endret 14. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Oljeprisen faller tilbake og oppgangen de siste dagene er visket vekk. OSE "bare" 6% opp nå. Jeg venter at DNO, Norse og de andre selskapene som "borrer litt her og der", skal kollapse. Det samme med REC. Det må de da gjøre. Jeg er visst negativ igjen. Skulle jeg satset på solenergi ville jeg kjøpt et kinesisk selskap når oljeprisen kommer i 30 dollar. Kanskje det ikke var mer opptur enn dette. Det skal sikkert ned igjen i morgen. Det er stor aktivitet i SDS, og SSO, for nedgang eller oppgang på S&P 500. Det er en fin måte å spille på stemningen etterhvert som den varierer i løpet av dagen. På slutten av dagen kommer det til å falle på wall street mens frykten kommer tilbake. Endret 14. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kanskje ikke DNO som har vokst seg såpass store, men de andre oljemyggene er ren gambling. Hjelper ikke om oljen står i 500 dollar fatet hvis man ikke produserer noe... REC er et solid selskap, men har vært ufattelig høyt priset. Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Kanskje ikke DNO som har vokst seg såpass store, men de andre oljemyggene er ren gambling. Hjelper ikke om oljen står i 500 dollar fatet hvis man ikke produserer noe... REC er et solid selskap, men har vært ufattelig høyt priset. Jeg ble anbefalt det når det var helt på topp. Jeg tok en titt på selskapet og fant ut at det kanskje var verdt 10 % av det eller omkring 25 kroner aksjen. Jeg har også en dårlig magefølelse for ledelsen i selskapet. Endret 14. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 de har lave boligpriser, Morsom eller? Japan har blant verdens høyeste boligpriser. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Festen før DNO og REC skulle kollapse så er det en hel del andre selskaper som ryker først, det er nesten utrolig at du ikke nevner de; CRU IGE CNR Tandberg Storage og Data - Festen: Har REC positiv eller negativ kontantstrøm.... Nå snakker jeg om hva de HAR og ikke hva du TROR. Endret 14. oktober 2008 av Cape Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Nå er det like før Telecomputing blir kjøpt opp. Hvilke konsekvenser kan dette få for TC? Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Festen før DNO og REC skulle kollapse så er det en hel del andre selskaper som ryker først, det er nesten utrolig at du ikke nevner de; CRU IGE CNR Tandberg Storage og Data - Festen: Har REC positiv eller negativ kontantstrøm.... Nå snakker jeg om hva de HAR og ikke hva du TROR. Jeg har ikke analysert de så nøye, men jeg tror ikke de vil legge frem et tap. For meg er de en hype som kan være aktuell hvis de er truet av konkurs og oljeprisen er veldig lav. Jeg vil ikke inn i et selskap der aksjonærene er fanatiske. De andre selskapene har jeg ikke greie på. Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 En bra indikator på at dette ikke er noen bunn er optimismen bandt privatpersoner på Oslo Børs. De tror det er en vanlig nedtur og at de skal kjøpe på bunn. Jeg tror en bunn vil være preget av at en eller to nettmeglere er tett ved konkurs. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 de har lave boligpriser, Morsom eller? Japan har blant verdens høyeste boligpriser. Rangering av boligpriser kan gjøres på mange måter. Justert for gjennomsnittlig inntekt er boligprisene i Japan blant de laveste sammenliknet med øvrige industrialiserte land. Hvordan har du kommet frem til at de "har blant verdens høyeste priser"? Orket ikke å søke meg gjennom så mye men fant en link her: http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/artic...p;jgo=c_current Men nå snakker du om ett land som er omtrent like stort som Norge og huser 120mill innbyggere. Selvfølgelig må kvmprisen være høyere enn i Norge. Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Utenfor Tokyo kan du kjøpe et hus for slike priser vi hadde i 1982. Du må nok undersøke litt til. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tror vi på mer nedgang på børsen i morra? Har det kommet noen positive nyheter i løpet av dagen? (har ikke fulgt med) Lenke til kommentar
macdegus Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hvor holdere dere øye med kursene, aksjene og nyhetene? Jeg bruker nå bloomberg.com Men siden jeg er, som tidligere nevnt ny på aksjehandel så er sikkert ikke det, det beste valget. Og hva er ETF i forhold til Aksjer? Endret 15. oktober 2008 av macdegus Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg bruker å følge med via nordnet, men har ikke kommet igang med handlingen, har ikke fått konto enda, men holder på... blir etterhvert.. er sikkert ikke den beste siden å se på det heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå