ugotabanana Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Synest de kommer med mye sprøyt på hegnarTV.. True, derfor man bare ser på når det er interessante gjester. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det kom også lagertall om oljen kl. 16.30 som viste at etterspørselen har gått kraftig ned i USA. Det presset selvsagt oljetunge OSE videre ned. Man kan si mye om Hegnar, men den siste tiden har han hatt veldig rett i sine antagelser. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Noen som tror tippe på hva vi kan vente oss i morgen da? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Blei litt skuffa av REC idag. Begynner å tvile på om aksjen er på vei opp til 300 REC er en "boble", kom dere ut! Jeg bare mått trekke opp denne gamle posten. Beklager. Det vi nå ser på Oslobørs er det marerittet jeg hadde i begynnelsen av dette året. Jeg er sjeleglad for at jeg trakk all min kapital ut av børsen og over til høyrentekonto. Problemet mitt nå er at fingrene begynner å klø igjen. Har tatt ut et par hundretusener som nå står klar på min depotkonto hos Nordnet. Det begynner å bli mange bra kjøp nå (i mine øyne). Har satt opp en autohandel på 2000 STL aksjer til 100 NOK per stk. Det blir spennende å se når denne handelen blir aktiv Husker jeg hadde en inngang på omtrent 277,- i REC. Den gikk litt videre opp, men sank deretter gradvis. Hadde vell aldri trodd at REC skulle helt ned til 75,40. Gikk heldigvis raskt ut av posisjon slik at tapet ble relativt lite. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Mulig fordi krisen har kommet nærmere oss enn først forventet? Samtidig som USA kanskje har begynt å komme på bedringens vei.. Endret 9. oktober 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fy faen, Dow Jones ned 8%! Brentoljen ned på 80 dollar. Fredag blir en stygg, stygg dag på Oslo Børs... Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Æsj, og jeg som kjøpte derivat bull >_< Endret 9. oktober 2008 av Fredrik- Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Kommer iallefall nærmere en bunn imorgen med ny Low of Year. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det blir vel mulig å få STL aksjer i intervallet 108-112 kroner imorgen. Dette frister stort! Tror jeg setter en liten Auto-handel på 110 kroner å ser hva som skjer. Det er jo alltid mulig å snitte seg ned hvis nedgangen fortsetter. En plass må vi jo stoppe. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fy faen, Dow Jones ned 8%! Brentoljen ned på 80 dollar. Fredag blir en stygg, stygg dag på Oslo Børs... Ser stygt ut for i morgen ja, men med en slik nedgang er det ikke umulig at lysegrønne futter redder dagen slik som forrige gang DOW falt 7%. Bunnfiske er iallfall livsfarlig om dagen og det eneste det er mulig å tjene penger på ser ut til å være BEAR. Men å kjøpe BEAR etter et fall på over 50% virker egentlig helt feil det også. Holder meg nok her oppe på gjerdet en stund til tenker jeg. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Noen som kanskje kunne tatt seg et minutt og svart på noe jeg tideligere spurte om - men som ble lost i forumjungelen? Jeg ser på Oslo Børs sine åpningstider, så står det en periode som heter førbørsperiode som varer fra 8:15 til 9:00 hvor handelen åpner. Kan noen forklare meg hva førbørsperioden er, samt sluttauksjon og etterbørsperiode? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 I før børs perioden har børsmedlemmene anledning til å vurdere markedet og de ordre som er registrert. Basert på de ordre som er registrert, vil det beregnes en teoretisk omsetningskurs. Børsmedlemmet kan endre eller trekke registrerte ordre tilbake på ethvert tidspunkt i perioden. På slutten av før børs perioden vil ordre som er registrert kobles, og være gjenstand for automatisk slutning etter nærmere angitte prinsipper. Ordre som ikke sluttes i denne perioden vil overføres til den åpne børsperioden. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Startet ned 9%, men bare 6% nå. Oljen har falt til $78 i løpet av natten. Inflasjonen i Norge er nå på 5,3%, så det spørs hvor mye Gjerdrem tør å sette ned renten... Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg liker ikke blandingen mellom sentralbank og politikk i Norge. Sentralbanken skulle vært mer uavhengig. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Vel, jeg tror ikke det er større knytninger enn det er mellom Bush-administrasjonen og FED. Ned 8% nå forresten. Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Dette viser real dow. Den er ikke helt riktig fordi inflasjonen har vært høyere. http://www.marketwatch.com/tools/quotes/in...%2Fintchart.asp Slik det er nå så er nedgangen enda raskere enn forventet. Det er mindre farlig å kjøpe aksjer enn på lenge. Endret 10. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det siste er jeg enig i, men tror ikke bunnen er nå. Oslo Børs sluttet under 240 poeng som var et viktig støttenivå. Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) http://www.na24.no/imarkedet/article2289653.ece http://riksen.nettblogg.no/images/cf2ede6c...58dea6a484c.jpg http://www.econ.yale.edu/%7Eshiller/data/i...es/image001.gif http://www.econ.yale.edu/%7Eshiller/data/i...es/image002.gif Nå er børsen i USA nede på 150 i denne grafen. Fra 1929, likheten nå er til den tidlige perioden med mange store fall. Men den gangen ble alt solgt. Nå er det ikke slik. Det er aksjer som ikke har merket noe. http://www.zealllc.com/c2002/Zeal092002A.gif Endret 11. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg har 8000 kr til overs og har lyst til å sette de i et indeksfond, siden det kan være en smart ting å gjøre nå har jeg inntrykk av. Hvilket indeksfond burde jeg sette dem i? Et utenlandsk, eller et norsk fond? Hvis jeg kunne fått noen kjappe eksempler som jeg kan sjekke litt mer rundt hadde det vært veldig greit. EDIT: Eventuelt hvilke indekser som fondene burde rette seg etter. Endret 11. oktober 2008 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå