Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det skal så veldig mye mer ned nå, hvis ikke det skjer enda flere veldig store og relativt uforutsette hendelser. Mye av veksten i Norge i denne perioden har vært reell, ved at norske firmaer har ekspandert og blitt store i utlandet. Jeg tror også at fordi vi har hatt den enorme bolig-boomen som nå har falt tilbake, vil folk kunne bruke mindre på bolig framover. Det frigjør penger til sparing og forbruk.

 

Det vil ta tid å få orden på finansene, men før eller siden vil det skje. Erfaringsmessig skjer det fortere enn man skulle tro, men det er selvsagt ingen garanti for at det gjør det denne gangen.

Lenke til kommentar

Lastet opp til ripa med SDRL-aksjer nå, men mistet motet og solgte alt sammen igjen. Vel, vel, 5000 kroner er jo ikke akkurat så galt for 10 minutters jobbing. :!:

 

Aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå. Har veldig lyst til å ta sjansen og spytte inn store beløp med 50/50 Bull og SDRL, men det smarteste er sikkert å vente noen måneder til ting har stabilisert seg litt. Betyr selvfølgelig mye mindre fortjeneste, men synes det alt for stor risiko i markedet nå.

Lenke til kommentar

Jaja, ble 6-7% ned i dag også til tross for alle gode nyhetene.

 

Jeg tror vi ser ytterligere rentekutt i USA ned til 1% før jul. Skjer sikkert noe i Europa også.

 

Ellers tror jeg den norske staten snart vil gå ut å garantere for alle innskudd i norske banker som de har gjort i Irland.

Lenke til kommentar

DNB har 1500 milliarder i utlånt kapital. Til det har de 40 milliard i egenkapital til å dekke eventuelle tap. En del av sine utlån har DnB i Baltikum som har en aldeles grusom statsfinans. Med andre ord er det ikke mye som skal til før de er ute i uføret. Uansett, staten vil garantere for banken hvis det skjer. Men vi skal ikke tro at alt er så solid og bare fryd og gammen her til lands.

Lenke til kommentar
Blei litt skuffa av REC idag. Begynner å tvile på om aksjen er på vei opp til 300 :(

 

REC er en "boble", kom dere ut! :whistle:

 

Jeg bare mått trekke opp denne gamle posten. Beklager.

 

Det vi nå ser på Oslobørs er det marerittet jeg hadde i begynnelsen av dette året. Jeg er sjeleglad for at jeg trakk all min kapital ut av børsen og over til høyrentekonto.

 

Problemet mitt nå er at fingrene begynner å klø igjen. Har tatt ut et par hundretusener som nå står klar på min depotkonto hos Nordnet. Det begynner å bli mange bra kjøp nå (i mine øyne). Har satt opp en autohandel på 2000 STL aksjer til 100 NOK per stk. Det blir spennende å se når denne handelen blir aktiv :)

Lenke til kommentar
Hva i all verden har skjedd?

Jeg så på HegnarOnlineTV og fikk forklart at da rentekuttene ble offentligjordt tenkte alle at det var en bra ting - børsen gikk opp - helt til traderene og investorene fikk tygd litt på tanken. Når de skjønner at en så stor aksjon som koordinerte rentekutt verden over blir gjennomført betyr det at økonomien ikke er nær noen opptur med det første - situasjonen er heller laber, og dermed setter pessemissmen inn igjen og børsen fyker nedover.

 

Børsen i dag har vært nede i 9% fra i morgen i dag, til 1,5% i pluss, til så ned til avsluttningsprosenten igjen >_<!

 

EDIT: Lykke til EskimoBob! Det kan vel neppe gå dårlig uansett om man har langtidsperspektiv når man handler nå.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...