burger`n Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Høres veldig bra ut. Jeg ønsker dollaren til 6,5 så jeg har hele tiden håpet på at redningspakken ikke ble godkjent. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kan bli en bra børsdag i morgen. Opp 5-6% i USA nå. Oljeprisen over $102. Lenke til kommentar
festen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Det er nok grunner til å kjøpe nå, jeg tror det kommer et rally for noen dager eller uker. Markedet trenger en pause fra alt stresset. Men jeg liker ikke å handle aksjer når det fundamentale fortsatt er på vei ned. Endret 30. september 2008 av festen Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Pengemarkedsrenten (Nibor 3M) oppe i 8% nå. Glad jeg har mesteparten av pengene i banken basert på den renten. Lenke til kommentar
festen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg tror dollar og yen er enda bedre. Gull er også bra.Det som er nødvendig nå er å ha pengene plassert slik at de motstår den responsen som vil komme fra sentralbankene. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hvordan er oversiktligheten i brukergrensesnittet til eTrade i forhold til Nordnet? Syns Nordnet er ganske rotete, mye frem og tilbake. Endret 1. oktober 2008 av Svedge Lenke til kommentar
StockTalk Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ikke glem RGT! oko 02.10.2008 09:54 #788 Endre RGT er like mye riskio som annet men det gjenstår å se om teknoloigien til RGT kan være med å øke treff prosente og dermed redusere risikoen for om bpm borring. Enormt potensiale dersom denne teknologien viser seg å bli vitenskap. det er for tidlig å lage noen vitenskap på treff prosenten med denne teknologien før den er utprøvd. før jeg er med å snakker prosent her må de først borre minimum 10 brønner så ser vi om de har treff på 6 av 10. får de det er jeg en meget rik man om få år. jeg syns imidlertid at dette virker såpass spennende at det er verdt å være med på å ta litt risiko som med alt annet jeg satser på i børs sammenheng(denne er spesiell). per dags dato er risikoen i rgt like høy som i mange mindre oljemygg selskaper men jeg velger å tro ved å riske litt på dette selskapet skal jeg få stor avkastning en gang i fremtiden og jeg skal sitte med den beholdningen jeg har lastet opp i RGT uansett vær og vind de neste månedene. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Typisk. Kjøpte derivat-bull ved åpning i dag og nå ned 6% så langt... Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hvis det kan være noen trøst, så har ikke jeg gjort det noe bedre. Trodde jeg fikk tilbudspris på SDRL i går på 114 kroner. Ned 13% nå. Gjett om skuffelsen var stor da jeg logget meg på. Lenke til kommentar
festen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Jeg tror børsen skal ned til 200 eller lavere. Børsen er kanskje oversolgt sammenlignet med hvor mye råvarene hittil har falt. Om børsen er billig eller ikke kommer an på om råvarer fortsetter å falle. Jeg tror råvarer fortsatt skal falle og da vil også børsen falle. Endret 2. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 jeg er mer interessert i Q3 tallene. Gleder meg som en unge til november, for jeg regner med mange selskaper kommer til å overraske positivt. holder dollaren seg over kr 6 blir det nok hyggelige utbytte utbetalinger også. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Seadrill under 100 og Golden Ocean under 15! Børsen er sannelig billig, men man skal jo heller ikke se bort ifra videre fall. Om ikke annet skal det vanskelig gjøres å tape penger dersom man kjøper seg inn nå og har mer enn ett års horisont. Jeg kommer til å trade litt STL intradag, i tillegg prøve å akkumulere både GOGL og SDRL. Lenke til kommentar
festen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Jeg tror fortatt det skal ned og jeg tror det ligger mye selvbedrag bak mange kjøpsordre. Det er noe med måten nordmenn er selvgode på som gjør at troen på lavere oljepris ikke er så høy som den burde. Nå er det heller på tide at flere av landene som har fått veldig sterke valutaer må devaluere mot dollaren. Det vil senke etterspørselen etter olje. Grunnen til at det vil skje er at USA tålte å ha lav rente i forhold til situasjonen landet var i. Men det var mange andre land som prøvde seg med like lave renter som opplevde at pengemengden eksploderte. De må regne med å måtte devaluere. Endret 3. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Isj, sitter med noen derivat-bear og nå signerer Bush bailout-pakka - tipper det blir røde tall for meg i morra :< Lenke til kommentar
festen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Seadrill under 100 og Golden Ocean under 15! Børsen er sannelig billig, men man skal jo heller ikke se bort ifra videre fall. Om ikke annet skal det vanskelig gjøres å tape penger dersom man kjøper seg inn nå og har mer enn ett års horisont. Jeg kommer til å trade litt STL intradag, i tillegg prøve å akkumulere både GOGL og SDRL. Warren Buffet http://bespokeinvest.typepad.com/.shared/i...5/berkshire.png Totalt + 10 % Bra! Endret 3. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
kilik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kaupthing, Glitnir og Landsbanki er suspendert på Islandsbørsen. Nye konkursrykter. Oslo Børs er ned 9% så langt i dag. Lenke til kommentar
festen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Olje kan falle slik at Norge blir som Island. Olje og råvarer har vært den siste leggen på den multi bobla som har vært innenfor det meste de siste årene. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg og min derivat bear koser oss nå EDIT: Noen som har noen spådom til i morgen? Vil det fortsette ned eller er det tid for litt rekyl? Endret 6. oktober 2008 av Fredrik- Lenke til kommentar
festen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg tror det kommer litt opp igjen. Gull er i 5360 nå. Når gull stiger så mye så pleier dollaren å svekke seg igjen mot kroner. Det er ekstremt at dollaren har svekket seg 35 dollar mot gull samtidig som krona har svekket seg mot dollar med 15 øre. Det er mulig at den enorme etterspørselen etter fysisk gull fra folk som ønsker å unnslippe Titanic begynner å kompensere for at etterspørselen i industrien og til smykker har falt så mye. Endret 6. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hvordan går det med dere som aktivt handler aksjer for tiden? Eller de som har hatt midler stående inne, tok/tar dere de ut eller lar dere det stå til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå