festen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg tror det er et sterkt kjøp. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Buffett - Om 10 år kan vi nok se tilbake på hvilke gode kjøp man gjorde. Anledning kjøp av GS aksjer for 5 milliarder USD. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Man merker at mange sitter på gjerdet for tiden... Lav omsetning og en børs uten ordentlig retning. Når skal begredeligheten ta slutt? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Personlig har jeg gitt opp. Solgte alle aksjer på tirsdag og skal slutte meg til gjerdesitterne en stund. Mulig jeg solgte nær bunnen, men med alle problemene i økonomien tror jeg ikke dette blir løst med det første. Dessuten klarte jeg å selge med en pen gevinst på 36k. Er veldig fornøyd med det etter all nedgangen i år. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 ... Når skal begredeligheten ta slutt? en dag skjer nok det også : ) Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det kommer nesten sikkert et midlertidig rally som varer en liten stund når den pakka blir vedtatt. Men det er nok en stund til det vil bli noen varig oppgang. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ser at det går oppover i USA akkurat nå. Uansett hva som skjer kommer det norske markedet til å slite lenge fremover. Jeg tror grunnen er at svært mange aksjonærer har en veldig lav targetpris. Mange som sitter å venter på at en aksje skal stige et par kroner, også selger de. Da blir det vanskelig. Kommer ikke til å snu før den siste pessimisten har solgt seg ut. Den siste pessimisten er muligens Ulltveit-Moe som ikke selger i CRU før den er oppe i 8-9 kroner. Jeg kan ikke se at det skjer så lenge han har så mye makt som han har. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Ser at det går oppover i USA akkurat nå. Uansett hva som skjer kommer det norske markedet til å slite lenge fremover. Jeg tror grunnen er at svært mange aksjonærer har en veldig lav targetpris. Mange som sitter å venter på at en aksje skal stige et par kroner, også selger de. Da blir det vanskelig. Kommer ikke til å snu før den siste pessimisten har solgt seg ut. Den siste pessimisten er muligens Ulltveit-Moe som ikke selger i CRU før den er oppe i 8-9 kroner. Jeg kan ikke se at det skjer så lenge han har så mye makt som han har. Dette er kun psykologi, det er mer i markedet enn disse faktorene. CRU skal ned under 1,- Gjeld som snart skal innbetales, utelukker ikke emisjon her. Endret 25. september 2008 av Cape Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Selvfølgelig er det mer i markedet enn det jeg skrev om. Men i disse tider har psykologi mye å si (til alle tider, når sant skal sies). CRU var bare et eksempel. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Men, hei, det er fortsatt mulig å tjene penger i disse dager. Selv kjøpte jeg relativt mange aksjer i CRU på 1, 61 og solgte på 1, 90 kort tid etter. Tjente litt på Orkla også, uten at jeg har tapt på noe annet. Vanskelige tider, men det er viktig å kjøre på. Noen som har meninger om Rocksource? Endret 25. september 2008 av tom watt Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Tenkte å gjøre en rask tusenlapp i dag med å kjøpe litt okser, men akkurat det kunne jeg nok ha spart meg for. Hva slags forbannelse som hviler over OSE om dagen kan en jo bare spekulere i. Vel, vel. Kjøpte bare 500 stykker, så det er jo langt ifra noen krise. Dessuten kommer de nok til å stige igjen snart. Endret 26. september 2008 av Splitter Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) The game is over for some years: http://www.na24.no/imarkedet/article2252679.ece 1 av 3 dollar på bokDet totale hedgefondmarkedet beløper seg til astronomiske 1,9 billioner dollar. Det betyr at om lag hver tredje dollar har blitt satt på bok. Likviditeten suges ut av markeder med smitte-effekt over til EU-markeder. Vel? Klarer lille Norge for å komme seg unna disse kreftene som råder over markeder? Nei, det tror ikke jeg noe på.. Endret 26. september 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det betyr at mye av fallet skyldes et gigantisk salgspress, og ikke bare frykt for fremtiden. Når disse vil inn igjen vil det komme et like gigantisk kjøpspress. Hedgefondene kan ikke ta betalt skyhøye gebyrer for å sitte med pengene på bok særlig lenge. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Børsen i 317 nå. Verste siden 2005. Er vel noen nervøse stoplossere som forsvinner nå. Spent på hvordan krisepakken når den vedtas påvirker børsen. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 314 nå. Utsiktene fremover er vel ikke akkurat lyse, men å kjøpe SDRL for under 120 kroner, frister voldsomt. Synes det er merkelig om ikke OSE bunner ut snart, men det som bekymrer meg er at USA ikke har fallt mer ennå. Uff. Har veldig lyst til å trykke på kjøpsknappen nå! Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
kilik Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) 304. Kommer vi et stykke ned på 200-tallet skal jeg satse på en OBX-Derivat-Bull. Endret 29. september 2008 av kilik Lenke til kommentar
kilik Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Dow Jones ned til 10,400 etter at krisepakken ble nedstemt i kongressen. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Akkurat nå er jeg iallfall veldig glad for at jeg ikke kjøpte aksjer i dag. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvor skal dette ende! Turbulente tider i finansverden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå