Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det ikke folk som lever av trading?

Må du ha mye penger for å kunne leve på det?

Finnes garantert folk som gjør det, ja.

Må ikke ha så mye, det hele går på prosenter. Men *å leve av det*, så må de vel tjene 20.000 per måned. Da tenker jeg de på ha en egenkapital på et par millioner. Da er det nesten like greit å ha pengene i banken. Der får du 7%, hva får du på børsen? Jeg har fått ca. 3-4% kun på utbytte, og bittebittelitt på salg. Nei, jeg "lever" ikke av å trade. Jeg bruker kjøp og hold.

Lenke til kommentar
Jeg tenker også... hvis det er daytradere så vil vel ikke dem fortelle det til andre? De vil vel ha folk som lar penga bare stå der? Så det blir stabilt...?

Hva mener du nå?

Daytradere vil ikke fortelle til andre at de daytrader? Hvorfor ikke det?

Og hvorfor i all verden skulle en daytrader ønske et stabilt marked, det er jo tross alt på store svingninger daytradere tjener penger. Hvordan skulle man da tjene penger på aksjer som knapt bevegde seg?

Lenke til kommentar
Er det realistisk å kunne tjene 1.5 % vær dag GJENNOMSNITTELIG(!)?

Hvis man er sånn daytrader!

Jeg tenker også... hvis det er daytradere så vil vel ikke dem fortelle det til andre? De vil vel ha folk som lar penga bare stå der? Så det blir stabilt...?

Det er totalt urealistisk å tjene 1,5% hver dag.

For å slå markedet må du være bedre enn gjennomsnittet av investorene på markedet (evt. ha flaks, men det holder ikke i lengden). Om vi sier at gjennomsnittlig avkastning p.a. er på 8%, vil en daglig avkastning være på 0,03%. Da med forbehold om at du er like flink som resten av markedet.

Lenke til kommentar

Det er jo teknisk sett ikke umulig. Jeg kan ikke se for meg at man klarer 1,5%. Da skal man jo treffe rimelig pent bare på oppgang, eller short på nedgang.

Jeg tviler sterkt, men om man skulle være så heldig å treffe en Questerre igjen er det jo mulig.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Det er jo teknisk sett ikke umulig.

Jeg sa det var urealistisk, ikke at det er umulig.

Jeg tviler sterkt, men om man skulle være så heldig å treffe en Questerre igjen er det jo mulig.
... (evt. ha flaks, men det holder ikke i lengden). ...

QEC var vel rundt 1500%.. 1,5% daglig vil jeg tro tilsvarer nærmere 4000% p.a.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Jeg ser på de aksjene til Telenor f. eks. de endrer seg jo med store % hele tiden! Putter jeg alle penga der og tar ut vær gang jeg har fått over 1.5 % så går jo det svært ofte! Men er det bare sånn det er NÅ? Pga. kaos på børsen? Eller... er det litt sånn hele tiden?

Takk!

Hadde det vært så enkelt.....ville alle vært rike.

Lenke til kommentar
Jeg ser på de aksjene til Telenor f. eks. de endrer seg jo med store % hele tiden! Putter jeg alle penga der og tar ut vær gang jeg har fått over 1.5 % så går jo det svært ofte! Men er det bare sånn det er NÅ? Pga. kaos på børsen? Eller... er det litt sånn hele tiden?

Takk!

Du tenker kun på oppsiden... Si du kjøper aksjen, og den faller 1,5% fra der du kjøpte.. Selger du da, eller venter du? Hva om den faller mer etter det? Plutselig finner du ut at du ikke vil tape penger, så selger du med 10% i tap. Så går det motsatt vei og du vil kjøpe deg inn igjen for å tjene 1,5%, men da er kursen allerede gått opp og du er tilbake på punkt null med bare 90% av kapitalen igjen.

Annen tenkt scenario: Si aksjen går 1,5% opp på en dag, og alt ser lovende ut til at den kan gå videre. Hvorfor selge da? Tenk om den går til 3%. Eller 5%. Om du selger, må du da senere kjøpe deg inn igjen til en dyrere penge om kursen ikke faller tilbake. Og kanskje den faller idet du kjøper tilbake. Da står du igjen med tap.

Det er mye psykologi bak salg og kjøp, og dagshandel handler hovedsaklig om det. Skal en leve på aksjer alene, bør en ha en stor kapital, da snakker vi minst en million, men gjerne 4-5 mill, alt etter flaks og dyktighet. Og en er ikke garantert å tjene penger i det hele tatt.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...