fgr Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 jeg er helt NUB på aksjer og kjøpte ÅTTE aksjer i norwegian air shuttle idag. 400,- har jeg råd til å tape uansett, dette blir bare for å se om spådommene holder mål om oljeprisen vil synke. ikke for å tjene penger, bare for å se om aksjer er skummelt eller ikke for vanlige mannen i gata Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Utviklingen i NAS vil bli den samme uavhengig av om du har aksjer der eller ikke. Om det går dårlig vil det hovedsaklig være uflaks, og går det bra er det hovedsaklig flaks. Du må derfor være forsiktig med å tolke for my ut av resultatet. Når ikke du har råd til flere aksjer burde du heller kjøpe fond, siden du da får spredd risikoen mer, og det går mindre penger bort i gebyr for kjøp/salg. Endret 8. september 2008 av Naranek Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg tror det er riktig tenkt med Norwegian, det samme gjelder SAS. Aksjekursen til SAS har tjent mye mer på lavere oljepris, derfor tror jeg SAS selges med rabatt i forhold til Norwegian. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 jeg er helt NUB på aksjer og kjøpte ÅTTE aksjer i norwegian air shuttle idag. 400,- har jeg råd til å tape uansett, dette blir bare for å se om spådommene holder mål om oljeprisen vil synke. ikke for å tjene penger, bare for å se om aksjer er skummelt eller ikke for vanlige mannen i gata Jeg vet ikke hvilken megler du har brukt, men om du har betalt 40 kroner i kurtasje så må aksjen stige 20% før du har tjent en krone.. Om du har brukt din vanlige bank, så har du kanskje betalt ca 100 kroner, og må dermed ha en vekst på nærmere 50% før du får noe til overs, pga gebyr.. Men lykke til.. Alltid morsomt, og ett sted må man starte.. Jeg selv har tapt mye mer med noen av mine første aksjer.. -La plutselig merke til at jeg har gjort en feil da jeg skulle selge meg ut av Revus på torsdag.. Har solgt min beholdning 2 ganger, og dermed shortet 200 aksjer.. Så i stedet for å sitte lenger på dem, og tapt mer så har jeg shorta, og tjent en heldig høvding Ved siden av å endelig se depotkontoen gå oppover igjen, 8,7% i dag Lenke til kommentar
fgr Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 jeg er helt NUB på aksjer og kjøpte ÅTTE aksjer i norwegian air shuttle idag. 400,- har jeg råd til å tape uansett, dette blir bare for å se om spådommene holder mål om oljeprisen vil synke. ikke for å tjene penger, bare for å se om aksjer er skummelt eller ikke for vanlige mannen i gata Jeg vet ikke hvilken megler du har brukt, men om du har betalt 40 kroner i kurtasje så må aksjen stige 20% før du har tjent en krone.. Om du har brukt din vanlige bank, så har du kanskje betalt ca 100 kroner, og må dermed ha en vekst på nærmere 50% før du får noe til overs, pga gebyr.. fullstendig klar over det. jeg skal bare se om aksjen går opp eller ned jeg Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Og det kunne du ikke se med mindre du hadde aksjer i Norwegian? Endret 8. september 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg tror det er riktig tenkt med Norwegian, det samme gjelder SAS. Aksjekursen til SAS har tjent mye mer på lavere oljepris, derfor tror jeg SAS selges med rabatt i forhold til Norwegian. Skjønner ikke helt hva du mener.. SAS har bundet drivstoffprisen i flere år fremmover, imens Norwegian ikke har det.. dermed er det Norwegian som tjener mer på lav oljepris, og ikke SAS.. derfor slet NAS mye mer da oljen var $40 mer enn nå, og SAS kunne slappe av.. Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg tror det er riktig tenkt med Norwegian, det samme gjelder SAS. Aksjekursen til SAS har tjent mye mer på lavere oljepris, derfor tror jeg SAS selges med rabatt i forhold til Norwegian. Skjønner ikke helt hva du mener.. SAS har bundet drivstoffprisen i flere år fremmover, imens Norwegian ikke har det.. dermed er det Norwegian som tjener mer på lav oljepris, og ikke SAS.. derfor slet NAS mye mer da oljen var $40 mer enn nå, og SAS kunne slappe av.. Norwegian har vært populære. Det er derfor SAS har gått mer ned og mer opp igjen. Om rabatten fortsatt er der er ikke sikkert. Men den var der. Lenke til kommentar
festen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 SAS gikk opp 1,7 % i dag og Norwegian ned 1,5 %. Derfor er det nok en rabatt i SAS fortsatt. Nivået til børsen har ikke vært naturlig de siste årene. Nå kommer det ned igjen. Dette er ingen bunn, men starten på nedturen. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hva gjør dere andre på dager som denne? Jeg har jo tapt helt sjuke verdier.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Is i maven og trøster meg at andre taper sykt mer enn meg. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) All oppgang fra i går skrelt vekk..FAEN!! SDRL og FRO klarte seg utrolig nok bedre enn mye annet. Gledelig nok falt GOGL. Jeg håper nesten på at den dupper under 20. Det er et knallbra inngangspunkt. Meeen... dersom noen har lest litt i "E/P spending report" til DNB markets, så kan dere kikke litt på SDRL. "Oil service boom set to continue" er overskriften. Det har seg slik at ratene for rigger IKKE har falt i det siste, på tross av fallende oljepris. Derfor er det litt snålt at oljeservice-aksjer følger oljeprisen ned. Angående FRO også. Denne var det ikke så gøyalt å sitte med. Ratene har steget mye fra forrige uke, men oljelagertallene fra US var ikke så oppløftende. Nå ble det vedtatt av OPEC ikke å kutte oljeprisen, noe som stort sett var forventet. Det er riktignok ett lyspunkt, Saudi Arabia er forventet å kutte produksjon, det skjer sannsynligvis! Endret 9. september 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Is i maven og trøster meg at andre taper sykt mer enn meg. Hva tenker du på her? Er 23,5% sykt mer enn deg? Jeg solgte 4 steder, gikk inn i short på 2 steder, men tapte litt på å shorte yara mot slutten også.. hehe.. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 GOGL tror jeg fortsatt er en fin shortekandidat. YAR ville hadde jeg heller gått long i, short der kan være skummelt. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hva gjør dere andre på dager som denne? Jeg har jo tapt helt sjuke verdier.. Finner noe beroligende LESESTOFF! Hadde jeg bare hatt mer å kjøpe for. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg er høyt eksponert mot FRO, men angrer litt på at jeg ikke heller økte i SDRL... Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
festen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 I dollar så er børsen i 300, relativt til 520 før i år. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Huff. Ser ut til at vi får et nytt kjempeskrell i morgen. Angrer virkelig på at jeg ikke fulgte den originale planen om å laste opp med OBXEXDBULL så snart børsen var nede i 300, men ble dessverre lurt trill rundt av den flotte oppgangen i april/mai. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Reiste med 2 SAS-fly i går kveld, London-Oslo og Oslo-Trondheim og det var knapt folk på flyene. Overdriver ikke hvis jeg sier at minst 90% av setene på begge flyene var tomme! Mitt inntrykk er at langt flere har gått over til Norwegian. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå