festen Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 BNI begynner å bli billig. Når BNI går mye under conocophillips er det billig. http://www.marketwatch.com/tools/quotes/in...p;optstyle=1013 Hvordan kan du sammenlikne et oljeservice selskap med et jernbane selskap og konkludere med at BNI er billig, hvor er nøkkeltallene dine? P/dividend og P/Cashflow evt. P/E... Jeg tror Etrade vil overleve, mye cash per aksje. http://finance.yahoo.com/q/it?s=ETFC Disse Yahoo linkene er ikke noe jeg stoler på, om du ikke klarer lese av regnskapene til selskapene på egenhånd er det ganske drøyt. Hvis du ønsker å dyrke dine metoder som de eneste riktige er det fint, men kjør heller en kvantitativ analyse på antallet mennesker som har blitt rike før du forkaster alle andre metoder enn dine egne. Det er flere fundamentale grunner til at BNI er blitt billig, blant annet noe flom og ødeleggelse av jernbanelinjer og at det har startet et bear marked nå, men alt dette er egentlig støy og har ingen betydning for de langsiktige utsiktene til selskapet. BNI har vært istand på sin konkurranse situasjon å øke markedsandeler (den enes død er den andres brød) og overføre drivstoffkostnader på kundene, derfor vil selskapet sin verdi egentlig øke med økt oljepris, og det har fulgt COP på en måte der forholdet jeg sier har stemt veldig bra. Etrade er jeg mye mer usikker på. Nå tror jeg de vil overleve, men det er ikke sikkert de vil det. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Jeg dyrker noen metoder som må til får å vinne i aksjemarkedet som jeg savner i et flertall av innleggene i forumet her det er blandt annet NAV, P/E, P/Dividend. Når man sammenlikner jernbane med oljeservice, så får du står for det, men det er aldri noe jeg kunne funnet på gjøre selv om chartene skulle likne som egentlig er helt irrelevant. COP er aldri i verden priset til vedvarende oljepris på 140$ bare så det er klart, det er få oljeselskaper som er det, blandt annet også STL her hjemme som er grisebillig om oljeprisen står i 140$ over en lengre periode. Jeg tror nok vi kommer til å ha vedvarende høye oljepriser med eller dårlig driving season i US. Det er rett og slett ikke noe olje i verden. Det å da sammenlikne jernbane og oljeselskaper blir ute på skovtur i min bok. Det er sikkert mye bra med BNI, men så lenge du ikke klarer å redegjøre med nøkkeltall så faller dine innlegg ganske useriøst ut. Du snakker om fulgt COP ved økte oljepriser - Det du sier er at selskapet ikke tjener mer penger med høyere oljepris da det blir overført til kundene, men om oljeprisen skulle krakke vill det ganget BNI, men ikke COP. Korrelasjonen slår feil ut fra mitt ståsted. Så lenge jeg ikke aner nøkkeltall og ikke orker gjøre det når jeg klein så får det bare være. Endret 29. juni 2008 av Cape Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Jeg ser nok på litt andre indikatorer enn deg. Det jeg ser på med BNI er min egen oppfatning om bokverdiene pluss endel kvalitative faktorer, og kvantitative faktorer i forhold til jernbaneaksjer i tidligere perioder med høy inflasjon og min forventning om fremtidig vekst i inntjeningen. Det kostet i sin tid bortimot et helt statsbudsjett å bygge den mengden linjer BNI har. Nå er et helt statsbudsjett 12 trillioner dollar, mens BNI er verdsatt til 33,6 milliarder. Det holder ikke engang til å bygge linjenettet til NSB enda det bare er 1/20 del. Du kan gjøre samme regnestykke med båter og gogl. Det jeg oppfatter som den langsiktige trenden innen jernbane er ikke på noen måte priset inn i aksjekursene til selskapet. En ting jeg vil spørre deg om er hva du ville valgt om du fikk 10 millioner og måtte plassere det i aksjemarkedet og la det bli der i 30 år (utbytter ble automatisk reinvestert i nye aksjer i samme selskap). Hva ville du valgt. BNI eller Gogl? Jeg ville helt åpenbart valgt BNI. Faktisk ville jeg forvente at det ikke fantes noe selskap som heter Gogl om 30 år. Endret 29. juni 2008 av enim2 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg vet ikke hvor likvid marked disse linjene er, men jeg har ikke stor tro på at det er mer likvid enn GOGL's båter. Når det ikke er et marked for hverken kjøp eller selge asset's så er det nesten unødvendig å regne på NAV, da er det kun inntjeningen som betyr noe. Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Fordelen til jernbane er at det er så dyrt å bygge nytt at det i praksis er monopol. Lenke til kommentar
festen Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Laveste nivå på GM siden 1954, http://finance.yahoo.com/q/bc?s=GM&t=m...&q=l&c= Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) General Motors Death Watch Blogg fra tidligere ansatte: "After six to nine months, GM as we know it will be dead." GM har 284,000 ansatte... Endret 1. juli 2008 av kilik Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 *Vekke tråden til live igjen* Personlig har jeg akkurat nå mest lyst til å selge alle aksjene mine og glemme børsen for all framtid, men istedet så hørte jeg på ekspertene og kjøpte heller litt mer. Håper jeg ikke angrer i morgen. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Kjøpte mer Seadrill. Hvis børsen fortsetter ned i morgen også så har jeg planer om å kjøpe litt XACTBULL. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ja, har tenkt å kjøpe XACTBULL hvis den faller til 420. Tror vi kan se børsen i 520-530 ved slutten av året hvis oljeprisen holder seg. Lenke til kommentar
festen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Denne her har jeg tapt litt på, det var fin en liten post, nå er den veldig liten, bra ikke alle mine posisjoner går slik:) Går den til null så skal den få lov til det. Heller det enn å selge nå. Endret 20. august 2008 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Dette er en grei artikkel: http://www.moneyweek.com/file/49629/why-we...-deflation.html Det er et bear marked tror jeg. Jeg tror kanskje børsen skal lenger ned, kanskje ned i 340. Spesielt ille blir det om oljeprisen sprekker som en boble da ser vi fort 200 eller lavere. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg skulle gjerne sett lavere oljepris. Slik den er i dag legger det kraftig press på veksten i verdensøkonomien. Men at oljeprisen er en boble har jeg liten tro på. Endret 4. juli 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
Arne Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Noen som vil forklare kort hvordan oljeprisen påvirker verdensøkonomien? Slik at jeg forstår det? Lenke til kommentar
festen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det er for mange konsepter som har vært basert på både billig energi og billig kreditt. Det kunne ikke vare evig. Vi kan få dyr kreditt og dyr energi, eller bare dyr kreditt og billig energi. Men ikke lenger begge deler. Lenke til kommentar
festen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Noen som vil forklare kort hvordan oljeprisen påvirker verdensøkonomien? Slik at jeg forstår det? Marginene alle steder spises opp av inflasjon og høyere renter. Akkurat nå virker strammere kredittmarkeder og høy oljepris samtidig. Jeg tror kanskje et av problemene vil løse seg. Tenk et flyselskap, de rammes både slik de ble rammet etter 9/11 med kredittkontraksjon og høy oljepris samtidig. Lenke til kommentar
festen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Denne kommer til å fly om Bank of Japan hever rentene. Det kommer til å skje ganske raskt, tror jeg. http://finance.yahoo.com/q/bc?s=MTU&t=...&q=l&c= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå