Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å svare, så tror jeg det ikke blir dyrt. Kurtasjen blir det samme. Saken er bare at det blir mer komplisert, siden det blir en oddlot-post. (Sikkert skrivefeil.) Det betyr bare at flere må gå sammen om den samme posten, noe som tar lengre tid, sikkert. Men dyrere? Nah, tviler på den, ass.

8411447[/snapback]

Det er mer komplisert, ergo de tar bedre betalt. Jeg snakker jo ikke om 1000kroners klassen her, for da hadde jo poenget vært borte, men noe dyrere er det.

jeg har lest at kursen blir litt høyere, for kjøper, og kursen blir litt lavere når du skal selge.. så du taper ved både kjøp og salg.. men kanskje det bare var hos den bestemte nettmegleren.. (husker ikke hvilken jeg leste det hos,.)

8413825[/snapback]

Hender du må betale spread, vet ikke om det er det du sikter til.

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar

congrats :)

Noen andre som har satset på Questerre Energy Corporation (QEC) her?

Den har bare gått nedover siden jeg kjøpte den (tirsdag..) men ikke mer enn 100 kroner enda..

(men dagen v ar ikke slutt enda.. nå er ikke QEC lenger den eneste som endte dagen i rødt..) :)

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar

Ser at expert har steget jevnt den siste tiden, men er det noen annen grunn til at du skal kjøpe der?

jeg har ikke handla for mer enn en børspost på hver av mine aksjer (har 6 stk. i min portefølje) der avkastningen nå er på 14,600.. men der har statoil 12k av kaka.. de andre, utenom Artumas (som ligger med vel 3k over) ligger egentlig rundt det jeg kjøpte dem for, så jeg har ikke gjort så veldig mange gode kjøp, enda.. ENDA....

Skal du kjøpe hos expert blir det vel for 13050 kroner etter nåværende kurs... og uten kurtasje..

Lenke til kommentar
Man kunne ikke gitt en generel forklaring på hva man skal se etter? Hva som er bra / dårlig osv. Hjelpelinker osv?

Jeg forstår ikke en dritt:P

8454547[/snapback]

Vel.. du kan begynne med å lese anbefalinger til nettmegleren din...

Så er det sider som www.na24.no www.dn.no og www.hegnar.no som skriver om børsen hver dag, og kommer med tips.. oppsumeringen er veldig lik, men det hender at det er anbefalinger.. leste i forrige uke om it-selskapet IPS, som var anbefalt.. se hva som skjedde med dem i dag ;)

Så når du ser på en aksje kan du se hvem som har handlet der, er det en bank som har handlet mye mer enn andre kan det ligge noe i de kortene der.. som om en kanskje har fått nyss om noe.. -det er nok en bank som samler opp aksjer for en stor kunde, f.eks..

Innside handelen kan du også følge med på.. hvis styret kjøper mye så er det som oftest en grunn til det.. akkurat som at styret i aker kjøpte mange aksjer, og uken etter så skal aker selges, og kursen fyker til værs mange dager etterpå...

Det er sånn jeg har observert ihvertfall.. jeg har jo vært dum nok til å ikke ha kjøpt før jeg ser hva som har skjedd...

Lenke til kommentar
Det er en jeg har lyst på også...

Men venter på at seabird skal komme seg litt mer, før jeg selger meg ut der, og kjøper på crew...

8465913[/snapback]

Hvorfor det? Når en sitter på en aksje som kanskje ikke går som forventet er det bare selge å kjøpe en aksje som kanskje mest sannsynligvis vil stige mer.

Det er et uttrykk som heter "Jeg venter til det er i 0 så selger jeg" dette er farlig, selg det bare man må kunne tåle et lite tap og kanskje da gå i gevinst på sin neste investering.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...