Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært moro å fått med seg de $0,55 ja. Litt surt å tenke på at jeg solgte på 23,0, men som sagt tidligere, gidder jeg ikke å gråte over spilt melk.

Har også lagt merke til at AGI går som et skudd om dagen. Noen som fremdeles sitter med denne? Kunne ha blitt spennende med ett lodd her også, men tror heller jeg satser de siste kronene mine i litt BULL-aksjer. Det vil si - hvis det noensinne blir noe av den korreksjonen jeg sitter og venter på. :!:

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å forandre strategi litt, det å kjøpe bull er lett... regne P/E blablabla, men det å kjøpe feks bear derivatet kan være vanskligere. Hvis jeg skal inn i bear igjen så blir jeg en sucker for TA, da hadde det feks vært en ide å kjøpe bear rett under motstanden på ATH, eller en RSI motstand og kjøre SL hvis motstanden brytes.

Jeg tapte en del på å bare se på det fundamentale i starten når jeg satt i bear, men TA har faktisk en del å si. Kjøper man tett opptil en motstand er det lettere å ta tapet av en SL da motstand brytes og det gis kjøpssignal.

Men siden det også koster litt mer i avgifter (0.8% til fondsforvalter), så kommer jeg til å kjøre en del mindre i bear en forrige gang.

PGS ble solgt på 156 med inngang på 147, har fortsatt litt tap igjen fra bear som skal taes igjen.

Endret av PinneVed
Lenke til kommentar

Hei!

Holder for tiden på å lese "Aksjeskolen" av Finn Øystein Bergh. Også har jeg kommet til kap. om "Vet noen hvor aksjen hopper". For de av dere som har lest den ås husker dere kanskje at dere leste om effisiens i svak form, og effisiens i halvsterk form. Litt vanskelig å forstå, så derfor lurer jeg litt på om jeg kan få en forklaring på hva det betyr. Vet at Effisiens betyr: all relevant og tilgjengelig informasjon fullt ut er reflektert i kursene.

På forhånd takker jeg for svar.

Endret av Zuvijin
Lenke til kommentar

Tenker litt på å selge en av børspostene mine i THIN for å kjøpe NEC. Har egentlig lyst til å beholde begge børspostene i THIN, men i tilfellet kommer jeg til å ha nesten 40k i aksjer med ganske stor risiko, og det blir litt mye.

Er det noen her som vet litt om NEC? Er spesielt interessert i ledelsen og hvordan selskapet blir styrt. Eller finnes det kanskje liknende aksjer som har større poteniale framover?

PS. er ikke interessert i CNR. :p

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Synes NEC virker å ha litt stor risiko, men den er helt klart spennende, og dessuten ser analytikerne en mangedobbling. Er i veldig sterk tvil, men mulig jeg legger inn en liten ordre til i morgen.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Nei. Men du har jo stockpro.no som er en stockpicking konkurranse. Det blir ikke helt det samme som det du nevner, men prinsippet bak det er lignende, der du får mest poeng for å velge (opptil 10) aksjene som gir best fortjeneste i forhold til indeksen. På den siden kan du dessuten tjene penger om du har mest poeng for måneden (10000 kr).

Lenke til kommentar

Forplikter jeg meg til noe når jeg skriver inn et brukernavn og et passord? ELler bare kommer jeg rett inn da? Jeg vil nødig bli oppringt av en eller annen konsulent som takker for at jeg opprettet medlemskap og blablabla.

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg skulle prøve meg på portfølje hos Børs24 i natt. Startet med virtuelle 40 000 kr. Fordelte det på Funcom, Lerøy Seafood og Norse Energy Corp.

Hadde det vært ekte penger hadde jeg vært 1600 kr rikere siden kl 06 i dag... :)

Funcom steg ganske brått på disse timene.

Er nybegynner i dette. Vet vel ikke helt 100% hva jeg prater om. ;)

Lenke til kommentar

Fornuftig å begynne med fiktiv portefølje for å forstå litt av spillet rundt aksjer. Prøv å sett dere litt inn i bakgrunnen for at aksjene har gått opp, og ikke stol på alt dere leser på HO. Mange som skriver der som har sin egen agenda. Gjør dere opp deres egne meninger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...