Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

enim2 mye snakk men lite handling som noen tidliggere her sa hvorfor legger du ikke in short handler hvis du er så skrå sikker. Jeg på min side mener GOGL er sterk undervurdert på børsen, å er også i den formening at ikke bildet er så svart som du nå maler det i fremtiden for bulk. Men vi får så se hvem som har rett før eller senere.

 

"negative macroeconomic influences on sentiment

– credit crunch & US economic slowdown

– rising Chinese inflation"

 

Fra kvartalsrapporten, om grunnene til svakere fraktrater.

 

Jeg tror de grunnene er det viktigste og at vi ikke har sett konsekvensene enda, fordi det underliggende hittil bare er dyttet under teppet når det gjelder inflasjonen i Kina, så for vi se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ute på ville veier i ville vesten Enim: D/S Norden Sjefen Mortens uttalte at kredittkrunsjen har vært bra for tørrlast det hverken greenfield yards eller skip blir finansiert og vi har vært vitne til kanselleringer og det er også mange skip som er og blir forsinket grunnet kredittkrunsjen.

 

http://news.xinhuanet.com/english/2008-05/...ent_8119700.htm Chinese Inflation expected to go down in Q2

Lenke til kommentar
Du er ute på ville veier i ville vesten Enim: D/S Norden Sjefen Mortens uttalte at kredittkrunsjen har vært bra for tørrlast det hverken greenfield yards eller skip blir finansiert og vi har vært vitne til kanselleringer og det er også mange skip som er og blir forsinket grunnet kredittkrunsjen.

 

http://news.xinhuanet.com/english/2008-05/...ent_8119700.htm Chinese Inflation expected to go down in Q2

 

Ja, jeg refererte til kvartalsrapporten. Færre skip på grunn av vanskeligere finansiering er vel bra, men du skal jo helst ha noen å frakte tørrbulk til og da.

 

Jeg er meget skeptisk til å ta det en government think tank i Kina sier som god fisk. Jeg tror inflasjonen heller vil gå opp, om de ikke tar grep som vil strupe pengemengden. Det skal bli spennende å se om de greier å balansere ønsket om en svak yuan og lav rente med lav inflasjon. Det tviler jeg sterkt på. Men jeg tror de har et sterkt ønske om å ikke ta grep som egentlig gjør noe med problemet før OL.

 

Nå, hva tror dere om Aker seafoods?

 

Jeg er optimistisk på at de kommer til å få en fin opptur i løpet av året.

Lenke til kommentar
Du er ute på ville veier i ville vesten Enim: D/S Norden Sjefen Mortens uttalte at kredittkrunsjen har vært bra for tørrlast det hverken greenfield yards eller skip blir finansiert og vi har vært vitne til kanselleringer og det er også mange skip som er og blir forsinket grunnet kredittkrunsjen.

 

<a href="http://news.xinhuanet.com/english/2008-05/...ent_8119700.htm" target="_blank">http://news.xinhuanet.com/english/2008-05/...ent_8119700.htm</a> Chinese Inflation expected to go down in Q2

 

Ja, jeg refererte til kvartalsrapporten. Færre skip på grunn av vanskeligere finansiering er vel bra, men du skal jo helst ha noen å frakte tørrbulk til og da.

 

Jeg er meget skeptisk til å ta det en government think tank i Kina sier som god fisk. Jeg tror inflasjonen heller vil gå opp, om de ikke tar grep som vil strupe pengemengden. Det skal bli spennende å se om de greier å balansere ønsket om en svak yuan og lav rente med lav inflasjon. Det tviler jeg sterkt på. Men jeg tror de har et sterkt ønske om å ikke ta grep som egentlig gjør noe med problemet før OL.

 

Nå, hva tror dere om Aker seafoods?

 

Jeg er optimistisk på at de kommer til å få en fin opptur i løpet av året.

hvilken kvartalsrapport er du yrer om?

 

Ja, jeg refererte til kvartalsrapporten. Færre skip på grunn av vanskeligere finansiering er vel bra, men du skal jo helst ha noen å frakte tørrbulk til og da. - no shit sherlock bdi fra 5K-10K sier sitt.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
- disruptions to iron ore & coal cargoes

 

Vet du hvorfor? Jeg er fullt klar over det, men har min tvil til at du faktisk vet det....

 

Vel, det står også i kvartalsrapporten. Jeg skjønner egentlig ikke poenget med spørsmålet bortsett fra at det viser din frustrasjon.

Lenke til kommentar
- disruptions to iron ore & coal cargoes

 

Vet du hvorfor? Jeg er fullt klar over det, men har min tvil til at du faktisk vet det....

 

Vel, det står også i kvartalsrapporten. Jeg skjønner egentlig ikke poenget med spørsmålet bortsett fra at det viser din frustrasjon.

Frustrasjon? Din argumentasjon er vel det eneste som jeg finner meget merkelig. Grunnen til disruptions har ikke noe med demand fra Kina å gjøre og så lenge det er faktum så er jeg bullish på GOGL. Det skal også nevnes at du er feig nok til å snakke ned bulk og GOGL, uten argumentasjon, men lar GOGL sin kvartalspresentasjon snakke. Vi får se Q1 Presentasjonen 16 Mai, jeg tror vi skal la den ta seg av snakkingen jeg.

Lenke til kommentar
- disruptions to iron ore & coal cargoes

 

Vet du hvorfor? Jeg er fullt klar over det, men har min tvil til at du faktisk vet det....

 

Vel, det står også i kvartalsrapporten. Jeg skjønner egentlig ikke poenget med spørsmålet bortsett fra at det viser din frustrasjon.

Frustrasjon? Din argumentasjon er vel det eneste som jeg finner meget merkelig. Grunnen til disruptions har ikke noe med demand fra Kina å gjøre og så lenge det er faktum så er jeg bullish på GOGL. Det skal også nevnes at du er feig nok til å snakke ned bulk og GOGL, uten argumentasjon, men lar GOGL sin kvartalspresentasjon snakke. Vi får se Q1 Presentasjonen 16 Mai, jeg tror vi skal la den ta seg av snakkingen jeg.

Den isen av makroforhold som bulk skøyter oppå blir stadig tynnere, det er og en oppfatning om at Kina skal vokse inn i himmelen, gå fra 10, til 9, så 8 % osv, uten å gå på en smell. Jeg ser for meg at smellen kommer når inflasjonen skal kjøles ned, og når det skjer vet jeg ikke, men jeg ville ikke sittet med alle pengene mine i tørrbulk da.

Lenke til kommentar
Questerre Energy Corporation med en avkasting på 675,00% på 3 måneder :whistle:

Bare dumt jeg ikke har plassert mine børsposter der...

Har sett på denne omtrent hver dag siden den begynte oppgangen, og tror alltid at toppen er nådd. Skulle ønske jeg hadde hatt en krystallkule. :(

Lenke til kommentar
Questerre Energy Corporation med en avkasting på 675,00% på 3 måneder :whistle:

Bare dumt jeg ikke har plassert mine børsposter der...

Har sett på denne omtrent hver dag siden den begynte oppgangen, og tror alltid at toppen er nådd. Skulle ønske jeg hadde hatt en krystallkule. :(

Samme her. Trodde den nådde toppen da den steg 80-90 % på en dag, men den har bare fortsatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...