Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hva tror dere om Scana Industrier? Ser at bedriften har hatt stor oppgang både den siste måneden og siden 1. januar...

8333883[/snapback]

 

Vel.. den har hatt stor oppgang den siste tiden ser det ut som.. ser ut til å gå sterkt med olje og energiselskaper nå, men hva som skjer når børsen åpner, etter at gislene i irak er sluppet fri (og usa ikke fikk lov til å "hjelpe" GB) -det kan også være spennende å se hva presidenten skal si om en god time.. det er garantert noe som har noe å si for energikursene..

Lenke til kommentar

Har nemlig tenkt å legge rundt 10000 i aksjer. Tenker på Scana Industrier og Yara International.

 

Et spørsmål: Har prisen på én aksje noe å si for selskapets verdi? Altså, kursen kan være på rundt 10 kroner, men det kan være mange, mange aksjer.

Lenke til kommentar
Et spørsmål: Har prisen på én aksje noe å si for selskapets verdi? Altså, kursen kan være på rundt 10 kroner, men det kan være mange, mange aksjer.

Kurs*antall utstedte aksjer=selskapets markedsverdi.

8342769[/snapback]

Det skjønner jeg også ;)

 

Det jeg tenkte på var om det er noen forskjell på å ha mange billige aksjer eller få dyre?

 

Imorgen må det vel bli blodrødt på Oslobørs. Oljeprisen stuper nå med stor S.

Hovedindeksen har faktisk steget med 0.19%

Lenke til kommentar
Kurs*antall utstedte aksjer=selskapets markedsverdi.
Det skjønner jeg også ;)

Det jeg tenkte på var om det er noen forskjell på å ha mange billige aksjer eller få dyre?

Hvis du faktisk skjønner regnestykket burde det være opplagt. 1*10 og 10*1 er det samme.

8348106[/snapback]

Ja for faen, bare lurte på om det var noen fordeler med en av dem.

Lenke til kommentar

Ikke noe annet enn de opplagte i ekstremtilfeller. Den minste prisen en aksje kan ha på Oslo Børs er 1 øre, og når man nærmer seg den vil en økning eller redusering i prisen ha for store utslag. Er aksjene ekstremt dyre er det færre som har råd til å kjøpe seg inn siden ikke man kan kjøpe mindre enn en aksje.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært med COP hele veien fra 53 til 60, på excelarket mitt :thumbdown:

Dette på ca to uker.. Jaja, nå begynner en ny runde av aksjespillet(forhåpentligvis premiert) i morgen, får vel herje litt der, istede for på excelarket mitt :) Det skal vistnok komme en oppdatering på aksjespillet, så kanskje vi for muligheten for shorting?

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar

Har vært artig å lese denne posten, spesielt AGI aksjene var spennende å følge, noen som har solgt seg ut av de enda? Noen som flyttet low stoppen?

 

Skal spare opp sommerjobb lønna og legge inn til aksjehandel, må bare komme inn på et godt tidspunkt.

 

Så at det var flere som snakket om Funcom aksjer, og i går var de jo det selskapet som hadde gått best på OSEAX, 12,5 % opp.

 

Og til slutt, dette aksjespillet hørtes ut som en god plass å lære....hvor kan jeg finne det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...