Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Ahh.. ikke dårlig ;)

 

Jeg tenkte faktisk litt på å følge deg.. men utsatt det til først å få kjøpt meg litt inn andre steder..

 

Merkelig nok står det på depotkontoen min at jeg har steget med 6,3% i dag, men de 2 jeg har, REC og GOGL, har bare steget 6,15 og 4,74.. noe som vil bli rett under 5% stigning på depotkontoen.. ikke har det kommet noe inn på fra utbytte eller innskudd heller.. Rart..

 

EDIT: Og jeg rakk heldigvis å bli med på oppturen.. før jobb i går så fikk jeg lagt inn ett bud på 25,20.. Får håpe jeg aldri mer får den sjansen :)

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjener selvfølgelig ikke stort på mine to stakkars børsposter i THIN, men er jo uansett morsomt når slikt skjer. La dessuten inn en liten ordre på SEVAN nå i kveld, men vil ikke kjøpe mye slik som markedet er akkurat nå. Har også veldig lyst til å kjøpe litt GOGL og SDRL i morgen, men amerikanerne er jo som vanlig helt uforutsigbare, så jeg vet ikke helt.

 

@Eskimobob: Nå må du ikke ødelegge illusjonene mine med dum logikk! :(

 

Edit: La inn en liten ordre på SDRL også nå, så da antar jeg megakrakket er like om hjørnet.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg lurer på om det finnes noen historiestatestikk over hva sluttkursen var på Oslo Børs i tall for hver dag? Om jeg kan finne hva kursen var f.eks. på onsdag. Noen som vet hvor jeg kan finne dette, i nøyaktige tall? :)

Sikkert mange steder du kan finne dette, men netfonds har iallfall noe historikk, gå inn på sidene deres eller direkte til kurslistene, f.eks for statoil: http://hopey.netfonds.no/paperhistory.php?paper=STL.OSE

 

Bare å endre tickeren så får du andre papirer, eller OSEBX for å få indexen.

Lenke til kommentar

Er det mulig at vi skal fortsette opppgangen en stund til?

Etter min mening tyder alt på at vi skal fortsette nedover neste uke, men disse gutta har vist flere ganger at de absolutt vet hva de snakker om, så de hadde vært spennende å kjøpe litt BULL-aksjer på mandag.

 

Hva tror folket? Hoppe opp på gjerdet og forberede seg på nedgang, eller kjøpe BULL-aksjer og håpe på at disse TA-ekspertene får rett? :)

Lenke til kommentar
Er det mulig at vi skal fortsette opppgangen en stund til?
Etter min mening tyder alt på at vi skal fortsette nedover neste uke, men disse gutta har vist flere ganger at de absolutt vet hva de snakker om, så de hadde vært spennende å kjøpe litt BULL-aksjer på mandag.

 

Hva tror folket? Hoppe opp på gjerdet og forberede seg på nedgang, eller kjøpe BULL-aksjer og håpe på at disse TA-ekspertene får rett? :)

 

Mitt markedssyn er bullish nå, tror faktisk mye av nedsiden er tatt ut.

Lenke til kommentar

Lastet opp med litt DESSC i dag. Denne må jo være veldig billig på disse nivåene. Kjøpte også litt mer SDRL, men angrer nesten litt for arbeidstallene som kommer i morgen blir nok veldig stygge.

 

Hvis det værste skulle skje, og vi går mot enda noen måneder med nedgang, får jeg vel bare fortsette å laste opp, og trøste meg med utbyttene. Har iallfall bestemt meg for å fokusere på SDRL nå, og håper på å ha minst 1000 aksjer innen 2009.

Lenke til kommentar
Seadrill er klokt - Min plan for de neste år er reinvestering av GOGL dividende i Seadrill

 

Vi kommer til å prate en helt hinsides renters rente av dette.

På lang sikt er jeg kjempeoptimist når det gjelder SDRL, men er veldig usikker på om jeg fikk en god inngang. Frykter at vi fremdeles har en stor nedside, men blir det skikkelig ille, er det jo mulig å kjøpe litt BEAR.

 

Utbyttene derimot går direkte inn i Xact-Bull. ;)

Lenke til kommentar
Bare av ren kuriositet Cape, tror du GOGL noengang kommer til ta seg over 40 igjen?

Nåværende NAV ligger rundt 37,-

 

Jeg synes det er feil å prise et selskap som GOGL under 40 når de har:

 

1) God Ledelse - Ingen kan argumentere mot

2) 25% yield for 2008 og 2009 - Selskapet er åpenbart feilpriset

3) Sale/Leaseback - Dette er en god trigger og JF vil gjøre det. Spørsmålet er bare når

4) 5 P/E - En av de billigste på OSE!

5) Greenfield Yards blir ikke bygget og ei heller skipene som er bestilt her!

6) Dårligere rater for 2010 synes priset inn i aksjen

 

GOGL har god kontraktsdekning og utbytter er aktuelt etter 2010 som jeg forøvrig også mener er undervurdert.

 

Mange i forumet her virker som merkelig folk, hvorfor klarer ikke folk generelt holde seg til sin slagplan, virker som et fåtall her inne klarer sitte i en aksje i mer enn 3 måneder...

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Bare et kjapt spm jeg lurer på angående trading, driver nemlig minimalt med dette.

 

Dersom jeg kjøper aksjer for 100.000 NOK, så går dem opp med 50% og jeg selger for 150.000 NOK, og så venter 3 dager, kjøper for 140.000 NOK..osv

 

Av de 50.000 NOK jeg fikk i avkastning, må jeg da legge av 28% til skatt der for å være sikkert, og kan investere resten, eller er det slik at jeg kan reinvestere alle 50.000 NOK og heller regne de 28% på årets slutt. Alle aksjer jeg har vært innom har jeg sittet i over 12 måneder, og har ingen erfaring med trading på den måten, enda mindre skatt!

 

Sikkert noen her som vet det, som har gjort mer trading enn meg. Har en som sa det var ved årets slutt, men dobbeltsjekker for å være 125% sikker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...