Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker igjen å stille et spørsmål til de litt mer erfarne i tråden. Prøver å lese litt på forskjellige forum, både norske og amerikanske, og stemningen er mildt sagt deprimerende. Den ene tråden etter den andre som forteller hvor forferdelig dårlig det står til med økonomien, og nå ser det ut til at det bare er de største optimistnene som tror på resesjon, pessimistene derimot spår både kjempekrakk, depresjon, og dommedag. Er slik hyling og skriking vanlig under nedgangstider, eller kan dette bli så alvorlig som enkelte vil ha det til?

Lenke til kommentar

Selskapene tjener foreløpig ikke mindre, så istedenfor å sutre så er det mye bedre å hanke inn billige aksjer. Utbytteaksjer vil nærmest sikre deg mot for store fall, og med dagens priser er det fort tjent inn igjen.

 

Med mindre det skulle bli en global kollaps i markedet da vel og merke. Jeg har min tvil :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker BULL og BEAR kun for småtrading om dagen. Ikke store summer, men bare litt moro. Solgte meg ut av BEAR i går ettermiddag da jeg så at USA ikke tryna totalt. Kjøpte litt BEAR i dag morges, men er usikker på om jeg blir sittende over rentedommen i dag. Er så usikre tider om dagen, at jeg ikke tør sitte lenge i noen av delene. Tipper jeg går helt ut før påske.

Lenke til kommentar

Er voldsomt til optimisme i USA for å få et kjempekutt på renta. Er det virkelig så mange som tør å gamble på at FED setter ned renta med en hel prosent? Hadde vært moro med litt BULL-aksjer i dag, men venter heller til i morgen for å se hva som skjer. Kommer ikke til å få med meg de første prosentene med oppgang, men gidder ikke å gamble. Tenk hva skjer om FED bare setter ned renta med 0,5 prosent!

Lenke til kommentar
Æsj, håpet på enten 0,5 eller en hel prosent i dag. Med et rentekutt på 0,75 fortsetter vel urolighetene uten mål og mening igjen. :(

0,5 eller en hel prosent? Jeg skjønner hva du mener, men det er viktig å skille mellom prosent og prosentpoeng.

 

Var det i dag utbytte i GOGL skulle utbetales. Merket at nordnet kontoen ble fyllt opp.. :hmm:

Huff

Lenke til kommentar
Jøss, sjekk ut THIN i dag da! Opp over 20% på kjempevolum. Kanskje dette kjøpet kan vise seg å ikke bli så dumt likevel. :D

 

 

Tja, hvis du ser på de to siste kjøpene (totalt 10 000 aksjer) så er det ikke så mye å rope hurra for. Plutselig steg aksjen fra 13,00kr til 14,45kr (klokken 16:30). Fra 15:54 til 16:30 så var det ingen handler. De to siste handlene var bare manipulasjon i mine øyne ;)

 

Edit: Uten de to siste transaksjonene på totalt 144 500kr så hadde THIN "bare" vært opp ca 8% i dag.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...