Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Klart jeg blir irritert godseieren, det er ikke lett å diskutere med noen som ikke argumenterer men påstår. At det blir så mye tull av dette er vel enkelt og greit fordi du ikke forklarer hva du mener med det du sier.

Ser ingen grunn til å bli irritert, jeg presenterer noen påstander, de er underbygd(Se mine to siste innlegg i denne tråden).
Den siste tråden siterte og kommenterte jeg alt du sa. Ingen underbygging overhodet, så vidt jeg ser.

 

 

Eksempelet ditt forstod jeg, men det du forklarer spiller på psyken, ikke på beste kapitalplassering.

 

La oss forenkel oslo børs til det ekstreme. Du har to selskaper på børsen, et som går opp og et som står i ro. Det som går opp har du en GA på 10, og kursen står nå i 20. Målet ditt var 19. Selger du da ut, selv om du tror at selskapet fortsetter oppover?

 

Vi kan ta et lite praktisk eksempel. Min GA i Golden Ocean er omlag 30, dagens sluttnotering : 28.20 . Jeg har tenkt meg ut av Golden Ocean, eller i alle fall å vekte meg ned, jeg har andre selskaper i sikte. Hadde min GA vært 19 hadde jeg vært godt fornøyd, og solgt meg ut på dagens kurs. Ettersom mitt snitt er ca.30 velger jeg å vente, jeg tror nemlig at vi snart kan få en rekyl og mitt mål er ikke nådd.Tro på rekyl hadde jeg nok også hatt om jeg hadde hatt et snitt på 19, men jeg har satt meg et kursmål på minimum 32. Hadde min GA vært 19 hadde jeg hatt et annet mål, tro på rekyl eller ei. Da hadde jeg solgt meg ut når jeg nådde mitt mål med investeringen.

Dersom du har tro på rekyl uansett, hvorfor ville du ikke tatt den gevinsten i tillegg, om du hadde hatt 19 i GA istedenfor 30? Skal du tjene mest penger på børsen, må en hele tiden ha de der en har størst tro. Føler en det er for stor risiko, er det en annen sak om en sikrer gevinsten sin, men etter det du har forklart, er det ikke det vi snakker om her.

 

Det finnes mange andre eksempler på hvorfor GA har noe å si når du vurderer selg/hold/kjøp, men du ser ut til å være så trangsynt at det neppe er nødvendig av meg å sløse mer tid på å ramse opp.
ja nå er jeg plutselig trangsynt? Jeg tror jeg ser i større perspektiv enn de fleste, og jeg prøver alltid å se det mest logiske bak sakene jeg diskuterer. Argumentering er et viktig verktøy her. Enig?

 

-----

Det å spøre hvor du har vridd på ting blir for dumt, det er godt og lettlest forklart i forrige innlegg - det skal du nok fint klare å få med deg om du leser om igjen.

Ja skal vi lese forrige innlegg en gang til hva du forklarte meg ang. det.

 

Det å vri på spørsmålet for å redde skinnet ditt blir bare for dumt.
Og
Er det virkelig nødvendig å vri og vende på dette noe mer nå?

 

Ikke at det har så mye med opprinnelsen av saken å gjøre (GA kursen), men jeg liker ikke at du påstår i hytt og pine. Jeg leser ingen forklaring bak det du skrev sist innlegg. Skyld ikke på meg at det blir mye tull rundt denne saken, at du avviser å forklare deg støtter ikke dine påstander ytterligere

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke komme med enda et langt innlegg, det har jeg ikke tid til nå. Det var uansett en(Daniel-G) som kom med enda et eksempel. Les uansett mine tre tidligere svar. Det opprinnelige spørsmålet var om denne personene skulle sitte eller selge. Du burde ha noe bedre å finne på enn å vri og vende på alt jeg skriver.

 

Sov godt.

Lenke til kommentar

Du argumenterer ikke, ei heller forklarer, påstandene dine i noen av de tidligere innleggene dine. Ikke klarer du svare for deg heller, noe som tyder på at du ikke har noe godt svar på det. Du mener jeg vrir på noe uten å klare forklare hva du mener, og kaller mine innlegg svada og pisspreik, at jeg har mye å lære, at jeg snakker tull, vender på alt du sier.

 

Det er du som påstår uten argumenter, og i tillegg kommer med negative kommentarer om at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Jeg har mistet helt respekt for deg og dine uttalelser. :hrm:

 

-----

La oss avslutte med at godseieren mener du bør ta i betraktning din GA, jeg mener det ikke har noe å si, heller plasser pengene der du tror du får best avkastning.

Lenke til kommentar

Nå sier du veldig mye rart her, og du har på et noe spektakulært vis rodd deg i land ved å vri om hele problemstillingen.

Det å ha din respekt kan uansett ikke sies å være noe mål i mitt liv, og noen seriøs diskusjon på dette fora angående børs/finans/aksjespekulasjon vil vel etter all sannsynlighet aldri finne sted. Ser ikke akkurat noen grunn til å forsøke å høste respekt her, jeg skriver det jeg mener om saken - respektløst(?) eller ei.

Lenke til kommentar

Du påstår (igjen) jeg har vridd på problemstillingen (som i utgangspunktet var om GA, var det ikke? Trodde vi alltid snakket om den, vertfall jeg).

 

Ser at TAD er i 1,16 nå. At jeg nevnte TAD ved 0,55 var visstnok patetisk iflg. Cape. og tullsnakk iflg. godseieren.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Du påstår (igjen) jeg har vridd på problemstillingen (som i utgangspunktet var om GA, var det ikke? Trodde vi alltid snakket om den, vertfall jeg).

 

Ser at TAD er i 1,16 nå. At jeg nevnte TAD ved 0,55 var visstnok patetisk iflg. Cape. og tullsnakk iflg. godseieren.

Utrolig.

Hvilken melding fløy den til værs på?

Lenke til kommentar

TAD er nok veldig mye gamling og "flaks/uflaks"/"trading" om dagen tror jeg.. For å si det sånn er jeg glad jeg ikke har fått innvilget kreditt på kontoen min enda, for her ville jeg ha tapt mye, om jeg hadde shorta ;)

-men om TAD hadde blitt skutt ned enda en 20% igjen i morgen skulle ikke forrundra meg..

 

Tronni: det er ikke vits i å diskutere mer, innleggene deres blir slettet ettersom, hvis dere ikke ser det.. End of Discusion..

Uansett, over til noe annet.. bra tenkt om TAD.. kjøpte du?

Lenke til kommentar

Merkelig om TAD ikke skal ned igjen ja. Ligger nok godt til rette for en short akkurat nå tenker jeg, men har dessverre ikke mulighet til å shorte og om jeg hadde hatt det, ville jeg nok ha tenkt meg om mange ganger før jeg hadde våget meg på et slikt stunt.

 

Gjorde uansett noe som kanskje kan vise seg å være like dumt i dag. Kjøpte to børsposter med THIN, og med min flaks kommer det sikkert til å tryne skikkelig. Ble nok litt for optimistisk mens jeg leste på hjemmesiden deres, men synes teknologien virker utrolig spennende og tenk om de lykkes! :D

Lenke til kommentar
Hadde min GA vært 19 hadde jeg vært godt fornøyd, og solgt meg ut på dagens kurs.

Helt enig i at det *føles* mye bedre å selge med gevinst, men det er irrelevant hvis målet er å tjene mest mulig penger. Formuen man til enhver tid har er summen av det aksjene er verd, og det er den formuen man må forvalte på en best mulig måte. Hvis man tror en annen aksje vil gjøre det bedre er det irrasjonelt å bli sittende med den man har mindre tro på, bare fordi det *føles* ubehagelig å selge med tap.

Lenke til kommentar

TAD er overpriset. Var vel i Finansavisen i helga at en økonom hadde regnet ut at utfra reelle verdier i selskapet er det verdt ca. 5 øre per aksje.

 

Man kan jo selvsagt tjene stort hvis selskapet kommer seg på bena igjen (selskapet har gått ned over 99% fra toppen), men mest sannsynlig ender det nok med konkurs dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...