Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

GOGL - Kjøp (Eneste long pos, da bulk styrket seg veldig uten mye refleksjon i aksjekursen sist uke, vil bli sterk nå tror jeg)

 

Tror kjøperne kan ta overhånd, sikkert noen som vil inn før utbytte blir utbetalt (og ta gevinst etterpå), og når utbytte kommer går det rett i gogl igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GOGL - Kjøp (Eneste long pos, da bulk styrket seg veldig uten mye refleksjon i aksjekursen sist uke, vil bli sterk nå tror jeg)

 

Tror kjøperne kan ta overhånd, sikkert noen som vil inn før utbytte blir utbetalt (og ta gevinst etterpå), og når utbytte kommer går det rett i gogl igjen.

Er en kjent sak at mange reinvesterer utbyttet ja, men det er for sent å få med seg utbytte nå. Ex-utbytte var 25.02. Samtidig som at ratene nå ser ut til å gå oppover igjen, så burde det se greit ut her den nærmeste tiden.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

For meg har 2008 vært et eneste stort gjesp når det gjelder aksjer. Synes det er alt for stor risiko å investere store summer slik som markedet er akkurat nå. Ser heller ikke ut til at det skal roe seg med det første, og for å være helt ærlig begynner jeg faktisk å miste interessen for hele greia.

 

For å beholde litt av interessen har jeg lyst til å kjøpe en børspost (kanskje to) i et selskap med gode muligheter og veldig stort potensiale. Jeg snakker altså ikke om konkurskandidater, men selskaper som akkurat nå ligger i startgropen og har mulighet til å bli noe stort.

 

Dette skal være en langsiktig investering (5-10 år), så jeg er først og fremst interessert i selskaper som kan bli store på litt sikt. Til nå har jeg sett på NAUR, NOM og RGT, men hvis noen vet om andre gode kandidater, så er jeg takknemlig for tips. :)

Lenke til kommentar

Har 2008 vært et eneste stort gjesp? Det er jo slik forholdene var i Januar som er helt topp. Det er kanskje 'morsomst' når markedet sakte, men sikkert når nye høyder.. Men det er ikke da du blir rik. Mange her er GOGL-aksjonærer, vi kan ta det selskapet som eksempel. For litt over en måned siden var GOGL priset til ca.20 kroner aksjen, de som har litt kjennskap til GOGL var jo da ikke tvil om at den prisingen var ekstremt lav. Sist omsatt i Golden Ocean er 29.80, det er jo faktisk nesten 50% mer enn årets laveste - dette på litt over en måned. Det er jo dette som er gøy!

Lenke til kommentar

For alle som eier aksjer har nok 2008 vært spennende, men som nybegynner føler jeg meg langt ifra kunnskapsrik nok til å begynne å investere store beløp med slike ville tilstander i markedet. Å ha pengene i banken er trygt, men også ganske kjedelig, så derfor har jeg lyst til å investere et lite beløp i et selskap med stort potensiale.

Lenke til kommentar

Splitter P. ..: Jeg kjenner ikke særlig mange aksjer, men her et par som kan være verdt å titte på. Felles for begge er at de har potensiale til å vokse veldig mye, uten at det er lottoselskaper som f.eks CNR.

 

Goodtech (GOD) er et interessant selskap som kan gi en svært hyggelig avkastning om du er av den tolmodige typen (kursen har vært rundt 4 i et år nå, og nå for tida er det dager den ikke har en eneste handel). Denne aksjen er ikke priset som et vekstselskap (P/E på rundt 10 eller så, mener jeg å ha sett et sted), samtidig som den har et enormt potensiale på oppsiden. Det er et par skribenter på HO som har god peiling på dette selskapet (du finner fort ut hvilke), så les litt der.

 

Simtronics (SIMTRO) er et annet interessant selskap. Denne aksjen har gått ganske mye etter "krakket" (ikke ubegrunnet), og når den stiger mye på meldinger pleier den gjerne å sige tilbake igjen, så det kan hende det lønner seg å vente litt. Her er det også et par stykker på HO som er svært kunnskapsrike.

Lenke til kommentar

Hmm... Registrerer at stadig flere har merket seg Goodtech. Var på nippet til å kjøpe i fjor høst, men på grunn av lite volum la jeg det på hyllen. Det var vel like greit, ettersom kursutviklingen ikke akkurat har blitt som jeg trodde. La inn kjøpsanbefaling av GOD på stockpro på tirsdag, funderer på å følge den anbefalingen nå. Får ta en kikk på selskapet igjen, da ble det en sen kveld i dag og... hehe...

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
Splitter P. ..: Jeg kjenner ikke særlig mange aksjer, men her et par som kan være verdt å titte på. Felles for begge er at de har potensiale til å vokse veldig mye, uten at det er lottoselskaper som f.eks CNR.

 

Goodtech (GOD) er et interessant selskap som kan gi en svært hyggelig avkastning om du er av den tolmodige typen (kursen har vært rundt 4 i et år nå, og nå for tida er det dager den ikke har en eneste handel). Denne aksjen er ikke priset som et vekstselskap (P/E på rundt 10 eller så, mener jeg å ha sett et sted), samtidig som den har et enormt potensiale på oppsiden. Det er et par skribenter på HO som har god peiling på dette selskapet (du finner fort ut hvilke), så les litt der.

 

Simtronics (SIMTRO) er et annet interessant selskap. Denne aksjen har gått ganske mye etter "krakket" (ikke ubegrunnet), og når den stiger mye på meldinger pleier den gjerne å sige tilbake igjen, så det kan hende det lønner seg å vente litt. Her er det også et par stykker på HO som er svært kunnskapsrike.

Akkurat slike selskaper jeg leter etter. Simtronic har jeg sett på tidligere, men Goodtech er nytt for meg. Mens jeg lette etter tråder på HO om disse aksjene, fant jeg også noe annet interessant. I DENNE tråden blir det snakket om et selskap som heter Thin Film Electronics, og det høres faktisk ganske spennende ut. Noen som vet noe om det?

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar
Hmm... Registrerer at stadig flere har merket seg Goodtech. Var på nippet til å kjøpe i fjor høst, men på grunn av lite volum la jeg det på hyllen. Det var vel like greit, ettersom kursutviklingen ikke akkurat har blitt som jeg trodde. La inn kjøpsanbefaling av GOD på stockpro på tirsdag, funderer på å følge den anbefalingen nå. Får ta en kikk på selskapet igjen, da ble det en sen kveld i dag og... hehe...

 

-Det er tre ting jeg ser på når jeg vurderer en aksje. Ett punkt er om selskapet har kommet med en overraskende utvikling i fortjenesten, enten på den positive eller negative siden. Punkt to er om synet på aksjen endres fra å være traust selskap til et vekstselskap. Punkt tre er oppkjøp. De tre kriteriene er de viktigste å se på når du vurderer en aksje. Det må til for at jeg "tenner", og hvis alle de tre er oppfyllt, "tenner" jeg skikkelig. Snakker vi om bedre fortjeneste, vekstaksje og mulighet for oppkjøp, går aksjekursen.

 

- Ny omsetningsrekord i Goodtech, 73% økning sammenlignet med 4. kvartal 2006

- Det snakkes hos stadig fler om GOD, og volumet har jo faktisk begynt å komme

- Oppkjøp er vel ikke akkurat sannsynlig med det første, slik jeg har forstått. Det skal dog ikke utelukkes.

 

Egenkapitalprosent/grad = 71 %. I kurset næringslivsøkonomi blir vi kurset til at +50% bør være minimum, men dette er visst nok såpass høyt at det i disse dager blir sett på som bra med en egenkapitalprosent på 35-40%.

 

Fra finansiell rapportering på fredag:

Konsernet viser god resultatutvikling samtidig som

virksomheten vokser. Konsernet leverer positive

resultater innen alle forretningsområder.

 

Ordrereserven er stabil sammenlignet med forrige kvartal.

 

Legger inn en liten kjøpsordre nå, vil ikke brenne av alt kruttet. Får overføre mer til depotkonto...

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar

Tror jeg kjøper en børspost i GOD og en i THIN i morgen. håper på at en av selskapene tar 10 gangeren, men sansynligvis vil dette være de dummeste kjøpene jeg har gjort. Kommer til å anse disse pengene som tapt, og trekke dem fra gevinsten fra i fjor. Ligger jo uansett fint i pluss. :)

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Glemte å nevne noe vesentlig ved GOD:

Konsernet leverer positive

resultater innen alle forretningsområder. EBITDA i

4. kvartal ble MNOK 14,8 sammenlignet med MNOK 6,1

for 4. kvartal 2006, inkludert effekt av

tilbakeføring av pensjonsforpliktelser. For 2007

har EBITDA økt til MNOK 40,7 som er en økning på

133 % fra forrige år. Resultat før skatt ble MNOK

35,3 for 2007 mot MNOK 13,5 for 2006

Lenke til kommentar

Det var jo en betydelig oppside på TAD og idag, jeg tenkte litt på dette når det bikka under 0,6. fra 0,55 til 0,80, er nesten 50% opp det.. Men risikoen er alt for stor til at jeg satset penger på det.

 

Og sånn eller har det vært gode penger for de som satt short i et litt lengre perspektiv som cape nevner.

 

Edit 04.03.08: Kall det gjerne patetisk haussing eller tull (cape & godseieren), men nå står TAD i nesten 0,90 kr, ypperlig aksje for tradere.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Hva trur dere om børsutviklingen fremover?! Har 12000 ute i aksjer i form av en børspost ved REC og en ved ORKLA. Disse ligger på -1%. Er det fare for at det vil synke ytterligere når børsen går ned? Trudde jeg var på bunnen nå.. Er det verdt og være med videre for oppgang, eller vil børsen falle så mye før det at jeg bør selge nå så kjøpe meg inn igjen på lavere kurser?!

Argh...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...