Mattlakk Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hei, jeg har fått avtale med pappa at i steden for månedslønn så kan jeg bestille en pc på avbetaling hvis den koster 500,- eller mindre, ikke mer. Skal bruke til Redigering, så vil ha mest mulig minne og bra grafikkkort ;P Har tenkt til å kjøpe ekstern harddisk senere, Ellers så kommer jeg til å bruke pc'n til film, musikk og mulig 2-3 spill Hjelp meg med å finne den beste pcn til 500 i måneden (maks 36 måneder) helst mindre ;P og jo billigere den er i måneden, jo bedre er det http://www.deal.no/produkt.cfm?id=100925 <-- kan det være et forslag? Endret 9. januar 2007 av crawford Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 dv2130 som du foreslår har ikke bra grafikkort. Go7200 er i det aller nederste sjiktet av graffikkort med dedikert GPU. Mulig det holder til redigering, du nevner jo ikke en gang hva du skal redigere (video?), til spill er det ikke akkurat det kvasseste. Lenke til kommentar
chil Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 sorry men må få være litt off topic her, avbetaling er dumt! etter 36 måender har du sikkert betalt nesten dobbel pris. få din far til og låne penger i banken og kjøp maskinen, og betal ned på det lånet i stede n Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Enig med han over. Mye billigere å ta et forbrukslån i banken. Og i praksis så blir det det samme for deg da. Betaler en fast sum i mnd, bare til banken istedet for butikken. Og mest sannsyligbetaler du mye mindre også. SPesielt om du har huslån/billån i samme banken. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Helt enig med de 2 jeg og!! Mvh Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Skal bruke til Redigering, så vil ha mest mulig minne og bra grafikkkort ;P Til redigering, d være seg foto eller film trenger du strengt tatt ikke et vilt skjermkort! Prosessor, minne og harddisk spiller mer inn! Til f.eks fotoredigering bruker du vel knapt skjermkort ressurser, d samme gjelder mye film redigering..... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvis jeg var deg ville jeg heller forsøkt å få faren din til å betale ut hele pc'n i en jafs, så kan du heller "betale" han i form av at du ikke får månedslønn. Det å kjøpe pc'er på avbetaling er det kun kredittselskapet som tjener på. Kjøpte min forrige pc på avbetaling fra Netshop.no via Cresco. Den kostet i utgangspunktet ca. 13 000 kroner, og jeg skulle betale sånn ca. 400 i måneden på den. Da jeg fikk min første regning i posten så jeg at rentene på dette beløpet var på over 100 kroner i måneden hvis jeg ikke husker feil. Du kan jo tenke deg selv hvor håpløst det blir å betale tilbake i så små doser når rentene løper og pc'n bare blir eldre og eldre. Jeg skjønte jo fort at dette ikke var noe lurt økonomisk trekk fra min side og betalte ut hele maskinen på en gang for å slippe å måtte betale over det dobbelte av hva den var verdt på grunn av rentene. Hvis ikke faren din er hypp på å legge ut hele kjøpesummen stemmer jeg for at han kan skaffe deg et kredittkort av noe slag. Skandiabanken sitt er for eksempel regnet som et veldig bra kort med tanke på rimelige rentesatser. Dette kortet kan du bruke til å kjøpe en pc til passende pris fra hvor det måtte være, så slipper du å måtte forholde deg til f.eks. Deal.no - har inntrykket av at alle disse butikkene prøver å pushe Cresco sine kort, og jeg syns som nevnt at de er ganske dyre. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Filmredigering er faktisk ganske krevendes. Anbefaler deg absolutt å ha minst 1 gb minne samt en prosessor på over 2 ghz. Skjermkort for filmredigering kommer ann på hvilken programvare du skal bruke, men anbefaler Geforce 7400 eller bedre med 128 mb dedikert minne eller mer. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvis du er så god at du bruker programmer som Adobe Premiere, som støtter dualcore så skaff deg en dual core. Eddie81, hvorfor anbefaler du så kraftig skjermkort til videoredigering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå