Gå til innhold

Spørsmål angående fagprøve Gr.L Elektrikker

kas_

Anbefalte innlegg

Heisann. I løpet av de nærmeste ukene skal jeg gå opp til fagprøven Gr.L med Teknisk elektrisk modul.

Og det jeg gruer\sliter meg mest med er den siste dagen da man blir utspurt angående forskrifter\normer\jobben ect... Noen som kan fortelle meg hva slags spørsmål dem vil stille meg??

Non som har noen anelser så tar jeg dem med en stor takk :-)

Mvh

kas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, lykke til. Ikke for å skremme deg, men det er en vikig prøve i livet ditt.

For å fortelle det hvordan vi gjorde det, her i Bergen:

Starter mandagen med å få oppgaven. Denne skulle vi jobbe med og planlegge jobben fram til onsdag morgen.

Onsdag morgen går sensoren(e) gjennom det du har gjort med deg. De stiller deg spørsmål om hvorfor du har valgt de løsningene du har valgt, og hvilke forskrifter du har som bakgrunn til hvorfor du akkurat har gjort det slik. Feilene måtte bli rettet til neste møte.

Etter denne gjennomgangen, fikk vi begynne på det praktiske. Vi jobbet til fredag, da den endelige besvarelsen skulle forklares og forsvares. Akkurat der var jeg litt svett. Etterpå gikk sensoren og jeg gjennom anlegget, og jeg måtte nok en gang forklare hvorfor jeg hadde gjort som jeg hadde gjort.

Jeg besto på første. :)

Håper jeg har vært til litt hjelp. Rune.

Lenke til kommentar

takker for svar. Uff, føler svetten langs nakken alerede :no:

Stryker jeg så blir det en 5dagers, for det er deilig å høre at "det er ingen andre før deg som har styket på fabrikken"..

Må barelese forskrifter og normer som bare det den siste tiden da, husker jo ikke en dritt når jeg er ferdig med en settning heller :-p

Lenke til kommentar

Hm, ikke helt den holdningen og moralen jeg er fan av, men la gå.

Lykke til skal du ha.

7684753[/snapback]

Hehe.. Var egentlig men litt humoristisk, men den kom kanskje ikke helt frem :-p

Men flere innspill og råd tas med takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...