Gå til innhold

Ikke stol på Paypal og ebay.

Anbefalte innlegg

Etter å ha tapt over 5000 kr på kjøp på ebay med Paypal, så vil jeg advare andre.

Jeg betalte som sagt med Paypal, men varen kom aldri fram. Etter å ha klaget til Sender og Paypal fikk jeg i dag beskjed(etter over 2mnd) at siden senderen hadde sendt varen, så hadde jeg inget krav. At hverken det Norske eller det Svenske postkontoret klarte å spore pakken med det såkalte tracking nummeret betydde visst ingenting.

Det må gå an å anmelde dette på en måte. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha tapt over 5000 kr på kjøp på ebay med Paypal, så vil jeg advare andre.

Jeg betalte som sagt med Paypal, men varen kom aldri fram. Etter å ha klaget til Sender og Paypal fikk jeg i dag beskjed(etter over 2mnd) at siden senderen hadde sendt varen, så hadde jeg inget krav. At hverken det Norske eller det Svenske postkontoret klarte å spore pakken med det såkalte tracking nummeret betydde visst ingenting.

7683861[/snapback]

Har stor forståelse for problemet ditt, men dette hører vel ikke inn under 'annet om hardware' ?

Hva med sendekvittering fra avsenderen ? Kunne motparten vise til en slik ?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe annet enn positive opplevelser med PayPal. Var en gang jeg ikke fikk det jeg skulle og hadde betalt 1400kr, jeg sendte mail til PayPal og eBay og spurte om hva jeg skulle gjøre, fikk svar noen timer etter på hvor de sa at jeg skulle fylle ut et slkt, varen kom aldri, skjema. To dager etter på fikk jeg mail fra eBay som hadde sporet det opp og sa selleren aldri hadde sendte noe, hans profil ble slettet. Senere den dagen fikk jeg mail fra PayPal hvor det sto at de hadde refundert beløpet og at det var nå på min konto. =) Go' PayPal og eBay!

Lenke til kommentar
jeg har også tapt 3000kr med Paypal og ebay,1år siden.kommer aldri til og kjøpe der mer.

7683997[/snapback]

Kan garantere at jeg heller aldri kommer til å bruke noen av de to. Ebay har faktisk fjernet hele transactionen. Merkelig...

7684135[/snapback]

Har selgeren har "99,9%" positive tilbakemeldelser og flere hundre eller tusen tilbakemeldelser føler iallfall jeg meg trygg på å kjøpe. Små summer vel og merke.

Endret av kense
Lenke til kommentar

7683861[/snapback]

Du kan jo gjøre dem oppmerksomme på at trackingnummeret aldri har fungert? Hvis selger har sendt varen, skal han ha kvittering også... Dersom han ikke kan bevise å ha sendt, og du tok kontakt innen rimelig tid, så tror jeg det er selgers problem.. Og Paypal må nok gi deg penger dersom dem har garantert for transaksjonen. Har fyren gode karakterer?

Lenke til kommentar
http://www.paypalsucks.com/

Velkommen etter, kjære powderdays. Har selv blitt svindla for rundt 750$ ifb. med en PayPal-betaling. Og folk raser!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
PPS-Cartoon1.gif

7684315[/snapback]

Må få legge til her folks,har kjøpt på ebay i over2 år nå, har sikkert lagt igjen drøyt 25k, men har hånda på hjertet ikke hatt et eneste problem av noe slag! Bank i bordet på den... :roll:

Lenke til kommentar

7683861[/snapback]

Du kan jo gjøre dem oppmerksomme på at trackingnummeret aldri har fungert? Hvis selger har sendt varen, skal han ha kvittering også... Dersom han ikke kan bevise å ha sendt, og du tok kontakt innen rimelig tid, så tror jeg det er selgers problem.. Og Paypal må nok gi deg penger dersom dem har garantert for transaksjonen. Har fyren gode karakterer?

7684286[/snapback]

Jeg har gitt beskjed flere ganger at tracking nummeret ikke fungerer. Han har sendt faks med kvittering til Paypal. Han har bra karakterer. Jeg har uansett ikke noe krav oss posten. Det er det han som har.

Lenke til kommentar
http://www.paypalsucks.com/

Velkommen etter, kjære powderdays. Har selv blitt svindla for rundt 750$ ifb. med en PayPal-betaling. Og folk raser!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
PPS-Cartoon1.gif

7684315[/snapback]

Må få legge til her folks,har kjøpt på ebay i over2 år nå, har sikkert lagt igjen drøyt 25k, men har hånda på hjertet ikke hatt et eneste problem av noe slag! Bank i bordet på den... :roll:

7684403[/snapback]

Jeg kjenner også mange som har handlet i årevis uten problemer. MEN.. Den gangen du får ett problem, så er det ikke bordet du har lyst til å banke i..

Lenke til kommentar

Handlet før jul for over 7000 kroner på Ebay. Men det er noen leveregler jeg lever etter før jeg kjøper fra folk. Sjekk altid tilbakemeldingene fra kjøpere, sant når er profilen opprettet. Har selgeren mange negative tilbakemeldinger kjøper jeg ikke. Det er også lurt og kjøpe fra en aktiv selger. Dvs. en som har solgt mye og har mange tilbakemeldinger.

Endret av butare
Lenke til kommentar
Jeg har også bare positive ting å si om Paypal og Ebay. Har handlet sikkert 20 ganger med betaling via paypal. Det som er viktig å sjekke er at selger er dekket av "PayPal Buyer Protection".

Hvis ikke er det din egen feil vil jeg si...

7684459[/snapback]

Han er verified by Paypal.

Lenke til kommentar
Jeg har gitt beskjed flere ganger at tracking nummeret ikke fungerer. Han har sendt faks med kvittering til Paypal. Han har bra karakterer. Jeg har uansett ikke noe krav oss posten. Det er det han som har.

7684410[/snapback]

Men kan ikke han ta dette opp med posten hos seg da? Eller vil personen ikke det? Du kan jo be Paypal formidle det til ham hvis ikke..

Lenke til kommentar

7684410[/snapback]

Men kan ikke han ta dette opp med posten hos seg da? Eller vil personen ikke det? Du kan jo be Paypal formidle det til ham hvis ikke..

7684539[/snapback]

Jeg har bedt han om å be posten erstatte tapet. Da gikk han heller til "Dispute consol" oss Paypal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...