Gå til innhold

Pc oppgradering for gaming, 9000kr, intel

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne vite hva dere synes om min nye pc som er på vei i posten. Jeg tok utgangspunkt i anbefalingen for gamer-pc her på hardware og blandet dette sammen med utstyr jeg hadde til overs fra min gamle stasjonære pc.

Slik vil den se ut:

Hovedkort - Gigabyte GA-965P-DS3

Prosessor - Intel Core 2 Duo E6600

Minne - Geil DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

Skjermkort - Asus GeForce 7950GT 512MB GDDR3

Vel, spørsmålet blir vel hva dere synes om selve anbefalingen, siden handlelisten ble såpass lik. Foruten dette har jeg strømforsterker, harddisker, cd/dvd roms, kabinett, skjerm, tastatur og mus fra min forige pc. Prisen kom på litt over 9000kr, noe som jeg synes ble i høyeste laget, men når jeg har fått bygd pcen regner jeg med at den holder en stund. Den største fordelen her fremfor min eldre pc er PCI-e fremfor agp8x. 2bg ram kommer også godt med. Greit kjøp?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva betalte du                  14 sjøl!

7683679[/snapback]

Hva? Med porto ble det ca 9200kr. Var det det du lurte på?

7683900[/snapback]

hehehe "14 sjøl" er disse 14 tegnene du må ha for at beskjeden skal kunne komme.

vel, jeg mener et godt kjøp er når en har brukt prisguiden riktig, vet ikke om det finnes et argument mot e6600, vel kansje siden du har et hovedkort som kan klare opp mot 500fsb, derimot så er vel 500 å ta litt i, du får multiplier og mer cache.

så blir det vel 7950 vs 1950xt pris ytelse, samt oc vennlighet. Det handler vel egentlig om du hjerter "nvidianne mer enn Atiana

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...