Gå til innhold

Et bra skjermkort med tvut til under 1000lappen.

zuhr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ati radeon 8500le er det beste kjøpet når det gjelder tv-ut

nvidia suger på tv-ut, har tullete innstillinger, ikkje like bra bilete kvalitet, kan ikkje stille i biosen med tv.

også får du eit nesten like raskt 3d kort i tillegg

men som og er mykje flinkare å handtere mange texture passes enn nvidia korta (spele ein god del inn i doom3)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 11:27, skrev Aasgaard:

Du kan jo legge til en hundrelapp og kjøpe et Creative GF4 Ti4200 64MB (bulk) på komplett til 1,105,- Det er nok ikke et dumt kjøp! :wink:

det som er "dårlig" med det crative kortet er mangel på DVI, det trekker ned etter min mening

(+ sinnsyk crative støy fra vifta)

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-11-26 12:00 ]

Lenke til kommentar

Nvidia kan uansett ikke konkurrere med ATI på TV-ut funksjonalitet så lenge de ikke integrerer denne funksjonen som en del av GPUen. Dvs det er denne begrunnelsen jeg har fått på Nvidias relativt dårlige tv-ut funksjonalitet. Dessuten yter ikke et GF4 4200 kort veldig mye bedre enn et Radeon 8500LE, det er snakk om ~600 3DMARK poeng, dvs det du taper å å kjøpe R8500 i 3DMARK ytelse får du igjen med bedre TV-ut funksjonalitet.

edit:

GeFORCE FX kommer vel ikke for fullt i butikken før om 2mnd+ og vil neppe havne i under 1000.- klassen med det første :smile: Mulig at du kan få et bedre ATI kort til samme pris, men jeg tviler egentlig på at 9500 kommer til å synke så langt ned med det første. 9500 er liksom neste step opp i ytelse dersom du skal holde deg til ATI.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-26 13:10 ]

Lenke til kommentar

Tja... har man konto hos norek så får man

ett Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB DDR til 760,-

eller ett Sapphire Radeon 8500LE 64MB DDR til 667,-vil man ha mer minne så har man jo Hercules 3D Prophet FDX8500LE 128MB DDR til 1094,-

Har nettop bestilt meg ett Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB DDR derfra... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: johskar på 2002-11-28 09:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...