mjoodz Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei! Har en datamaskin her i huset som slår seg av under et minutt etter at den er skrudd på. Den stopper etter det første vinduet der den ramser opp rammen, ide-portene osv. Andre gangen jeg starter den uten å slå av knappen bak på pcen vil skjermen vise noe... Prøvde ut en annen ram, uten at det fungerte bedre.... Forslag er velkomne! amd athlon 64 3200+ kingston hyperx 521x2 Gigabyte K8NS nForce3 250 Hitachi Deskstar 7K250 160GB GeFORCE 6600GT 128MB AGP på forhåndtakk! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Tja, det kan være hardware eller det kan være software. Hadde først prøvd en repair av windows for å se om det var der problemet lå. Strømforsyningen er også en mulig synder. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Maskinen kommer ikke lenger enn bios? Høres ut som om den har problemer med å finne operativsystemet. Har du gjort slik at bios booter fra den harddisken du har operativsystemet ditt på? Eventuelt bruk en funksjon som heter noe sånn som "try other devices" slik at den leter overalt etter operativsystemet ditt. Førsteintrykket mitt er at biosen er feil innstilt. Lenke til kommentar
mjoodz Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Den skrur seg av på veg inn i bios også! Så jeg får ikke valgt noe der.... Det er litt stress å prøve en annen psu, men hvis det ikke kommer flere forslag må jeg gå for det. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Røsk litt i strømledningene først og hver sikker på at som går til hovedkortet i allefall sitter godt Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) kan jo også være noe som blir for varmt... sjekka temperaturer på CPU, og gpu? EDIT: rettet opp skrivefeil Endret 10. januar 2007 av Storleer Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tar det like lang tid fra hver gang du slår på til maskinen slår seg av igjen? Vi prøver det mest idiotiske i verden først. Sjekk at av/på knappen ikke setter seg fast "inni" kabinettet etter den har blitt trykt inn. Vært borti det et par ganger før. Lenke til kommentar
mjoodz Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Røsk litt i strømledningene først og hver sikker på at som går til hovedkortet i allefall sitter godt 7684009[/snapback] det får jeg ikke tid til =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå