Gå til innhold

Bør jeg kjøpe et 256mb 7800gtx kort til?

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har dette oppsettet :

AMD Athlon 64 4000+ 2.41 ghz , Asus A8N-SLI Premium , Western Digital Raptor 74GB , Western Digital Caviar 400GB , Asus 7800 GTX 256mb 507 mhz / 1,37 ghz , Kingston PC3200 HyperX 2048MB 400 mhz (2-2-2-5)

Lurer på om jeg bør kjøpe meg et Asus 7800 gtx kort til og sette det i SLI, jeg prøver å finne et brukt et.

Jeg har jo en grei prosessor så det burde vel gå? Vil ikke ha noe nytt skjermkort ennå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du lyst, har du lov :D Det du tenker er noe av det jeg også tenkte når jeg skal bygge pc neste gang: Bruke hovedkort med SLI/Crossfire og tilhørende skjermkort, og etter ett år eller to når skjermkortet mitt blir billigere, peiser jeg inn ett till!

Lenke til kommentar
Har du ASUS TOP kortet?

Jeg kjøpte det og har heller ikke funnet det igjen noe sted. So long SLI.

Kanskje vi kan gjøre en deal...

7683219[/snapback]

Trenger ikke bruke samme type produsent hvis det var det du mente. Bare det er 7800GTX så er det ett fett :thumbup: Vet ikke hvordan det er å parre et med 256MB og et med 512 da, men det var vel uansett ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Det du bør sjekke ut, er hvor stor ytelses du vil få ved å sette inn et kort til. I forhold til å selge ditt nåværende kort, legge i like mye penger som du vil måtte gi for et brukt kort, og kjøpe et nytt brukt kort for de pengene (et brukt kort fordi du planlegger å kjøpe et brukt kort i tillegg til det du har).

Det som vil gi høyest ytelse, er den løsningen du bør gå for.

Ser mange som kjøper et SLI kort nå, og sier at de skal kjøpe et kort til om et års tid. Det er ikke sikkert at det er den løsningen som gir høyest ytelse for pengene.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...