trn100 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Nå er det svært sjelden jeg har hatt behov for å reklamere på ting jeg har kjøpt, og med tanke på alle problemer jeg har lest at andre har hatt var det med en viss skepsis jeg etter mer enn et år gikk tilbake til Expert på Økern for å spørre om det var mulig å få fikset mine relativt dyre Phillips hodetelefoner (Ca. 1500,-) hvor den indre hodebøylen var knekt. Reklamasjonen ble behørig registrert og jeg fikk en kvittering på at den var innlevert og beskjed om å ringe om en ukes tid om jeg ikke hørte noe fra dem. Fredag kveld en uke senere ringer jeg, og får beskjed om at "saken ikke er avgjort enda, men gi meg telefonnummeret ditt så ringer jeg på mandag"... Mandag var jeg ute en tur, men en kollega hadde tatt i mot beskjed fra Expert om at jeg måtte ta kontakt. Reiste innom etter jobb uten å ha alt for store forventninger, og ble møtt av en hyggelig kar som forteller meg at den modellen jeg hadde dessverre hadde gått ut og at de ikke hadde noen andre produkter i samme klasse, men at han ville forsøke å finne et like bra alternativ i samme prisklasse fra en annen leverandør om han kunne få en dag eller to til på seg. Vel, nok om detaljene.... Han ringte meg igjen dagen etter og jeg kom innom igjen. At jeg ikke hadde med meg alle papirene/kvitteringene etc. var min feil, men neste gang jeg var innom kunne jeg gå derfra med både nye hodetelefoner, noe datautstyr samt differansen (over 500,- i kontanter ) Kan kanskje virke som en selvfølge for noen, men når man leser hvor mye pepper disse "kjedene" av og til får er det fint å kunne gi gode skussmål til noen av butikkene deres Veldig bra kundeservice på Økern som anbefales Kommer garantert til å bruke mer penger der! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det var hyggelig og god service. Fint at man gir litt ros når man er fornøyd, da folk har 100 ganger lettere for å rope ut når de ikke er fornøyde. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Synes egentlig ikke dette var noe som fortjente skryt, og da tenker jeg på at de brukte halvannen uke på å finne ut av at produktet var gått ut av produksjon. Men du er fornøyd, og det er jo alt som teller Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det er god service når kunden har fått innfridd mer enn han forventet. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg kaller ikke dette god service, men jeg får gjenta meg selv: "Men du er fornøyd, og det er jo alt som teller". Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg kaller ikke dette god service, men jeg får gjenta meg selv: "Men du er fornøyd, og det er jo alt som teller". 7712952[/snapback] Nå er det ofte produsenten, som flere dager etter at man har bestilt bytte plutselig finner ut at "Oj, nei, vi produserer visst ikke denne lenger vi". Da er det ikke butikkens feil at det tar tid. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Men vi vet ikke hvem sin feil det er i dette tilfellet. Uansett hvem sin feil det er, så synes jeg dette tok såpass lang tid at jeg ikke hadde sett meg spesielt fornøyd hvis jeg hadde vært i trådstarters sko. De brukte under to uker og ga kunden varer + mellomlegg - det kaller jeg service, men ikke spesielt god. Helt A4-service. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 som regel er det ikke butikkens feil om ting tar lang tid men butikken får altid skylden. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 som regel er det ikke butikkens feil om ting tar lang tid men butikken får altid skylden. 7714674[/snapback] På samme måten som "nei vi må vente på svar fra produsenten" er ganske vanlig når de har glemt å sende inn reklamasjoner og servicebestillinger Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 som regel er det ikke butikkens feil om ting tar lang tid men butikken får altid skylden. På samme måten som "nei vi må vente på svar fra produsenten" er ganske vanlig når de har glemt å sende inn reklamasjoner og servicebestillinger Ja, for butikken er alltid den store stygge ulven. Man kan alltid få butikken til å ringe og purre og høre hvor i løypa produsenten ligger i forhold til den aktuelle saken. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 som regel er det ikke butikkens feil om ting tar lang tid men butikken får altid skylden. På samme måten som "nei vi må vente på svar fra produsenten" er ganske vanlig når de har glemt å sende inn reklamasjoner og servicebestillinger Ja, for butikken er alltid den store stygge ulven. Man kan alltid få butikken til å ringe og purre og høre hvor i løypa produsenten ligger i forhold til den aktuelle saken. 7715350[/snapback] som regel er butikkene jeg møter vanskeligere enn produsentene. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Afseth: Synes du Expert gjorde noe i denne saken som de fortjener spesielt skryt for? Gjorde de noe mer enn hva som er rett og rimelig? Som tidligere sagt, så er det viktigste at kunden er fornøyd, men selv hadde jeg ikke sett noen grunn til å gi Expert skryt for å gi service som ikke overgår hva man burde forvente av en så stor kjede. Jeg er ikke av den typen som sipper bare fordi ting ikke går like fort som jeg håper, men jeg gir heller ikke skryt for kundeservice som ikke er bedre enn den burde være. Endret 13. januar 2007 av Nichlas Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 som regel er butikkene jeg møter vanskeligere enn produsentene. 7715765[/snapback] På hvilke måter da? Og hvordan vet du at det er butikken og ikke produsenten som er vanskelig? Det er jo egentlig ganske urimelig og høres merkelig ut. Om en kunde ber oss om å sende inn en klar støtskade på reklamasjon/garanti, så gjør vi det. Vi informerer imidlertid kunden om at verkstedet neppe vil godta det som garanti, men det er det jo de som bestemmer, og ikke vi. Derfor gjør vi bare det kunden ønsker, så får verksted eller importør/produsent bestemme hva de gjør. Jeg jobber ikke for Expert, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Afseth: Synes du Expert gjorde noe i denne saken som de fortjener spesielt skryt for? Gjorde de noe mer enn hva som er rett og rimelig?Jeg kan ikke se at de gjorde noe galt ihvertfall. Saken ble avgjort i rimelig tid, og kunden fikk den erstatningen han/hun hadde krav på. God service på lik linje med det beste man kan forvente i forhold til de rettigheter man har. At det tok tid før de fant ut at produktet var gått ut, kan også være importøren eller produsenten sin feil, men det sier historien ingen ting om. Kunden fikk verken mer eller mindre enn han/hun har krav på. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg sier heller ikke at Expert fortjener pepper, men skryt bør være forbeholdt de som yter det lille ekstra - noe jeg ikke synes Expert gjorde. At man får det man har krav på, er bare en selvfølge. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg sier heller ikke at Expert fortjener pepper, men skryt bør være forbeholdt de som yter det lille ekstra - noe jeg ikke synes Expert gjorde. At man får det man har krav på, er bare en selvfølge. 7715941[/snapback] Og jeg har heller ikke sagt at Expert fortjener skryt for ekstraservice her Bare påpekte at det ikke nødvendigvis er butikkens feil at det tok så lang tid før de fikk vite at produktet var gått ut. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 som regel er butikkene jeg møter vanskeligere enn produsentene. 7715765[/snapback] På hvilke måter da? Og hvordan vet du at det er butikken og ikke produsenten som er vanskelig? Det er jo egentlig ganske urimelig og høres merkelig ut. Om en kunde ber oss om å sende inn en klar støtskade på reklamasjon/garanti, så gjør vi det. Vi informerer imidlertid kunden om at verkstedet neppe vil godta det som garanti, men det er det jo de som bestemmer, og ikke vi. Derfor gjør vi bare det kunden ønsker, så får verksted eller importør/produsent bestemme hva de gjør. Jeg jobber ikke for Expert, bare så det er sagt. 7715893[/snapback] jeg vet det fordi jeg selv har ringt produsenten og fått status, reklamasjon gjennomført, godkjent eller avvist på en vesentlig kortere tid enn forhandler. mine beste eksempler er: Mobildata Aker Brygge; De hevdet at produktet ikke hadde feil og de nektet å sende den til verkstedet, selv om jeg krevde det. Når jeg ringte Nokia første gang fikk jeg rek. nummer og etter en uke hadde jeg ny mobil. Når den ikke fungerte så nektet butikken. Nokia gav meg ny salgspakke på dagen nærmest, kun fordi de ville at jeg skulle slippe unna den butikken. Lefdal Hamang: Siemens telefonen døde innenfor 7 dager (SX1). De nektet å omlevere eller be om DOA. Jeg ringte support og produktsjefen for Norge ringte dem. Ny telefon på dagen. Elkjøp Sandvika (før de endret seg) Siemens S65 gikk på doa for teknisk feil, som det viste seg at Siemens brukte 1 år å identifisere. Butikken nektet lånetelefon og etter en kjapp prat med Siemens og butikksjefen så endret det hele seg. Papyrus Saga: Qteken var ikke en gang godkjent for netcom sitt nett når de solgte den. To ganger døde telefonen på merkelig vis, og første gang byttet de. Andre gang nektet de å gjøre annet enn å sende den inn for DOA, selv om den var under en dag gammel. Telefon til Dangaard resulterte i helt ny telefon. og denne listen kan jeg utbrodere enda mer om jeg bare ikke var så pokkers trøtt. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg sier heller ikke at Expert fortjener pepper, men skryt bør være forbeholdt de som yter det lille ekstra - noe jeg ikke synes Expert gjorde. At man får det man har krav på, er bare en selvfølge. 7715941[/snapback] Og jeg har heller ikke sagt at Expert fortjener skryt for ekstraservice her Bare påpekte at det ikke nødvendigvis er butikkens feil at det tok så lang tid før de fikk vite at produktet var gått ut. 7715960[/snapback] Men da er vi på nett - selv om det er skryt av Expert som er saken her. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 jeg vet det fordi jeg selv har ringt produsenten og fått status, reklamasjon gjennomført, godkjent eller avvist på en vesentlig kortere tid enn forhandler. (eksempler)Da har du vært virkelig uheldig. Jeg kan ikke i mine villeste fantasier skjønne hvorfor en butikk nekter å sende inn en reparasjon. De kan bare informere deg om hvilke plikter du står overfor om butikken skulle ha rett, og så sende inn gjenstanden. Vi har aldri gjort noe lignende det du beskriver der jeg jobber, og trodde virkelig at det var standard behandling ettersom butikken ikke lider noen nød av dette. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Dette er da god service! Kunde kommer inn med et over et år gammelt headset, hvor hodebøylen var knekt. I mange tilfeller ville dette garantert blitt avfeid som brukerfeil, da de fleste headset ikke knekker ved normalt bruk. At det tar ca 10 dager å behandle saken er da også ok, da det garantert ikke er mannen/kvinnen som tok i mot varen som avgjør om kunden skal få ny eller ikke. For alt jeg vet så sender expert slike saker avgårde, vet at enkelte elkjøp butikker gjør dette. Når kunden ringer opp og etterlyser, så lover de å ringe opp igjen, noe de faktisk gjør, mange som ikke gjør det. Dette synes jeg er velfortjent ros. Ser på forumet at enkelte bare tror de kan kreve, kreve og kreve. Kunden har bestandig rett, er dessverre ikke slik det bestandig funker. Og til deg som hevdet at det er butikken som er vanskelig og ikke produsenten, hvordan er det mulig å ta så feil?! Det er produsenten som er vanskelig, da det er de som i de aller fleste tilfeller må ta den økonomiske støyten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå