Gå til innhold

Albatron GeForce4 Ti4200 P Turbo.... test


mungo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp det har fått mye skryt det kortet der ja. Prisen er jo heller ikke til å gjøre seg fattig på. Pluss at man kan ha det kortet en god stund fremover før man må "oppgradere" igjen. Bare synd Databutikken ikke har det på lager før ut i desember.. Forhåpentligvis! :smile:

 

Eneste minus er at det ikke er Video Inn på det. Savner det på mange kort..

Lenke til kommentar

Det passer meg egentlig bra at de ikke får det før 10/12, for da får jeg gjort meg ferdig med eksamen før hentelappen dumper ned i postkassen :wink:

 

Video inn er ikke noe krav fra min side siden jeg har DV-kamera og Firewirekort. Men jeg skjønner godt at noen savner Video Inn. :smile:

Lenke til kommentar

En ting som taler i favør Albatron kortet, er at det finnes haugevis med tester av dette kortet på nettet. Men jeg finner bare en test av POV kortet, og det er her på hw.no

 

Om ikke noe annet, så er den påmonterte viften på Albatron kortet alene verdt den ekstra 100 lappen.

 

Selges POV kortene under et annet navn utenfor Norden kanskje?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 10:17, skrev mungo:

POV fant jeg på
. Albatron har brukt den 8-lags PCBen som blir brukt til ti4600. Pov-online sier ikke noe om dette på sin side.



 

Det er samme kort, men med annen kjøling, kortene har identiske overklokkingsegenskaper om en ser bort fra kjøleregenskapene til GPU core. Om en leser testen fra HW på POV kortene, kan en lese at de mistenker 8 layers. Jeg kan ikke se noen forskjell på kortene med unntak av GPU kjøler. Det at Albaron er billigere er vel egentlig bare en fordel, men tyder vel egentlig på at det Albaron selger flere kort enn POV. Noe som sikkert er et resultat av bedre kjøler på GPU.

 

POV online er ikke akkurat den mest informative siden jeg har vært borte i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...