JackBauer2 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis jeg beholder en gammel mobil fordi den f.eks har gode kamera- eller video-funksjoner, god lyd eller bare av sentimentale grunner, kan jeg bruke denne uten å sette inn sim-kort? Lenke til kommentar
ole-kr1 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Det kommer ann på hvilken telefon du har. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Det kommer ann på hvilken telefon du har. 7682428[/snapback] Vurderer å ha w900i som mimre-telefon. Bruker 6288 til vanlig. Jeg vet jeg kan bruke w900i som ren musikktelefon uten å skrive inn sim-nr, men siden denne også har bedre kamera ville det vært moro hvis den tjenesten også var tilgjengelig uten sim. + andre ting. Er det noen måte man opphever sim-inntastingen? Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Det må da være noen som kan svare på dette? Lenke til kommentar
magh Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det er ingen måte å gjøre dette på. Det er kun nyere Nokia-modeller der telefonen kan startes uten SIM-kort (f.eks. 5300 og 6131). Det beste er bare å kjøpe en startpakke for kontantkort eller bruke et av dine gamle SIM-kort, for deretter å fjerne innstillingen for "spør om PIN-kode" i telefonens menyer. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Takker for svaret. Hvorfor er det på den måten? Hva har produsentene å tape på at mobilene brukes til ikke-telefoniske sysler? Fant forresten ut at min 6288 har muligheten for å starte uten sim-kort. Hmm. Kanskje det blir den svarte W900i'en som får være hovedtelefon en stund. Den har jo kulere design, perfekt lyd, gode bilder med autofokus og er bedre enn det meste. Nokiaen får jeg bruke som radio, videokamera og .. hm, det er vel ikke noe annet den slår w900i på? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Så og si alle telefoner kan det, Det er slik at man kan ringe nødnummer uansett hva. Veldig mange drittunger som bruker dette for å ringe nødnummer... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Husker min gamle Siemens C35i. Den hadde en egen ikke-satt-inn-SIM-kort-meny. Om du startet telefonen uten SIM-kort kunne du enten ringe nødnummer, se på en demonstrasjon av telefonen (med en film av et fyrtårn og greier og greier), spille spill, stille alarm og sikkert mer til Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Så og si alle telefoner kan det, Det er slik at man kan ringe nødnummer uansett hva. Veldig mange drittunger som bruker dette for å ringe nødnummer... 7687246[/snapback] Så hva gjør man når displayet ber deg om å sette i pin-kortet? Du sier at "alle" kan det, en annen sier at bare de nyeste nokia'ene kan det.. Endret 10. januar 2007 av JackBauer2 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Alle telefoner kan skrus på for å ringe nødnummer. Dersom du taster enten 112, 911 eller 08 i PIN-koden får du spørsmål om du vil ringe... Men, det er et fåtall av telefonene på markedet der du kan skru den på og benytte deg av alle funksjonene (utenom nett-baserte funksjoner, selvsagt) uten SIM-kort Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Alle telefoner kan skrus på for å ringe nødnummer. Dersom du taster enten 112, 911 eller 08 i PIN-koden får du spørsmål om du vil ringe... Men, det er et fåtall av telefonene på markedet der du kan skru den på og benytte deg av alle funksjonene (utenom nett-baserte funksjoner, selvsagt) uten SIM-kort 7688591[/snapback] OK, men hvorfor er det sånn? Og hvorfor er det greit å slå av simkort-funksjonen på de nyeste nokia-modellene? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Vel, si det. Man tenkte vel som så at stort sett alle funksjoner på en telefon er avhengig av nett, og brydde seg derfor ikke med det. Det er vel derfor Nokia har begynt som de har gjort og, fordi det nå er mange andre funksjoner som er brukbare uten nett, slik som musikkavspilling og fotografering Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Mye av grunnen til dette er antagelig: Sikkerhet Ved å gjøre det slik at telefonen ikke kan startes uten sim-kort beskytter man delvis brukerens innhold (dog ikke i særlig god grad), men på eldre telefoner var dette ett av argumentene for nettopp dette. Det at telefonen ikke kan startes uten sim, henger tilbake fra den tiden telefonen "bare" var en telefon. Nå i dag er jo telefonene langt mer enn telefoner, og man produsenter har derfor implementert "flightmode" m.m i sine telefoner, slik at de kan startes uten sim-kort. Grunnen til at "flightmode" ikke finnes på alle telefoner kan rett og slett være at produsenten rett og slett ikke har tenkt over det / ikke gidder å legge inn en slik funksjon... En tredje grunn kan være at dersom telefonen ikke lar seg starte uten sim-kort er den som besitter telefonen nødt til å sette inn ett sim kort. Dersom telefonen er stjålet, vil imei nummer på den stjålne telefonen registerer brukt med det nummeret som settes inn i telefonen. Det er lettere å spore opp telefoner som er stjålet slik... (tips til trådstarter) - gå til nærmeste teleforhandler og be om å få ett tomt / uregistrert sim-kort. Dette kan du bruke i telefonen, dog får du ikke ringt med den. (det er slik vi gjør det med telefonene i "live-utstillingen" der jeg jobber) edit: lagt til litt mer info om sikkerhet. Endret 11. januar 2007 av KRZT Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Jøss, takk for gode tips! Jeg føler jeg blir begavet av svarene jeg får! :!: Skal be om et tomt sim-kort i første og beste butikk. (Hadde aldri hørt det gikk an en gang) Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hehe, bare hyggelig du! (spør du pent så får du det nok gratis skal du se ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå