sourin Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 La merke til at Komplett.no har redusert prisen på 8800 GTS fra XFX med 400 kroner fra 4.195 til 3.795 fra 8. januar til 9. januar. En årsak kan være at de har tilpasset seg resten av markedet, siden Komplett ikke er de billigste på skjermkort. For link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327331 Det jeg lurer på er om en vil se et enda mer dramatisk prisfall på 8800-serien når det nærmer seg lansering av R600-kortene. Regner med at nvida vil melke markedet for alt det er verdt så lenge de er først ute med dx10-kortene. Hvor mye tror dere at G80-kortene vil koste om 3 måneder? Det kommer jo alltid ny teknologi, men siden nvida er alene på markedet nå, så er det vil rimelig å tro at kortene deres vil falle i pris om en måneder eller to. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Alle kort faller i pris hele tiden, kanskje ikke alle like fort. Har lært at det ekke vits å vente, for neste måned(er) kommer det noe nytt og bedre alikevel! Jeg kjøpte GTS til 4600 , kunne fått GTX til 600 kroner billigere nå, men visste at prisen kom til å falle, men sånn er det når du kjøper PC! Jeg angrer ikke, for jeg har hatt MYE spilling og underholdning før den prisen sank. Så spørsmålet er: Hvor lenge gidder du å vente? Endret 9. januar 2007 av Andreas045 Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg tipper de aventer en eventuell prisnedgang avhengig av hvor bra R600 yter i forhold til G80, prisen på R600 og muligens også etter tilgjengeligheten på R600. Men tradisjonelt har toppkort stabilisert seg rundt 3800-4500 Kr noen mnd etter lansering og det ser ut til å gjøre det nå også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå