Abigor Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Jeg hadde en pc som jeg hadde bestilt fra et lite dataselskap for 2 år siden. I begynnelsen fungerte alt fint, men etter ca et halvt år skjedde det merkelige at hver gang jeg logget inn i windows (xp professional) så gikk det ikke mer enn 2 min før dataen starta seg på nytt, det kunne se akkurat ut som et strømbrudd. Biosen gikk igang og windows startet opp som normalt, men problemet fortsatte. Jeg sendte maskinen tilbake for reparasjon, men de fant ingen feil og installerte kun windows inn på nytt. Problemet kom derimot tilbake etter en liten stund. Ettersom de ikke kunne hjelpe meg, prøvde jeg å bytte ut diverse deler selv. Jeg kjøpte ny strømforsterker, skjermkort og harddisk (mange av delene som følgte med fra starten var ikke særlig gode). Til slutt antok jeg at feilen lå i hovedkortet, og sendte så maskinen tilbake for reparasjon. Jeg fikk da nytt hovedkort på garanti, men det hovedkortet holdt ikke lenger enn det forige. Etter en stund med restarts døde faktisk hovedkortet! Hva kan feilen ha vært? De eneste delene jeg ikke hadde byttet ut var hovedkort, prosessor (3GHz) og ram (1gb). Husker desverre ikke modellnummeret, men det var et MSI hovedkort med Pentium 4 prosessor. Jeg hadde ikke gjort noe drastisk med datamaskinen før det begynte å skjære seg, og maskinen fungerte veldig godt før problemet kom. Uansett har jeg nå bestilt nytt hovedkort, prosessor og ram, siden jeg har gitt opp håpet og maskinen er dessuten ikke særlig god lenger med dagens standard. Men om noen vet noe om dette kan jeg kanskje unngå lignende problemer i fremtiden. En bios update ville kanskje hjulpet, men jeg har ingen diskettstasjon eller kunskap om hvordan man gjør slikt, og nå har jeg gitt opp. Windows hadde alle oppdateringer. Endret 9. januar 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå