Vetlite Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Lurer på om det er noen som har peiling på hvilken varmepumpe luft til luft som er best i dag. Jeg vurder å kjøpe meg en slik, men blir lettere forvirret av de forskjellige typene. Foma har jo en løsning på montering selv til rundt 12000,- og det er jo ganske billig. Men så har man jo Toshiba og Panasonic til 8000,- mer i pris. Får man det man betaler for, eller er det et fett hvilken man velger? Toshiba RAS-10 Daiseikai 2 er i utgangspunktet den jeg vurderer. Etter det jeg har skjønt er det en rivenes utvikling på dette, så tester tilbake til 2005 er vel nytteløst. Noen innspill på pris og hva man får igjen har vært til stor hjelp. Edit: Da fant jeg ut noe hos Energimyndigheten.se Se her hvis interesse. Testene er fra 2006 Endret 10. januar 2007 av Vetlite Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 luft/luft ? forandre på topic litt, kansje du får hjelp Lenke til kommentar
Dingo666 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Lurer på om det er noen som har peiling på hvilken varmepumpe luft til luft som er best i dag.Jeg vurder å kjøpe meg en slik, men blir lettere forvirret av de forskjellige typene. Foma har jo en løsning på montering selv til rundt 12000,- og det er jo ganske billig. Men så har man jo Toshiba og Panasonic til 8000,- mer i pris. Får man det man betaler for, eller er det et fett hvilken man velger? Toshiba RAS-10 Daiseikai 2 er i utgangspunktet den jeg vurderer. Etter det jeg har skjønt er det en rivenes utvikling på dette, så tester tilbake til 2005 er vel nytteløst. Noen innspill på pris og hva man får igjen har vært til stor hjelp. Edit: Da fant jeg ut noe hos Energimyndigheten.se Se her hvis interesse. Testene er fra 2006 7681991[/snapback] Tror du har gjort et godt valg der, med en kompressor med dobbelt rullestempel, er dette en av de aller beste varmepumpene du får i dag. Har selv en av samme merke i kikkerten, en annen litt billigere mulighet er en pumpe fra Carrier, de kjøper innholdet fra Toshiba, men er ikke sikker om de kjører med nyeste teknologi. MVH kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå