Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt

LarsP

Anbefalte innlegg

Da er Solli klar for Brann

http://fotball.bt.no/eliteserien/article77053.ece

Pris: 6 mill. Et bra trekk for JGS vil jeg tro, satser på at han får en ny vår i Brann  :)

8168602[/snapback]

Kan ikke skjønne hva de skal med Solli :hmm:

Han er jo en god DJ da :]

8171122[/snapback]

Han har til gode å overbevise, ingen tvil om det. Samtidig tror jeg at Solli kan passe bra inn i en 4-5-1 formasjon som Mjelde har eksperimentert litt med. I en sånn formasjon er det plass til en Puseklepp på kanten også :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et lite håp om at Solli stikker innom her, leser hva Katalysator og Larsp mener om han og får en infernalsk holdning og dermed gjør sin beste sesong noensinne.

Er jo lov å håpe :green:

Helstad gikk jo fra benk i RBK til landslaget med hjelp av Brann. Men må jo være litt tøft for den godeste RBK treneren og snart ikke ha en eneste spiller igjen som kan norsk :p

PC: Puseklepp refererer til Huseklepp. Mannen som har brukt RL til å herje med RBK sin utenlandsbastion. En av de beste norske teknikerne som er. Synd han trolig også er Norge sin dårligste defansive midtbanespiller....

Akk ja, sesongen er her. Må jo prøve å erte på meg RBK'erne. :innocent:

(Jeg regner med folk tar den spøkefulle tonen)

Lenke til kommentar
Jeg har et lite håp om at Solli stikker innom her, leser hva Katalysator og Larsp mener om han og får en infernalsk holdning og dermed gjør sin beste sesong noensinne.

Er jo lov å håpe :green:

8173311[/snapback]

Det hjelper ikke med en infernalsk holdning når pasningene går i hytt og vær.

8173311[/snapback]

Nei, dette er en dønn seriøs diskusjon.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke med en infernalsk holdning når pasningene går i hytt og vær.

8173358[/snapback]

Huseklepp pleier å posisjonere seg i hytt og vær, så det er jo en god kombinasjon.

La oss alle håpe på et par målgivende pasninger fra Solli når Brann møter RBK.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

PC: Puseklepp refererer til Huseklepp. Mannen som har brukt RL til å herje med RBK sin utenlandsbastion. En av de beste norske teknikerne som er. Synd han trolig også er Norge sin dårligste defansive midtbanespiller....

Akk ja, sesongen er her. Må jo prøve å erte på meg RBK'erne. :innocent:

8173311[/snapback]

Okay, dagens første blemme. :blush:

Erte på seg bartetrøndere er jo usannsynlig vanskelig ... :whistle: plystre en sang om snørrbarter, seilersko, oppbrett på jeans verd ca. 200, hvite tennissokker osv.

Synd at ikke Aafk rundjulte Rosenborg Fotballsparkeri igår. ;)

Lenke til kommentar

Jeg kunne ha brukt timesvis på å disse bergensere, østlendinger og nordlendinger, men jeg gidder rett og slett ikke.. Dessuten blir det offtopic. RBK kommer til å sparke rumpe når Tippeligaen starter igjen. Det vi har sett til nå blir bare barnemat i forhold. Når ligaen er halvspilt tipper jeg Rosenborg kommer til å ligge milevis foran andreplassen..

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke akkurat si at jeg syntes RBK laget er så eksepsjonelt sterk på papiret. Ikke i forhold til konkurentene heller. At de får inn mange nye spillere er heller ikke nødvendigvis så positivt på kort sikt. Det var jo dette som ødela RBK dominansen tidligere, selv om kjøpene nok er mer gjenomtenkte nå.

RBK er avhengig av en skadefri Iversen for å skille seg merkbart ut fra konkurentene. De har mange lovende spillere, men det er langt fra sikkert at de faktisk slår til. Var ikke akkurat flinke til å gripe sjangsen i Royal League.

Det er mye hovmod å spore i RBK nå, og slikt står som vanlig for fall. Syntes ikke Tørum er flink til å fjerne denne mentaliteten ved RBK, slik Eggen var helt rå til å gjøre. Han kunne det å nullstille hodene til folk, noe tiden får vise om Tørum klarer. Det er tross alt et lag som faktisk ikke lenger har særlig erfaring med å forsvare en tittel. Det er en av de vanskeligste ting å gjøre, selv for et godt lag.

Det er der utfordringen til RBK ligger. Iversen anser jeg som alfa omega for suksess eller ikke suksess for RBK.

For min egen del tror jeg det blir en kjedelig sesong hvor Brann suller rundt i blinde og hverken kommer opp eller ned. Men det kommer vel en skandale eller to, som vanlig, slik at vi har noe å snakke om i Bergen :wee:

7690252[/snapback]

RBK gjorde det bra med 5-0 seier over Stabæk. Rosenborg blir nok en kandidat til seriegullet, sselv om jeg personlig ønsker at det havner i Kristiansand. Men det ble et stygt tap mot Viking i helga, 1-7 er ikke bra, men det får de igjen for i åpningskampen på SØR arena :D:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er mye hovmod å spore i RBK nå, og slikt står som vanlig for fall. Syntes ikke Tørum er flink til å fjerne denne mentaliteten ved RBK, slik Eggen var helt rå til å gjøre. Han kunne det å nullstille hodene til folk, noe tiden får vise om Tørum klarer.

Her tror jeg akkillesen til RBK ligger. Som Dotten også skriver var Nils Arne dritgod på å dra spillerne ned på bakken, og rundhjule dem hvis de prøvde seg på hyss. Tørum mangler den egenskapen, eller har i hvert fall ikke vist den enda.

Har mere sans for de lagene som jobber i det stille, og beviser på banen hver gang. Jeg satser på at både FFK, "vrakgodset" og Aafk kommer til å ta skalper i år.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De uttalelsene mener jeg er å drite i eget reir. :p

Det var vel ikke så mye feil med "vrakgodset", men heller at etterfølgerne hadde for små føtter til å passe i Eggens støvler, pluss at hele "fansmobben" hadde blitt forvendte, og taklet ikke litt motgang?

Lenke til kommentar

Nope, det var heller Eggen (ta forøvrig med Hareide og Sollied i den her) som dreit i å bygge et nytt lag og heller satset på gamlegutta fremfor å la de nye slippe til. I tillegg ble det jo gjort noen helt latterlige innkjøp (Christer George, Mcbeth Sibaya, Lars Blixt, Janne Saarinen, Morten Pedersen, osv osv) som ikke tilførte laget noe som helst.

Grunnen til at RBK vant ligaen hvert eneste år selv etter gullåret 1997 var ikke bare RBKs dyktighet, men også motstanderenes totale udugelighet.

Det tar tid å forvandle kull til diamant, men nå er RBK tilbake der de hører hjemme, nemlig på toppen av Tippeligaen og på full fart inn i gruppespillet i Champions League. ;-D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nope, det var heller Eggen (ta forøvrig med Hareide og Sollied i den her) som dreit i å bygge et nytt lag og heller satset på gamlegutta fremfor å la de nye slippe til. I tillegg ble det jo gjort noen helt latterlige innkjøp (Christer George, Mcbeth Sibaya, Lars Blixt, Janne Saarinen, Morten Pedersen, osv osv) som ikke tilførte laget noe som helst.

Grunnen til at RBK vant ligaen hvert eneste år selv etter gullåret 1997 var ikke bare RBKs dyktighet, men også motstanderenes totale udugelighet.

Det tar tid å forvandle kull til diamant, men nå er RBK tilbake der de hører hjemme, nemlig på toppen av Tippeligaen og på full fart inn i gruppespillet i Champions League. ;-D

8190264[/snapback]

Ja, det var vel derfor de hadde sånn hast med å forlate RL :p

Lenke til kommentar

8190264[/snapback]

Man skal ikke selge skinnen før bjørnen er skutt osv... Tror RBK vil få like store problemer med å kvalifisere seg til CL som de har hatt de siste årene. Det nye i RBK i år er to afrikanere som enda har til gode å vise seg frem i tippeligaen, men alle ser ut til å tro at disse skal bringe RBK tilbake til CL? Når disse har overlevd sin første "Joakim Persson"-takling i tippeligaen så kan vi se om de holder mål.
Lenke til kommentar

Enhver supporter må være positiv i påvente av en ny sesong. Veien til europacupen er lang, men jeg tror RBK har en bedre sjanse til å kvalifisere seg i år enn de har hatt på en god stund. Nivået i Europa begynner å bli latterlig høyt, men jeg tror RBK i år blir norges lille Føniks, noe som selvsagt er et enormt pluss for norsk klubbfotball. :)

Lenke til kommentar
Enhver supporter må være positiv i påvente av en ny sesong. Veien til europacupen er lang, men jeg tror RBK har en bedre sjanse til å kvalifisere seg i år enn de har hatt på en god stund. Nivået i Europa begynner å bli latterlig høyt, men jeg tror RBK i år blir norges lille Føniks, noe som selvsagt er et enormt pluss for norsk klubbfotball. :)

8193202[/snapback]

Selvsagt, selvsagt, men det er også enhver supporter sin oppgave å helle kaldt vann i blodet til "motsupporterne" . Tror RBK kan gjøre det bra, men jeg håper det selvsagt ikke. Jeg tipper dere føler noenlunde det samme mot Brann, LSK og VIF ;)

Ellers merker jeg av tonen i tråden at seriestarten nærmer seg. Gleder meg som en unge :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...