Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg vet, vanligvis dømmer han masse i favør av RBK! Dette er en like tåpelig uttalelse som din, men det er veldig veldig mange i norge som faktisk mener at dommerene dømmer i favør rbk. Og det er like tåpelig som at dere i kjernen tror at dommere dømmer konsekvent i mot dere.

8992424[/snapback]

Haha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men som Tromsøsupporter synes jeg det var digg at RBK nå "tapte" de 2 poengene de fikk av dommeren da de puttet mot Tromsø på over overtid :)

8992188[/snapback]

*host kremt*

 

Det var vel snarere Tromsø som forærte de poengene til RBK da de fant ut at de skulle legge alle mann i forsvar de siste 10 minuttene av kampen, sånn blir man ofte straffet av.

Lenke til kommentar
Noen dommere dømmer kanskje i "favør" RBK, men gjennom de siste sesongene blir det færre av dem, og flere dømmer mere "imot". Ledet ann av Hauge.

8992463[/snapback]

Nei, de dømmer faktisk objektivt. Det var poenget mitt. At det finnes ikke dommere som konsekvent dømmer i favør av et lag.

 

EDIT: LarsP: Etter å ha lagt til 6 minutter i en kamp med ikke akkurat mange skader ja, ivers putter 5 min på overtid :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Tromsø hadde like mange minutter på seg å avgjøre kampen de også. Dessuten blir det i mine øyne lagt til altfor lite tilleggsminutter i den hjemlige, såvel som andre ligaer. Uthaling av tid og lignende bør resultere i tillegg av tid.

 

Støtter dommere som tør å legge til 4 minutter og mer.

Lenke til kommentar
Noen dommere dømmer kanskje i "favør" RBK, men gjennom de siste sesongene blir det færre av dem, og flere dømmer mere "imot". Ledet ann av Hauge.

8992463[/snapback]

Tror heller dere føler det slik fordi RBK ikke er like dominerende som før. De dommeravgjørelsene dere fikk mot dere før ble raskt glemt, da dere vant uansett. I kamper som den i går har de en tendens til å feste seg i hukommelsen.

 

Summa summarum tror jeg ikke det er dommertabber som avgjør serien, ei heller at noen dommere dømmer konsekvent mot dere.

Lenke til kommentar

Min teori: Dommere hadde kanskje en tendens med å dømme i RBKs fordel på Lerkendal i gullårene. I frykt av å gjøre det samme i dag, gjør dommere det motsatte. Det er jo ingen tilfeldighet at vi får ganske rettferdige dommeravgjørelser på bortebane, og konsekvent idiotiske og urettferdige på Lerkendal.

 

Og det er jo ikke bare på Lerkendal dommeren blir avgjørende. I nesten hver kamp har vi jo omdiskuterte situasjoner hvor dommeren som regel gjør feil. Mange sier det er en del av fotballen, men jeg sier det er dommere som ikke er drilla nok.

Lenke til kommentar

Appell til RBK-supporterne: La oss legge dette tullet bak oss og heller se fremover mot høstsesongen. Det er ikke dommernes skyld at RBK ligger på midten av tabellen.

 

Jeg ansér RBK-supporterne som en av de beste i klassen når det kommer til oppførsel på diskusjonsfora, i media og lignende, la oss fortsette slik.

Lenke til kommentar

Nettopp, det er kun trening som kan hjelpe den lettere synkende RBK-skuta. I tillegg håper jeg på et eller flere kjøp i løpet av sommeren. Dessverre så ble det ikke noe av Nilsson-overgangen. Trist og amatørmessig av gutta på Brakka.

 

La oss håpe at Eggen Jr. kan heve nivået på klubben slik som han far gjorde på 90-tallet.

Leser i dagens aviser at han vil satse enda hardere på utvikling av egne spillere, samt være mer profesjonell når det kommer til spillerkjøp (ikke bare kjøpe spillere fordi de er gode, men kjøpe spillere som er tiltenkt en spesiell plass i RBK-systemet).

Lenke til kommentar

Håper vi får slutt på disse tullekjøpene/byttene som Stoor. Tror han hadde 70 pasningsfeil i går. Han fikk heldigvis til den ene da. Om Rosenborg ikke utnytter rom og løper ræva av seg, kommer jeg til å storme banen å fortelle dem hvordan de skal gjøre det. Håper Tørum satser mer på angrep i midten og rettvendte spisser..

Lenke til kommentar
Tromsø hadde like mange minutter på seg å avgjøre kampen de også. Dessuten blir det i mine øyne lagt til altfor lite tilleggsminutter i den hjemlige, såvel som andre ligaer. Uthaling av tid og lignende bør resultere i tillegg av tid.

 

Støtter dommere som tør å legge til 4 minutter og mer.

8992587[/snapback]

 

Joda, TIL fikk like mange minutter de, men man ser tendensen i en kamp og mot slutten hadde RBK stort trykk, så det var langt mer sannsynlig at de ville score.

 

Joda, dommere burde så absolutt lagt til mer, selv er jeg for en regelendring, 30 minutter effektiv spilletid pr. omgang, så slipper vi de latterlige situasjonene for voksne menn ser ut som de har det så vondt at de kommer til å dø før i neste øyeblikk ta et løp over hele banen. Er bare at dette ikke blir gjort konsekvent og når det da plutselig legges til 6 minutter i en kamp, som tidligere nevnt, ikke har vært utenom det vanlige med tanke på skader og andre avbrudd, ja, da synes jeg det blir for dumt.

 

Er vel summen av disse to jeg har reagert på når det gjelder RBK - TIL.

Lenke til kommentar

Litt av problemet til RBK er i mine øyne hvordan motstanderlagene spiller mot de. Samtlige lag i Tippeligaen legger seg med alle mann alle i forsvar og spiller på kjappe overganger ved sentrale ballmist hos RBK. Med temposvake spillere som Riseth, Lago, Beto og Koppinen i midtforsvaret så blir vi gang på gang straffet på disse overgangene.

En annen ting er forsvarets manglende evne til å rydde unna i farlige situasjoner. I følge Adresseavisen hadde AaFK hele to sjanser i løpet av de 90 minuttene i går.

RBK hadde på sin side 10 sjanser, ikke akkurat noe høyt tall, men det gir fremdeles en uttelling på fattige 20% (som er temmelig nært gjennomsnittet denne sesongen).

 

Hva som må gjøres:

- Etablere en klar plan på hvordan RBK skal spille fremover.

- Handle inn forsterkninger sentralt i midtforsvaret samt fornye kontraktene til Koppinen og Dorsin.

- Forme en klar 11'er som er samspilte og hvor spillerne har komplimentære ferdigheter i henhold til det overnevnte RBK-systemet.

- Videreutvikle egne talenter som f.eks Jo Sondre Aas, Albert Berbatovic, Michael Jamtfall og Thomas Valø (i tillegg til Nordvik som er ute på lån).

- Ta et tak i markedsavdeling og heve verdien på RBK som salgsvare, RBK er norges desidert største fotballklubb, men det er lite som tyder på det når man ser på avtalene vi har med diverse sponsorer.

 

Edit: Humre, ser at Eggen allerede er enig med meg i et par ting: FXT: Vil utvikle egne talenter

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Legger til at jeg er sterkt imot å gi slipp på Kone, men kan vel egentlig ikke skylde på klubben. Men tror vi sliter om Iversen må ut med skade over lengre tid. Da blir det plutselig krise i angrepet, som om vi ikke har en fra før. Koppinen må det hvertfall ikke gis slipp på. Rosenborgs beste forsvarer ved siden av Strand.

Lenke til kommentar

Problemet med Koné er at han har blitt utsatt for Konémishandling i den siste måneden. Setter spørsmålstegn med motivasjonen hans for videre spill i RBK. Skjønner han godt om han setter seg litt på bakbeina etter den behandlingen han har fått i det siste.

 

Koné er en klassespiss som ikke har fått spille selv om Iversen har prestert langt under pari. Slik er ufattelig frustrerende for en fremadstormende ung (24) spiller. I tillegg så har han ingen relasjoner til RBK som f.eks Skjelbreid som lenge sleit med spilletid etter skaden i 2005, dette gjør det nok enda mer sannsynlig at han blir solgt i sommer.

To scenarioer:

A) Skadekontroll etter fadesen med Pelle Nilsson/Koné. Kanksje Eggen Jr. kan hjelpe til her?

B) Koné blir solgt for 4-6 millioner til en Tippeliga-konkurrent hvor han vil putte mål og sette RBK-sjefene på plass med skjegget i postkassa (igjen...).

Lenke til kommentar

Brann mister Bjarnason etter sesongen også. Han "gidder" ikke mer.

 

Alt er nok ikke som det bør være i idrettsveien. Sæternes og Andresen lar vente på seg, Bjarnason og Huseklepp forsvinner og media begynner å bli ganske røffe med Brann her i Bergen nå.

 

Ting kan tyde på et ribbet Brann lag etter endt sesong.

Lenke til kommentar
B) Koné blir solgt for 4-6 millioner til en Tippeliga-konkurrent hvor han vil putte mål og sette RBK-sjefene på plass med skjegget i postkassa (igjen...).

8993462[/snapback]

 

Dette er hva jeg frykter mest. Få han i det minste ut av landet. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Konè ble dratt inn i handelen med Nilsson. Syns RBK skulle ha fått hodet ut av ræva å bladd opp det som trengs.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...