Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Å "screene" er selvsagt å skjerme. Vedkommende som oversatte Adins ord trenger tydeligvis et oppfriskningskurs i norsk. Kibebes skjerming var kanskje i hardeste laget og trolig over grensen til obstruksjon og burde nok (slik jeg ser det) blitt frispark til trønderne. Heldigvis ble det ikke det ;)

8989756[/snapback]

Første gang jeg hører ishockey-terminologi i fotball. Sier vel litt om AaFK :wee:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heia Terje Hauge.

 

JEG HATER DEN JÆVLA FORPULTE DOMMEREN! HAN ER EN JÆVLA HORE!!!

 

Den fyren hater RBK..

 

Som jeg sa før innkastet. Den dommeren blåser ikke av før Aalesund scorer.

8989167[/snapback]

Tør jeg minne om et par hjemmekamper det før har blitt lagt til en deeel minutter for rbk..? Nei? Og om jeg ikke husker feil dømte Hauge da og :).

Lenke til kommentar

Det er mange dommere som ville ha dømt frispark til keeper der. Det er kanskje ikke den mest soleklare, men når de har en ekstra spiller inne i feltet, synes jeg dommeren skulle ha tatt hensyn til det. Keeperen skal alltid ha sjangsen til å fange dødballer.

 

Uansett så var Hauge en ustabil dommer gjennom hele kampen. Braaten ble revet og slitt i, men fikk dømt frispark imot seg to ganger..!

 

Men som sagt.. Hadde Rosenborg for en gangs skyld utnyttet mulighetene, hadde vi vunnet denne lett. Vi kontrollerer førsteomgangen, men klarer ikke å skape en dritt. Aalesund legger seg bakpå som bare F, og hadde dette vært 3 år tidligere, ville vi ha pisket dem med skolissene.

 

Men istedet fokuseres det på å få ballen i føttene og 5x overstegsfinte, som ender med corner eller verre.

Lenke til kommentar

Hadde jeg fått de sjansene som Braaten hadde så hadde RBK vunnet 3-2.

 

Det hjelper ikke skylde på dommeren når spillerne ikke klarer å skåre på de største av muligheter. Grunnen til at RBK ikke leder serien er ikke dommere og uflaks, men mangel på samhandling, tempo og kvalitet på avslutningene.

 

Jeg skjønner dessuten ikke hvorfor RBK spiller 4-3-3 når vi ikke har noen tradisjonelle RBK-vinger. Hadde foretrukket en 4-3-1-2 med Braaten og Iversen på topp med Konan lurende bak som hengende spiss.

Lenke til kommentar

Ser ut som Huseklepp definitivt er ferdig i Brann. Han sa nei til kontraktsforslaget fordi han var misfornøyd med for lite spilletid og Brann sier nå de ikke vil tilby ny kontrakt.

 

Skjønner ikke helt hva Huseklepp er ute etter. En kontrakt som lover han spilletid? Han er 2. valg på begge kantene, han ville jo fått nok av spilletid etterhvert. Det er synd han er så utålmodig, det er ikke gitt at han vil få det enklere i en annen klubb. Skulle ikke forundre meg om Viking, LSK eller til og med RBK stikker av med han etter sesongen. Men i de lagene er han jo ikke akkurat bankers på en kantrolle.

Lenke til kommentar
Fullt fortjent seier til AaFK.

8991094[/snapback]

 

...finn én feil..

 

Når det gjelder situasjonen på Ålesunds siste mål, mener jeg dette er frispark, Ålesundspilleren går bevisst i kroppen på keeper og er ikke interessert i ball, hadde han vært det hadde det vært en helt annen sak.

 

Men som Tromsøsupporter synes jeg det var digg at RBK nå "tapte" de 2 poengene de fikk av dommeren da de puttet mot Tromsø på over overtid :)

 

Tvilsomme situasjoner vil man alltid få (selv med videodømming). Men slikt jevner seg ut iløpet av sesongen som regel, bare jævlig surt der og da når man får en slik situasjon i mot seg..

Lenke til kommentar

Jeg vet, vanligvis dømmer han masse i favør av RBK! Dette er en like tåpelig uttalelse som din, men det er veldig veldig mange i norge som faktisk mener at dommerene dømmer i favør rbk. Og det er like tåpelig som at dere i kjernen tror at dommere dømmer konsekvent i mot dere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...