Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt

LarsP

Anbefalte innlegg

Grei kamp av Brann mot et lag som ligger med 10 mann i forsvar og poler lange baller opp mot fyrtårnet sitt. Aalesund rykker ned, I have foreseen it.

8907695[/snapback]

Uhm, Og Brann slår ikke langt?

Jeg såg første omgang av kampen, og det meste jeg fikk med meg var "flo" pasninger opp til sæternes og winters. Slik spilte de også mot Stabæk i serieopningen. Nå har ikke jeg sett Brann mer en det. Men, jeg syns Brann spiller feig og kjedelig fotball.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva? Brann satser nesten utelukkende på å doble på kanten. Det er styrken og svakheten til Brann. Det er innlegg fra kanten Brann satser på, derfor de også alltid får problemer når motstanderen makter å forhindre denne doblingen (Back/kant samarbeid).

Det er ikke akkurat ofte at backene til Brann slår langt, noe som er like greit siden de ikke akkurat er så gode på langpasninger. Men det skjer ofte at sentral midbtane slår ballen i bakrommet på kanten. Men dette er langt fra noen "Flo-pasning".

Lenke til kommentar
Uhm, Og Brann slår ikke langt?

Jeg såg første omgang av kampen, og det meste jeg fikk med meg var "flo" pasninger opp til sæternes og winters. Slik spilte de også mot Stabæk i serieopningen.  Nå har ikke jeg sett Brann mer en det. Men, jeg syns Brann spiller feig og kjedelig fotball.

8911884[/snapback]

De fleste sjansene i første kom vel av vingspill. Jeg kan i alle fall ikke se mange flo-pasninger fra høydepunktene i første omgang, ei heller tror jeg Winters er en "Flo"
Lenke til kommentar

Jadda, en nokså toppkamp mellom RBK - LSK spilles i dag, så jeg trodde den ville vises, men neida!

TV2 kjører like kjerne prio på den utrolig spennende kampen mellom Start - Odd Grenland.

HVA FAEN!? Nå drar TV2 det monopolet sitt for langt!

Lenke til kommentar

DJ_Dark: Det er da ikke værre enn å kjøpe en kampbillet på TV2 Sumo eller en sesongbilllett eller månedsbillett. (om du da har muligheten)

Når NFF priser det så høyt og TV2 må betale hundrevis av millioner for å sende kampene en sesong så må de jo tjene inn igjen pengene sine. Skjønner ikke hvorfor du er sur på TV2 av denn grunn, det sier jo seg selv at de nok ønsker å få folk til å oppdage betalingstjenesten, noe de best gjør ved å sende storkamper kun på Sumo/sportskanalen. De taper riktignok reklameinntekter siden Start-Odd trekker mindre seere på hovedkanalen, men langsiktig sett så er det nok det riktige valget for kanalen, om det skal tjene seg å sende tippeligaen.

Personlig syntes jeg det er flott at flere kamper nå er tilgjengelig og jeg nå kan se hver bidige Brannkamp. Selv om det vil koste meg noen hundrelapper. :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Økonomisk sett så er det vel det eneste fornuftige av TV2.

De som vil se RBK kampen har muligheten til det. Bare ikke gratis. Og hvem forventer å kunne se laget sitt gratis når NFF priser norsk fotball så enormt høyt som de gjør?

Om man skal kritisere noen her så må det i så fall være NFF. Det var vel en milliard kroner TV2 og Telenor måtte ut med for rettighetene. Tygg litt på den summen.

Vi kan jo alle drømme om gamle dager da vi fikk en tippeligakamp i uken eller vi kan være glade for at vi nå kan se så og si hver eneste kamp som går i tippeligaen. :)

Lenke til kommentar

Og flere vil kjøpe kampbillett, eller enda bedre (for TV2) månedsbillett/sesongbillett på kanalen om de ikke sender storkampene på moderkanalen.

TV2 er trolig avhengig av at folk betaler for å se kamper om de i det hele tatt skal ha mulighet for å tjene inn igjen utgiften. De gjør det såeledes ekstra vanskelig for seg selv om de viser alle godbitene gratis.

Lenke til kommentar
Vil ikke tro at det er så økonomisk. Fler ville nok sett den om den gikk på Zebra enn på TV2 Sport som den går på nå.

8914210[/snapback]

Selvfølgelig er det så økonomisk, kan virke ulogisk, men det sier seg selv at flere er villige til å betale for å se RBK-LSK enn Start-Odd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...