Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt

LarsP

Anbefalte innlegg

Noe jeg har tenkt over anngående aviser osv.

Når lag som har tapt mye i år (eks Odd og Enga) vinner kommer det store avisoverskrifter at når er dem i gang og nå blir det bare jubel fremover.

Da RBK slo Brann var det sånn "ok, de vant"-mentalitet, og de skrev på en måte at dette bare var et engangstilfelle. Hater avisene RBK så mye?  :!:

8536178[/snapback]

Du vet da at både VG og DB er lokalaviser for østlandet når det kommer til fotball? ;) Merket det i flere år jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som vanlig er det i Isberget(supporterklubben for de som ikke vet det) mye diskusjon om hvem som skal starte. Årst har ikke hatt noen god start på sesongen og det er mange som roper om å få han ut for å gi plass til Ademolu.

Han har farten,blikket og sto etter TIL's tre første kamper som medvirkende på hvert eneste mål! Og likevel ble han ikke valgt ut som førstevalg foran mål.

En annen diskusjon er rundt Bernier. Noen mener han burde spille,noen ikke. Han har jo teknikk og pasningsegenskaper,men ses på som litt for egen i spillerstilen og for lite defensivt spillende.

Kampen mot FFK er utrolig viktig å finne. Blir det 3 poeng kan vi i det minste vise at TIL ikke skal ligge i sumpen, taper vi så blir det akkurat som de siste årene. En skuffende vår, før alle tar opp ermene og sliter ræva si av på slutten så det akkurat blir ny kontrakt.

Jeg ønsker ikke dette i år. særlig ikke med tanke på det gode spillet de første kampene(Slo Vif, ledet 3-1 mot RBK, scorte først mot Sandefjord). Så nå ligger ballen hos Steinar Nilsen og jeg håper virkelig jeg har et smil rundt munnen søndag kl 8. Ellers er jeg redd for utviklingen senere i år.

Lenke til kommentar
Håper Tromsø vinner. Alltid bra med nord-norsk lag i Tippeligaen.

Og hvorfor skal du ikke få si dine meninger selv om du sier på Tromsø? Det er jo en tråd for hele tippeligaen ;)

8536590[/snapback]

Joda,men de fleste meninger om andre lag enn RBK,Vif eller Brann forsvinner ganske fort her uten noen videre diskusjon :!:

Og takk for støtten ;)

Lenke til kommentar
Vi trøndere er litt sære. Vi foretrekker å vinne kampen på banen fremfor den på tribunen. :-\

8537331[/snapback]

Mens mange av oss andre nyter å være en del av en klubb med sjel. Uansett hvor mange ganger dere i Barteby hadde vunnet Champions League ville jeg syntes synd på dere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Når lag som har tapt mye i år (eks Odd og Enga) vinner kommer det store avisoverskrifter at når er dem i gang og nå blir det bare jubel fremover.

Da RBK slo Brann var det sånn "ok, de vant"-mentalitet, og de skrev på en måte at dette bare var et engangstilfelle. Hater avisene RBK så mye?  :!:

8536178[/snapback]

Den der skjønte jeg ikke helt. RBK har jo ikke tapt mye i år. Så hvor var sammenligningen?

RBK har for ordens skyld vært avisenes yndling i 15 år, mye takket være suksessen internasjonalt og nordmenn elsker når Norge gjør det bra. Selv om det er trøndere som står bak det. Kanskje jeg bare er gammal, men jeg husker jeg begynte å bli temmelig lei av at VG kjørte forsider med RBK og hyping på linje med hva landslaget opplever. Men det er jo en stund siden, RBK er ikke hva det en gang var og er en miniatyr i internasjonal sammenheng nå. Kanskje det er en litt tøff omstilling?

Dette er jo bare en tap tap situasjon for meg. Før når media gjorde alt for å hause RBK opp og skryte hemningsløst av dem ble det trøttsomt. Nå som de ikke presterer på langt nær samme nivå lenger og følgelig ikke får så mye skryt så må vi lese all klaging om at media er anti-RBK.

Doh.gifohthedrama4vi.gif

DB og VG er østlandsaviser. Vi andre må bare leve med at det har sine følger. Ønsker RBK å gjøre noe med det så er det bare å starte å vinne kamper i Europa igjen, for da komme media løpende med skryting og rævsleiking uten sidestykke. Media er kun snill om man presterer. :)

Lenke til kommentar

Ok dotten, vi tar feks fra forrige serierunde:

Odd - Aalesund: Nå er vi i gang, nå vinner vi igjen (kommentarene) og avisen skryter av Odd.

RBK - Brann: Først skriver de om kampen, en grei kamp. Detetter kommer Truls Dærli (DB) og skriver om at dette var et engangstilfelle og nesten et hint til at RBK taper neste kamp.

You see?

Lenke til kommentar

8536178[/snapback]

Du vet da at både VG og DB er lokalaviser for østlandet når det kommer til fotball? ;) Merket det i flere år jeg.

8536222[/snapback]

Både VG og Dagbladet er jo "klubbaviser" for VIF da....er jo ikke måte på hvor mye dritt de skriver om de andre klubbene...

Aftenposten er vel litt mer nøytral.

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...