Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ein ting eg har lurt på lenge er kvifor nesten ingen norske tippeligaklubber har navn på draktene. Ser FFK har det, riktignok nede på korsryggen av ein eller annan grunn.

8499169[/snapback]

De selger vel draktplassen til sponsorer, regner jeg med.

Kom nettopp hjem fra FFK-Viking. Det er litt vanskelig å være objektiv, men fy faen for et mål! Utfordrer til årets?

Lenke til kommentar

RBK er jo langt bedre enn Brann. De vinner kampen elegant på midbanen. Bare glad RBK sitt angrep ikke har fått opp farten, for da ville det stått flere mål. Brann er statiske og RBK (eller rettere sagt Sapara) er dødelig effektiv.

Syntes egentlig kampen ligner mye på Brann-VIF, bare at det er Brann som denne gangen ikke gjør jobben sin. De faller sammen og har alt for liten offensiv bevegelse. RBK kommer til å leke seg i 2. omgang om ikke det skjer et mirakel.

Kudos til RBK, de viser hvordan Brann-resepten skal brytes ned.

Lenke til kommentar

Bra oppsummert Dotten. Brann skal være glade for at de har to av norges desidert beste midtstoppere, for midtbanen har jaggu meg ikke fungert i dag.

En ting som irriterer meg er Daniel Braaten, han mister altfor mange baller som gir overganger fordel Brann. Roar Strand har heller ikke vært het i sin sentrale midtbanerolle.

Jeg tipper vi får se Konan og Per Ciljan ut på banen i løpet av andreomgangen.

Lenke til kommentar

Var det eg frykta, Brann er ikkje i stand til å ligge bakpå og forsvare seg, det går alltid skeis. LarsP skriv at midtbanen ikkje har fungert, er lurer på kor midtbanen er, med unntak av eit par løp av Solli og Moen har dei vore totalt fråværande. Ligg alt for langt bakpå og tør ikkje være med i angrep. Skal Brann fungere som eit lag må dei spele som dei kan best.

All honør til Sapara for øvrig, ein fabelaktig spelar. Første målet synest eg ikkje me skal klandre Opdal for, han var på vei i feil hjørne. Andre målet er katasrofe, Opdal er ikkje i balanse, ser ikkje ut som han er heilt ferdig med å stille opp muren før skuddet kjem. Han skal forvente skudd frå det holdet, spesielt når Sapara står bak ballen. Skuddet var greit plassert, men det er i keeperhjørne og den skal Opdal ta.

Om ikkje Brann går ut offensivt i andre omgang og får eit mål og to kan det bli stygge siffer andre veien. Det som er så fint med fotball er at sluttresultatet kan bli 2-3 (lever i håpet), Brann er gode nok til å slå tilbake, men det må skje store endringar der ute.

Lenke til kommentar

Igjen er også Hanstveit involvert når det kommer mål i mot. Kunne vært greit å se Corrales der. Og få for guds skyld inn Huseklepp, så får vi i hvert fall et trøstemål.

Fortsetter Andresen slik som han har gjort i de siste kampene så blir han ikke så stort tap allikevel. Jeg kjenner han rett og slett ikke igjen. Guntveit og midtstopperne er de eneste som har holdt til godkjent. RBK viser at Brann har lite å by på når man stopper opp kantene.

De bør gå over til 4-3-2-1 eller hva nå den formasjonen som ble brukt mot RBK i RL. Det fungerer nok bedre med en Winters som løper i mellom og skaper bråk.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg være diplomatisk og ikke gå helt bananas her (siden jeg veit hvor surt det er å tape mot "erkefienden"), men jeg må få si at jeg er meget imponert over dagens RBK. Dette var årsbeste, ingen tvil. :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Årsbeste av RBK og årsdårligaste av Brann, det vart litt betre i andre omgang, men innsatsen var eit lavmål.

8500359[/snapback]

Er ikke noe bombe at Brann begynner bra og dabber av etterhvert men at Brann skal begynne å dabbe av allerede var jo litt rart.

Uansett, desto bedre for Rosenborg som akkurat nå ser ut som ett formlag og kommer til å hente mange poeng de neste kampene.

Dette tar Rosenborg hjem.... lett :!:

Lenke til kommentar

Rosenborg vinner i dag, noe jeg er svært fornøyd med. Men bottom line er at det er et middelmådig Rosenborg som slår et elendig Brann. Til tider er det komikveld på midtbanen, men heldigvis spiller Brann oftere ballen til motstanderen enn det Rosenborg gjør. Forsvaret vårt klarer seg bra, men man kan jo diskutere i det vide og brede om det er Brann som er dårlige fremover eller ikke.

Jeg gleder meg uansett til den dagen Rosenborg finner flyten og får frem presisjonen, da tror jeg vi skal bli vanskelige å hamle opp med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...