Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iversen har en resultatsbasert kontrakt. Med seriegull og champions league-kvalifikasjon så kan han vel maksimalt håve inn 5 millioner i året. At fotballspillere tjener over 3 millioner er ikke akkurat noe nytt, så Iversen er ikke akkurat i noen særstilling her heller. I fjor skjøt han oss til seriegull så jeg vil si at det er vel anvendte penger.

Lenke til kommentar
Som LarsP  har de blitt mye bedre de siste årene, under Eggen var det vel så som så.  Er enig i at lagene i lista di også er blant de bedre på dette, men vet ikke om de er så mye bedre enn RBK. VIF har også en bra junior-avdeling.

Bergen derimot  ;)

8420997[/snapback]

Brann har en fin junioravdeling. Brann har avlet frem en av Norge sine beste venstrebacker og Norge sin beste keeper. Så må jo RBK dødaren Huseklepp nevnes, med litt mer defansiv innsats så er det en tekniker som om får år vil være på landslaget. Så har vi også Knarvik og Valencia som Brann fikk frem (men som nå ikke spiller der lenger). Men det er Løv-Ham som er bergens viktigste sted for å avle frem talenter. Brann er mer blitt et kjøpelag, dog er de flinke til å tenne ilden igjen i spillere som sluknet i RBK og VIF.

Jeg skjønner ikke helt kritikken mot Eggen, som var i RBK i hvor mange tiår og som på 90 tallet maktet å stille et lag med 9 trøndere i europacupen. Et lag som slo Milan borte. Med 9 trøndere, avlet frem i hans periode der.

Kanskje vi i Bergen bør begynne å hause opp Oppdal like mye som trøndere hauser opp sine to stortalenter på midtbanen. Vi trenger ikke lure oss selv i Bergen og fortstår at det han kun slapp inn 7 mål på 11 kamper var grunnen til at Brann lå så godt ann i fjorårssesongen. Han er kun i midten av 20-årene men er i mine øyne allerede Norge sitt klare førstelag, inntil Myhre finner formen igjen.

Det Oppdal har gjort, for de av oss som fulgte han fra 2001 og fått med seg alle blemmene, er muligens mer imponerende enn hva noen av de andre talentene har gjort. Skjelbreid er unnskyldt av at han fikk mye sabotert ved skade.

Men Brann har nå Huseklepp, Oppdal, Guntveit, Hanstveit og Misje som er Brann produkter. Men fortsetter innkjøpene kan det fort bli færre enn fem i fremtiden. RBK stallen har 9 egenprodukter om jeg har telt rett. Så selv om de har startet med talentutvikling for Afrika så har nå RBK fortsatt et lag med endel trøndere.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i punktet at det ikke hjelper med gode juniorspillere når de aldri får sjangsen til å prøve seg for førstelaget, og der kan nok RBK bli bedre som de fleste norske lag.

Når det gjelder overprising,så er jo det bare enda et godt argument for at topplagene burde utvikle fra sine egne rekker og gi dem muligheter.

Tromsø på sin side har fått fram spillere som Morten Gamst Pedersen, Sigurd Rushfeldt, Ole Martin Årst, Rune Lange, Steinar Nilsen, Bjørn Johansen, Arne Vidar Moen, Knut Borch osv. Alle disse ble avlet opp på den beste måten, tillit og spilletid.

Når jeg først er i gang kan jeg jo få inn de unge som nå er verdt å nevne. Jo Nymo Matland som er på u-19, vært ønsket av Ajax og er etter min mening den beste venstrebacken i TIL, Vegard og Thomas Braaten, talenttvillingene som ble hentet rett opp i førstelaget og som begge kommer til å få godt med muligheter i år, Hans Norbye, lynrask høyreving som har fått prøvd seg på U-21 og Ruben Yttergård jenssen, som kan spille på både venstreving og sentralt, og som Gamst har en teknikk som er veldig unorsk for å si det sånn.

Lenke til kommentar
ODD blir blant de fire beste i år, håper lillestrøm får enda flere gule og røde kort, slik møkkafotball som de spiller :) men det er kanskje ikke så rart når man ser hvilken trener de har skaffet seg :)

8435425[/snapback]

Med tanke på at Odd har vært et vårlag de siste årene og at det er da de pleier å ta en del poeng,så ser det jo ikke helt lyst ut med tanke på en toppplassering? Så spilte de faktisk kvalik i fjor høst,så litt ydmykhet burde man nok ha ;)

Syns Lillestrøm spiller god fotball til tider jeg, særlig når man ser de flotte stikkerne på siden til Riise eller Myklebust.

Lenke til kommentar

2-1 til Stabæk. Skal ikke klage over den.

Nå spørs det om Brann gjør jobben mot VIF i morgen. Hadde vært morsomt med 9 av 9 poeng nå i starten. Kan alltids håpe på at det blir reprise av fjorårets seier, men det blir nok et bikkjeslagsmål.

Lenke til kommentar

HÅPLØS DOMMER!!! :realmad:

Det er faen meg lenge siden jeg har sett en dommer dømme så partisk. Jeg har faen meg ikke stemme igjen! Storflor blir meid ned i feltet, dommeren står 2 meter unna og vinker det videre. WTF!?

RBK hadde vel 3-4 frispark under hele kampen, stabæk hadde 20!

*Pass på ordbruken, innlegget er redigert av moderator*

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Makan til drittkamp. Dommeren var dritt, begge lagene var dritt og tv2 er dritt. Noe av den verste dømmingen jeg har sett. Frisparkene var som regel i Stabæks favør. Straffen til Nannskog skal jeg ikke si noe på, veldig unødvendig og urutinert av Stoor. Men etter dommeren har dømt straffe hjelper han Nannskog med krampen. Det fikk det til å klikke for meg. En dommer skal ikke gjøre sånt. Er jo som å rope "Heia Stabæk". Dommeren dømte mye feil, og håper at jeg slipper å se så mye av hhan igjen denne sesongen. Rosenborg spilte sånn passe i første, og hadde ganske elendig angrepsspill i andre. Stabæk klarte egentlig ikke å utnytte det så veldig bra. Men noe som irriterte meg mest under kampen er TV2. De presterer igjen og igjen å motsi Rosenborg i alle situasjoner. Under pausen ble målet til RBK vist 50 ganger. I og for seg ganske greit, men reprisen blir vist bare på grunn av at den tilbakestående redaksjonen mener det er frispark til Stabæk, noe det egentlig ikke er. Sånn fortsatte det utover andreomgangen. Når man taper en kamp, er det ekstra surt når producere og redaksjonen hater laget ditt. Skulle ha boikottet TV2, om de ikke hadde hatt retten til hele Tippeligaen. Tips til alle RBK-supportere: Ikke kjøp TV2 sportskanalen. Davy Watne er en idiot. Men så er han jo bergenser da, noe som er et handikap i seg selv..

Stabæk fikk seieren på et sølvfat. Nyt den mens den varer.

Lenke til kommentar

Det er faen meg lenge siden jeg har sett en dommer dømme så partisk. Jeg har faen meg ikke stemme igjen! Storflor blir meid ned i feltet, dommeren står 2 meter unna og vinker det videre. WTF!?

RBK hadde vel 3-4 frispark under hele kampen, stabæk hadde 20!

8439209[/snapback]

Pust inn,pust ut.Er alltid surt etter et tap,sånn er det når man er en skikkelig supporter. Er på spillejobb så får ikke sett kampen ennå, men ble ganske sjokka over at RBK ikke vant. Jaja, livet går videre og det er ny kamp neste helg vet du DJ_Dark.

Lenke til kommentar

8439209[/snapback]

Meid og meid fru blom, ser mer ut som han skulle hatt et kort :roll:

http://www.fxt.no/tippeligaen/article981152.ece

Edit:Tja.. Etter å ha finsett i slow-motion er der kanskje en kontakt ja

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Akkurat.

Først nå begynner stemmen å kommer tilbake. FY FAEN så jævla sur. Jeg var cm fra å sparke ned folk og slå folk. Kompisen min ville kjøre ned folk. Ødela en busskilt da jeg kom hjem.

I tillegg hadde de jævla kjernen-folka rotet bort drakta mi som jeg skulle få i dag.

Dagens positive i dag var at jeg dro i gang "Kjøpt og betalt" og "Pappa'n din har penger" ropene.

Lenke til kommentar
Dagens positive i dag var at jeg dro i gang "Kjøpt og betalt" og "Pappa'n din har penger" ropene.

8439448[/snapback]

aah,ingenting som fordommer blant fotballsupportere :love: Kan ikke en gang beskrive hvor godt jeg ler hver gang de andre supporterklubbene starter med å rope samer og starter en joik, vi er med på blunket vi!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...