Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viking hadde marginene på sin side mens RBK sløset med gode angrep. Synes forøvrig synd på samtlige Viking-fans som har byttet bort morsom fotball med Rössler-resepten - lange baller, kriging og null finspill. Trist.

8377363[/snapback]

Hehe. Viking hadde vell kampen frem til målet kom i mot. For og si det sånn hadde det ikke vært ufortjent om stillingen hadde stått seg frem til slutt med 1 - 0...

Er enig med deg at det stolpe skuddet var litt uflaks men tror keeper (Iven Austbø) hadde tatt den hadde den gått under.

Om Rössler-resepten ikke er fin eller ei så betyr det i grunnen ikke noe. Viking har aldri vært kjent for og ha et fint spill, enten så krangler vi ballen inn forann mål med noen høye midtstoppere eller så heades den såvidt i mål. Men alikvell mål er mål. Det hender vell en gang eller to i året at merkelig nok at en forsvarspiller greier og score et fint mål men det skulle nå bare mangle etter 290 skudd som har gått utallige meter over mål gang på gang. Oi det var litt mye kritikk, men jeg tror Viking kommer til å heve seg i år. Det er de nødt til. Med 11 000 solgte sesongkort og et veldig høyt tilskuerantall og alle forholdene til rette så tror jeg viking kan hevde seg i år. Ikke gull men blant de 4 beste som er en veldig stor forskjell sammenlignet med de seneste årene.

Lenke til kommentar

Tror Rosenborg har mistet litt av brodden i angrepspillet - og generelt i det kollektive - og blir svakere sammenlignet med fjoråret. Viking blir farlig etter at de har sopa med seg masse erfaring fra i fjor og er revansjelystne til tusen. Har også et sterkt næringsliv i ryggen og skal vedde lillefingeren min på at de vil kjempe i toppen etter at de underpresterte kraftig i herrens år 2006.

Endret av Ituca
Lenke til kommentar

"Kun ett lag" er nå en overdrivelse. Men RBK var nå best frem til Viking scoret. Veldig aggressive og Viking ble presset tilbake. Men det var ikke akkurat som RBK maktet å bruke overtaket til noe særlig. Trengte ikke akkurat bruke mer enn en hånd for å telle sjangser (halvsjangser inkludert).

Jeg tror uavgjort borte mot Viking vil bli stående som et bra resultat, for Viking blir nok sterke i år.

Hadde vært fint om RBK uten Riseth, Lago, Kone og Christer Basma snubler mot et formsterkt Tromsø som muligens har Rushfeldt tilbake. Kanskje det kommer nok en kanonscoring av Sequiras. Men bare Iversen får stokket beina sine så tror jeg RBK klarer den kampen ganske greit.

Får se om Stabæk skjerper seg og stjeler poeng mot VIF. Brann bør gjøre jobben sin mot et Strømsgodset de skal slå. Det kan faktisk ende med at Brann har 6 poeng, VIF 1 og RBK 2 etter helgen. Det er vel det meste jeg kan håpe på. Tror LSK greit fikser biffen mot Odd.

Lenke til kommentar

Rosenborg var absolutt det beste laget mot Viking til målet kom. Var godt spill med ball i beina og høyt tempo, merka jeg tenkte at hvis de spiller sånn i morgen skal det bli litt av en utfordring for TIL å få med seg noen poeng nordover.

Men når det er sagt så pleier TIL å ha en evne til å holde igjen mot storlagene på bortebane, sist borte mot LSK i fjor høst.

Laget til Tromsø i morgen vil nok bli noe lignende:

Ramovic

Hafstad Steen Reginiussen Håkonsen

Bernier Strand Sequeira Lindpere

Rushfeldt Årst

Etter min mening et lag som med rette innstillingen og en god plan kan ta poeng, om ikke alle, på Lerkendal.

Forresten så har Bernier fått et nytt kontraktstilbud fra TIL som han skal diskutere med kona og svare på etter kampen mot RBK :p Kan ikke se for meg en bedre slutt på helgen enn 3 nye poeng og flere sesonger med Bernier :D

Lenke til kommentar
Hvem starter som spiss for Lyn i dag? Holmen og Powell?

8381815[/snapback]

Lagoppstillingen til Lyn blir offentliggjort 17.45. Jeg håper virkelig ikke Edu skal spille, for han klarer ikke forsvaret å stå imot. Vi får håpe de klarer å skape i alle fall en målsjanse denne gangen. :)

Lenke til kommentar
Hvem starter som spiss for Lyn i dag? Holmen og Powell?

8381815[/snapback]

Lagoppstillingen til Lyn blir offentliggjort 17.45. Jeg håper virkelig ikke Edu skal spille, for han klarer ikke forsvaret å stå imot. Vi får håpe de klarer å skape i alle fall en målsjanse denne gangen. :)

8382184[/snapback]

Edu gikk jo av banen mot SIF etter 18 minutter og har vel ikke kommet seg helt etter det?Er sånn jeg har oppfattet det i det minste.

Tror nok Powell blir en del lettere å holde kontroll på, særlig med tanke på hodestyrken til Piiroja(Sorry om jeg skriver det feil :blush: )

Lenke til kommentar

Jeg tørr påstå at Edu er Eliteseriens beste spiller. Hvis han fortsatt er ute, er det en klar ulempe for Lyn, selv om en Powell i form kan slå godt fra seg.

Ser du bor i Oslo, DanielL. Holder du med Lyn eller FFK (i denne kampen)? :)

Lenke til kommentar

Syns selv Edu er mildt oppskrytt, har ikke vært lenge nok i serien til å kunne ha tittelen "tippeligaens beste".

Hvem jeg holder med i denne kampen er jeg ikke sikker på, ikke lett å vite hvem som blir den største konkurrenten i år. Har mer sans for spillertypene i FFK,så da får jeg si dem. Pluss at jeg er lei sossegutta på skolen sin arrogante mening om at Lyn skal ta gull i år :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...