Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hva er deres kvaliteter? Ja, gjerne de som overskygger prisen?? Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hva syns folk om Tromsøs satsing for tiden hvor de har hentet både Kevin Larsen og Miika Koppinen foran neste sesong? For meg virker det som dette er den rette type spillere som hentes,nå ønsker jeg kun en høyreving så kan TIL virkelig bli farlig neste år.Satt faktisk og snakka om akkurat det samme med ei venninne, er vanskelig det der med høyreving og Tromsø Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 At styret endelig skjønner hva som foregår i toppserien, å melder seg på er et tydelig tegn til at min protest mot styret kan opphøre. Å alfheim atter en gang kan inntas. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Siden når ble Tromsø en større klubb enn RBK? Koppinen skulle jo til utlandet og en større klubb! Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Handler ikke direkte om Tippeligaen, men hva tror dere kommer til å skje i kvalifiseringskampene? Bodø Glimt er så og si sikker kvalikk, mens Start og Odd Grenland kjemper om kvallikplassen. Personlig tror jeg Glimt kommer til å slite. Vi har vært og er ustabile, men samtidig spiller de som regel god fotball mot gode lag. Statestikken taler oss i mot uansett... Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Handler ikke direkte om Tippeligaen, men hva tror dere kommer til å skje i kvalifiseringskampene? Bodø Glimt er så og si sikker kvalikk, mens Start og Odd Grenland kjemper om kvallikplassen. Personlig tror jeg Glimt kommer til å slite. Vi har vært og er ustabile, men samtidig spiller de som regel god fotball mot gode lag. Statestikken taler oss i mot uansett... Tror Bodø-Glimt tar start men taper mot Odd, vet ikke hvorfor bare føler det på meg. Samtidig som jeg håper start rykker ned. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hva er deres kvaliteter? Ja, gjerne de som overskygger prisen?? Du har ingen erfaring med noen av dem? Miika er en duellsterk stopper og er også veldig god på hodet. Man kan si han minner en del om Christian Steen men han innehar mer fart og det trenger virkelig Tromsø i forsvaret for tiden. At han gjorde det greit i CL og scoret mot Chelsea er jo heller ingen dårlig ting. Kevin Larsen er vel mer kjent for sine gode mål fra avstand og gode fart. Så vidt jeg vet kan han spille både venstreback og venstreving og jeg regner med han er hentet inn for å spille ving. Og til Lightningwolf, Tromsø har jo klart slitet på den plassen siden Essediri dro så behovet har jo vært der en stund. Martin Knutsen har vært grei men ikke noe mer. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 VIF Tifo har vunnet en internasjonal pris for ett av bannerne sine. Og det er ikke til å nekte for at Enga har de mest imponerende tifoene i Norge I byderbiet nå sist måtte Vålerengas tifo finne seg i å bli most ned i støvlene av Lyns. Den var aldeles fantastisk. Hva var det som gjorde Lyns tifo noe større enn Vifs? De var akkurat like store. På Lyn sin stod det "Vi tror ikke bare på spøkelser" på VIF sin stod det "Dere teller dager, vi teller titler" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Martin ønsket ikke å dra. Og da var det ingen diskusjon. Vi gikk for seriegullet, og med Martin på laget var sjansen langt større. Et seriegull er mye mer verd for klubben og byen enn noen millioner for Andresen, sier sportssjef Roald Bruun-Hansen i Brann. Martin Andresen skrev en treårskontrakt med Brann, og den har han fullført. Ekspertene mener han har vært lagets viktigste spiller i klubbens første seriegull på 44 år. Og det er Martin Andresen stolt av. En oppkvikkende ryddighet er slett ikke å forakte, og det fra begge parter! Ikke rart at byen tok helt av. Felles fokus er digg . Faktisk kunne vel noen visse bartefolk lært litt av slik opptreden. For meg sier dette meget mye om gode holdninger. Endret 30. oktober 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Morgan Andersen *host* *kremt*.. Sorry.. Hadde noe i halsen. Er ikke så mye å lære her da. Brann klarer faktisk å holde på en viktig spiller. Helt til nå da. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Morgan Andersen *host* *kremt*.. Sorry.. Hadde noe i halsen. Er ikke så mye å lære her da. Brann klarer faktisk å holde på en viktig spiller. Helt til nå da. Den venta jeg på. Takk! Når det gjelder Morgan, så er han uskyldig til det motsatte er bevist. ikke slik som i tronhjæm, hvor man slett ikke trenger å forbryte seg, for å bli dømt og hengt på flekken. Det jeg synes best om er holdningen til Brannstyret. De valgte bort noen skarve millioner, til fordel for hele byens ve og vel. Når gjorde eks. RBK det samme, eller i hvert fall i nærheten? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det jeg synes best om er holdningen til Brannstyret. De valgte bort noen skarve millioner, til fordel for hele byens ve og vel. Når gjorde eks. RBK det samme, eller i hvert fall i nærheten? Ifølge enkelte trøndere så er det RBK sin fortjeneste at styret til Brann oppfører seg så fornuftig og det er vist også RBK sin fortjeneste at lagfølelsen er så god i Brann. Dette fordi Brannsjefer dro opp til Trondheim på et ettermiddagsmøte/foredrag i 2001 Andresen kommer til å forsvinne fra Brann nå, det er ganske sikkert. Han har utført oppdraget sitt. Med tanke på at Brann uten tre av nøkkelspillerne (Sigurdsson, Andresen og Winters) nedsablet Viking, så tror jeg det uansett er krutt å finne i laget. Men det spørs om vi klarer å holde på lokaltalentet vårt Huseklepp. Håper han skriver i hvert fall en ettårskontrakt. Den gutten kan bli en EM-joker om han fortsetter fremgangen. Men skulle ikke forundre meg om både Andresen og Huseklepp forsvant til samme klubb. Tenk om de begge dro til Stabæk? Da snakker vi Stabæk-gull til neste år. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 For de av dere som har lest martin andresensaken i vg i dag. SUPPE PÅ SPIKER!!! De syr sammen enkeltuttalelser fra ulike ting, pluss at de "erfarer" (fra en eller ennen obskur kilde) at martin har bestemt seg for å dra videre, og mekker laaang lang sak som får det til å se ut som om sportslig leder, andresen selv og mjelde har alle sagt at andresen går. MAKKVERK! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 For de av dere som har lest martin andresensaken i vg i dag. SUPPE PÅ SPIKER! De syr sammen enkeltuttalelser fra ulike ting, pluss at de "erfarer" (fra en eller ennen obskur kilde) at martin har bestemt seg for å dra videre, og mekker laaang lang sak som får det til å se ut som om sportslig leder, andresen selv og mjelde har alle sagt at andresen går. MAKKVERK! Velkommen til medias verden. Snart blir jeg en av dem. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 I dag melder BT at Manchester City melder seg inn i kampen om Huseklepp. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ikke overaskende. Jeg ville vært særdeles overasket om Huseklepp velger å fortsette i Brann. Selv om jeg rent personlig mener Brann vil være det beste stedet for han å være om han ønsker seg best mulig utvikling det neste året. Han burde skrive under en ettårskontrakt med Brann og heller gå ut i Europa om et år. Fortsetter han fremgangen så kan han kanskje snike seg inn på landslaget og mulig EM-eventyr også. Han kan slå til i City også, som en slags ny Solskjær. Men jeg syntes han bør konsentrere seg om å befeste seg på et topplag i Norge først. Spørs hvordan han takler det om han kommer på benken i City e.l. Men jeg tror han er tapt for klubben. Synd. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ser ut til at Brann starter med b-laget sitt mot Tromsø: Håkon Opdal Cato Guntveit, Olafur Örn Bjarnason, Knut Walde, Ramiro Corrales Erik Huseklepp, Jan Gunnar Solli, Hassan El Fakiri, Petter Vaagan Moen Ármann Smárí Björnsson, Joakim Sjöhage Helstad, Bakke, Jaiteh, Sigurdsson, Hanstveit, Winters og Karadas stiller ikke fra start, de fleste av dem ute med skade eller karantene. Så Tromsø bør dra det i land, men skal bli artig å se om benkesliterne til Brann viser seg frem. Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Tromsøs satsning virker veloverveid og de har handlet smart på overgangsmarkedet: Reginussen, Molskred, Haugen, Koppinen, Ramovic osv. er sådan eksempler på spillere som har spilt bra siden penn traff papir. De jobber i det stille og "gutan" har alltid vært vonde å møte og harde å bryte ned. Når ressursene ikke kan konkurrere mot topplagene, kompenserer Tromsø det ved å handle tildels undervurderte spillere som har slått til og gjort en såvel like pålitelig jobb som for eksempel det RBK og LSK har punget ut for sine armerere med tilhørende gajse etter gode prestasjoner over rimelig kort tid. Fotball er ofte ikke så svart/hvit som noen tror: Forskjellen mellom en kvalitetsspiller og en mindre god en er faktisk ikke så stor. Det mange tenker på er overglofiseringen, nykkerne, spillerbørser og annet svada, spillere har både bra og dårlige dager, derfor er faktisk ikke ytterpunktene så uforvarende stor. Det vet TIL å utnytte. Derimot er det en brannfakkel at den geografiske beliggenheten ikke alltid kommer til TILs favør og klubben kan slite med å "lokke" spillere til Ishavsbyen. Den tildels aborme avhengigen av å ha et noen spillere i "utlendighet" som kan komme hjem og ta i et tak når det kniper, er blitt mindre. Når Lars Iver Strand vandrer ut stadionporten mangler det litt kvalitet rundt Helge Haugen, på samme måte som sidebackene etter min mening er lagets akilleshæl. Tromsø viser synlighet på overgangsmarkedet - og for Tromsøs del håper jeg de handler de rette spillerne. Kevin Larsen viser at klubben satser på en ungdommelig profil, men på venstreback er han alt annet enn dugelig. Offensivt derimot skjules hans defensive brister mye bedre. Larsen har potensial til å bli en habil spiller, men fortinnsvis på vingen. Sandefjord har blitt tatt av nedrykksspøkelse, og det ligger sågar tett rundt ryggsøylen til både Start og Odd. Paradokset til Sandefjord er at de mister sine beste spillere, og må ta samling i bunn i Addecoligan. Odd Grenland tror jeg nok vil takle et nedrykk bedre enn Start, som trolig vil miste hele ryggmargen i laget. Odd er sånn sett mer sentimental i den gata: Rambekk kommer blant annet til neste år og de vil forholdsvis beholde store deler av laget, samt som underskuddet ikke vil bli 20 000, men halvparten. Start har såvel plumpet uti til knes i nedrykksumpa og klarer de ikke i det minste og komme opp på halvtørr grunn vil det være nær katastofen for Lennartsons desipler. De som savner spenning i "ingenmannsland" og i forhold til Branns dominerende høst, får iallfall igjen i medaljestriden - og det med renter. LSK, Viking og Stabæk knvier om medaljene. Viking har fått en enorm opptur etter at de så nedrykket inn i hvitøyet i fjor. Har et sterkt næringsliv i ryggen, på samme måte som Lillestrøm, som sørger for at millionene også sitter løst i årets silly season. Stabæk derimot hadde fortjent bedre om det hadde vært gitt ut stilpoeng i fotball (målkalas og underholdning må være et honnørord på Bekkestua), men hvem som stikker av med medaljene får jeg overlate til fremtida å vise. Vil også gratuelere Brann med seriegull. Er en defenisjon på at kontinutet, stabilitet og langsiktighet er bedre enn "bruk-og-kast"-mentaliteten. Sågar har Solli og Helsatd fått en ny vår i Hansastaden og de har handlet fornuftig i forhold til 4-4-2-filosofien og spillere som passer inn i formasjonen. Spillerstallen setter premissene for formasjon og spillerstil, og ut ifra deres tilnærming i Mjeldes system viser det endelig resultater etter å ha blitt passert av mesterskapgrossisten fra Stiftstaden forrige sesong. Sådan ser det ut som det er mer "bergensk" over RBK: hoderulling, indre uro, spillerslag og dårlige resultater. Hestekur, som Siem ville sagt det. Uansett: Gratulerer til Brann med seriemesterskapet i herrens år 2007 og håper Brygga og Ulrikken fortsatt står etter de mange rundene med seiersjubling. Vi kan snart si snipp, snapp og snute til denne sesongen. Dermed: Ha en god serieavslutning! Endret 1. november 2007 av Ituca Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 *snip* Gratulerer til Brann med seriemesterskapet i herrens år 2007 og håper Brygga og Ulrikken fortsatt står etter de mange rundene med seiersjubling. Vi kan snart si snipp, snapp og snute til denne sesongen. Dermed: Ha en god serieavslutning! Jotakk, Bryggen og Ulriken klarer seg fint. (Ellers en ok oppsummering du hadde) Nå er jeg spent på hvordan Sjöhage klarer seg mot Tromsø. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg