Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg hater mest ved bergenserne er hvor forbanna mye skryt de gir seg selv, medgang. (Bevis nr.1: Se avatarer og signaturer til samtlige bergensere i denne tråden.) Beklager, men jeg lar meg ikke sjarmere, noe store deler av landet faktisk har gjort. Mistenker at de bare vil være med på moroa. Trøndere er også veldig flink til å være sjølgode, men vi har hvertfall en fotballhistorie vi kan lene oss tilbake på.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
Det jeg hater mest ved bergenserne er hvor forbanna mye skryt de gir seg selv, medgang. (Bevis nr.1: Se avatarer og signaturer til samtlige bergensere i denne tråden.) Beklager, men jeg lar meg ikke sjarmere, noe store deler av landet faktisk har gjort. Mistenker at de bare vil være med på moroa. Trøndere er også veldig flink til å være sjølgode, men vi har hvertfall en fotballhistorie vi kan lene oss tilbake på.

 

Vel, jeg syns det er gøy å se en supportergjeng, en hel by, som tør å feire så utrolig storslagent som det bergenserne gjør i disse dager. Det er noe annet enn de gjør i Trondheim, for der har de dessverre blitt altfor bortskjemt med å vinne.

Nei, jeg er verken bergenser eller Brann-fan, og jeg skal le herfra til månen om gullet mot alle odds skulle glippe for dem nå, men likevel så må jeg si at det er flott at noen tar en skikkelig feiring og viser virkelig glede over å vinne gull. Forhåpentligvis smitter dette over på andre lags supportere i årene fremover også. Brann har vært det beste laget i år, og fortjener dermed gullet de høyst sannsynlig får. Da er det bare å gratulere, og selv om jeg på ingen måte feirer med dem, så er det fint med idrettsglede så lenge feiringen tar utgangspunkt i eget lags suksess, og ikke at den skal være en form for nesepeking til lagene som ikke nådde helt opp. (Noe jeg vet det ofte har en tendens til, også hos bergensere).

 

Angående trøndere så er de i hvertfall flinke til å søke trøst i tidligere suksesser, stenge ute alt annet og nekte å se på når andre lag har suksess. :)

Lenke til kommentar

Nå er Brann kontra østlands lag heldig med at de har hele byen og omegn for seg selv. Dermed har de litt andre forhold for og skape et slikt samhold og driv rundt et lag. Du skal se at om TIL hadde vunnet tippeligaen (aldri) så ville nok hele Tromsø by og resten av nord-nord-Norge våknet.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne påpeke at bergensere flest ikke driver med overdreven selvskryt og arrogant selvforherligelse. Det er bare meg pluss 4-5 andre om ødelegger for resten. Jeg håper som sagt på at Stabæk vinner resten av kampene sine 5-0, at Viking vinner på Brann stadion, og at Helstad utligner til 1-1 ca 7 minutter på overtid på Alfheim.

Lenke til kommentar
Nå er Brann kontra østlands lag heldig med at de har hele byen og omegn for seg selv. Dermed har de litt andre forhold for og skape et slikt samhold og driv rundt et lag. Du skal se at om TIL hadde vunnet tippeligaen (aldri) så ville nok hele Tromsø by og resten av nord-nord-Norge våknet.

 

Tja, vi har nå Fyllingen (2. eller 3. divisjon) og Løv-Ham (1. divisjon) også. Var tendenser til borgerkrig i Bergen når Fyllingen og Brann begge var å finne i tippeligaen på 90-tallet ^^

 

Men klart, de tjener på å være alene i toppen her i Bergen.

 

Jeg tror Tromsø ville laget en helsikens fest. Eller rettere sagt; jeg vet. Tromsø er kjent som festby nr. 1 å komme til for folk som seiler i forsvaret. Det er ikke uten grunn. Tror også Stavanger ville kunne fått til litt av en feiring også.

 

Så lenge vi slipper den nøkterne (og feige) holdningen om å ikke tørre ta sjangser i feringen så er jeg fornøyd. Den nøkterne holdningen får trenerne og spillerne stå for. Supporterne må tørre å dekke til fest, vel vitende om at festen mulig aldri kommer.

Lenke til kommentar

Tromsø, Stavanger, Fredrikstad, Lillestrøm, Kristiansand... Alle byer i Norge hadde vel smellt til litt ekstra om de hadde sjansen til å ta gullet hjem noen runder før slutt. Tipper Oslo hadde stått på hodet om VIF var i en lignende situasjon og. Sist de vant var jo ingenting avgjort før i siste sekund.

 

Trønderne er blitt litt for blaserte virker det som, så for deres eget beste er det på tide de får en gullpause. Tipper gullet smaker bedre når det kommer hjem til Trondheim for en gjestevisitt om 5-6 år ;)

Lenke til kommentar
Nå er Brann kontra østlands lag heldig med at de har hele byen og omegn for seg selv. Dermed har de litt andre forhold for og skape et slikt samhold og driv rundt et lag. Du skal se at om TIL hadde vunnet tippeligaen (aldri) så ville nok hele Tromsø by og resten av nord-nord-Norge våknet.

 

Tja, vi har nå Fyllingen (2. eller 3. divisjon) og Løv-Ham (1. divisjon) også. Var tendenser til borgerkrig i Bergen når Fyllingen og Brann begge var å finne i tippeligaen på 90-tallet ^^

 

Men klart, de tjener på å være alene i toppen her i Bergen.

 

Jeg tror Tromsø ville laget en helsikens fest. Eller rettere sagt; jeg vet. Tromsø er kjent som festby nr. 1 å komme til for folk som seiler i forsvaret. Det er ikke uten grunn. Tror også Stavanger ville kunne fått til litt av en feiring også.

Vi har jo Tuil, men er ganske god tone. Å flere supportere drar på begge lag sine kamper. Forresten er Steinar Nilsen ute idag og klager på at det er lite bidrag fra b.l.a Fylke og resten av lokalsamfunnet. Vel en av hovedsponsorene til TIL nemlig Troms Kraft, eies 50% av fylke. Et lite skudd i foten Steinar? Men jeg skjønner poenget hans, det er ikke så stor guts rundt TIL lenger. Det skyldes et styre som selger unna spillere med en gang de ser kroner, å kniper igjen med en gang en stjernespiller som Bernier krever litt. Drar Moldskred eller Strand i vinter blir jeg forbannet. Folk blir oppgitt av denne kulturen, å innkjøp av halvtullinger som ikke er god nok for 1.divisjon en gang.

 

Uansett det med festen. Tror nok Mack kunne gnidd seg godt i hendene da ja!

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...