Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt

LarsP

Anbefalte innlegg

Dere øker deres egen fallhøyde samtidig som dere øker sjansen for å falle, det er en dårlig kombinasjon!

Vi øker sjangsen for en bedre feiring. Det medfører automatisk større fallhøyde, men det er prisen å betale. Medaljens bakside kalles det.

Men premien om man vinner blir en helsikens fest som ikke ville funnet sted om man ikke turde satse. Eller for å komme tilbake til sammenligningen; Du vinner drømmedama di.

Tenk så bittert om vi vinner gullet og så har vi ikke lagt til rette for en skikkelig feiring? Det hadde vært kjipt det. Vi hadde sluppet risikoen med fallhøyden, men vi hadde fått en langt dårligere premie.

Det er slik alle ting fungerer her i livet. Jo mer man satser på, jo mer blir fallhøyden om man bommer. Jeg betaler gjerne prisen om man feiler. Det tror jeg de fleste bergensere gjør. Og nordmenn ellers. Spesielt vil man nok tørre å satse mer i andre klubber også når man ser hva Bergen får til. Neste år vil nok ikke Trondheim satse på å feire gullet dårligere. Eller hva? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor lærer Brann aldri?? Ikke feir guller før gullet er... sikret. Men Gud bevares.. ingenting er mer oppfriskende enn å se skuffa bergensere. Seriøst. Det skulle vært det nye motivet til kommuneskjoldet. Eller et nytt frimerke? Om Bergen ikke klarer å ro dette i land så skal jeg rulle meg helt ned til bryggeriet i Bergen å spørre etter gulløl..

Lenke til kommentar
Hehe. Dette var jo en dag hvor Brann ikke hadde marginene på sin side.
  • Sigurdsson sin drakt blir revet i filler i motstanderens sekstenmeter. Han får ikke straffe, men blir beordret ut av banen av dommeren for å bytte drakt
  • Ålesund scorer når Brann har Sigurdsson ute
  • Fem minutt på overtid får Brann to stang ut

Karma var venn med Ålesund i dag. Lite å gjøre med det egentlig. Det jeg så av kampen viste også et godt Ålesund-lag, selv om Brann tok grep utover i kampen.

Var også noe omdiskutert rundt en eller annen sjangse, men grunnet crappy TV2Sumo fikk jeg det ikke med meg. Sto jo 2-2 en periode, da noen teknikere tydeligvis trodde Brann hadde scoret :D

Dømminga gikk nok begge veier, dommern var ikke helt potent for å si det slik.

Den omdiskuterte episoden hvor det ett øyeblikk var 2-2 var i mine øyne soleklar. Ballen var utenfor før innlegget ble lagt. Nå har jeg bare sett den i en elendig vinkel, men jeg kan ikke tenke meg at ballen kan ha vært inne.

Det var i hvert fall en god kamp! Fikk litt avsmak for brann i går etter å ha blitt kjeftet på, observert kjente "casuals" lage kvalm og oppføre seg som idioter og hørt trusler om vold mot Aalesund-supportere. Men etter å ha roet meg litt ned så unner jeg igjen Brann gullet, men håper det kommer på mandag ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Om Bergen ikke klarer å ro dette i land så skal jeg rulle meg helt ned til bryggeriet i Bergen å spørre etter gulløl..

Takk! Så uannsett hvordan det går, så vinner vi alle likevel. Det blir jo nesten like episk som månelandingen, og Armstrongs bevingede ord. Jeg kan da love at ifm. den rullingen du skal foreta, så skal jeg sitte ringside og slurpe edle dråper. You made my day :love:

Lenke til kommentar

Vil Stabæk makte å vinne i morgen mot Viking? Viking må være en ganske klar favoritt, men Stabæk har vel litt mer å spille for. De siste møtene mellom dem i Stavanger:

17/09-06 Viking-Stabæk 3-1

26/09-04 Viking-Stabæk 1-0

01/11-03 Viking-Stabæk 3-1

16/05-02 Viking-Stabæk 3-3

30/09-01 Viking-Stabæk 1-1

Stabæk har kun vunnet 1 av 10 siste møter dem imellom og det var på Nadderud tidligere i år.

Viking har ikke tapt hjemme i hele år. Blir det Stabæk seier i morgen så kan man begynne å undres om det er noe overnaturlig som forekommer ^^

Lenke til kommentar

Nesten så jeg håper på Stabæk-seier i morgen, men bare nesten. ;) Vi skal ha andreplassen og vi skal faen ikke ødelegge den fine hjemmestatistikken vår i år nå helt mot slutten, så Viking skal ta det. Selv om det betyr at vi samtidig kårer Brann som seriemester.

Lenke til kommentar
At Rosenborg er i champions league sier sitt. Tidenes gullhår med kvalikken.

Gleder meg til RBK møter Valencia, det blir gøy med forsvaret til RBK

Husker det samme ble sagt når vi skulle til England og.. Sier meg enig i at forsvaret til Rosenborg er søppel ja. Gadd ikke å se ferdig en gang. Skal en del til om Valencia skal bekjempes på onsdag. Angrepet er det ikke mye å si om. Konè er ikke det han var i sommer, og Storflor på kanten er litt tragisk å se på. Eneste lyspunktet nå er Champions League-millionene som forhåpentligvis brukes fornuftig i vinter.

Lenke til kommentar

RBK mister også Koppinen, så de har en stor utfordring der. Litt merkelig at de ikke har gjort noe med den. Det ser litt helsvart ut for trønderne for tiden, de kan heller ikke skilte med Champions League neste år og vil således ikke kunne lokke til seg de samme spillerne. I tillegg til at klubbens beste spillere nok vil begynne å murre litt da halve laget virker som om de er i RBK for å bruke klubben som springbrett til resten av Europa.

Det vil bli spennende å se hvordan de skal løse den utfordringen de står overfor.

Lenke til kommentar

Av og til suger det å være Brann-fan. Som serieledere må vi ta imot all slags dritt fra alle kanter enten vi vinner eller taper. Når vi omsider ønsker å slenge litt med leppa i retning trøndelag for å påføre et ørlite stikk av smerte er det umulig. Aldri om vi klarer å påføre en RBK-supporter den samme kvalmende følelsen som RBK-spillerne selv gjør.

Ellers vil jeg ønkse Stabæk lykke til i morgen, gullet vil vi helst ta selv :)

Lenke til kommentar

Er man Bergenser er man Bergenser. Det er det folk "hater" ved oss, at vi faktisk ikke assosierer oss med resten av Norge, spesielt Østlandet. (Skrekk og gru for et sted.) Det er det som gjør det verdt det. ;)

Jeg håper faktisk også på at Stabæk tar tre poeng mot Viking i morgen og gjør det litt spennende. Så kan vi banke Stavangerpakket på stadion neste helg OG ta gull!

Lenke til kommentar
Jeg håper Stabæk vinner med et mål. Ikke noe ondt om Viking, men jeg vil heller at vi sikrer gullet selv på stadion mot Viking, fremfor å få gullet i morgen :)

Håper på uavgjort, jeg....siden LSK har 2 "walk-over" kamper igjen, og kaprer sølvet :!:

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...