Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjerrige sunnmøringer som ikke unner oss en god gullfest :cry:

 

Hvem er det som har flest tilskuere på kampene sine i gjennomsnitt kanskje? Og hvem satt tilskuersnittrekord selv om de ikke vant serien? Jo, det var RBK det.
Nå har jo RBK en tradisjon med å gi vekk billige billetter til idrettslag for å pumpe opp volumet litt. Og alle som så kampen mot Odd så at det var temmelig glisne tribuner. Selv RBK-publikummet brast ut i latter når tilskuertallet ble lest opp, så det sier vel litt om statistikkene deres :p Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
hahahha BRANNN!!

 

Blir morsomt å se dere mister gullet i år også ahhahaha

Holde med Aalesund nå, til tross for at tiern går inn hvis Brann vinner. Men da blir det langt mindre enn 30 kroner i premie uansett...

 

VIVA LA ÅLESUND!

jeg er med bare jeg står i viking drakt så sloss vi til vi er gule og blå :p

Bare konsentrer dere om å slå Stabæk dere :)
Lenke til kommentar

Dette var en spennende affære, som jeg kun bruddvis fikk med meg fordi TV2sumo er noe drit som ikke taklet pågangen.

 

Håper Viking taper på mandag, har ikke lyst til at gullet skal sikres på den måten. Vi får ordne det selv hjemme mot Viking slik at vi kan dekke til ny fest (men det dekkes sikkert til fest på mandag også). Det var trist den ikke gikk inn på slutten, men forhåpentligvis er det kun et utsettelse. Grattis til Ålesund for å trolig sikre seg ny kontrakt, den siste uken har de klart å vinne mitt hjerte i hvert fall og det jeg så av dem i dag viste noe helt annet enn den forferdelige prestasjonen deres på Brann stadion tidligere i år.

 

Veldig uflaks på slutten der, men så er det nettopp dette fotball handler om. Vi kan ikke ha marginene på vår side hele tiden og det er fint også folk i Ålesund har fått anledning til å feire, jeg unner dem det. Jeg er så enig i hva Mini sa på TV2: Bergen viser for alvor hva fotball handler om. Jeg håper andre byer kan satse på å få til det samme i fremtiden. Vi tør å satse på tidenes fest, vel vitende om at det kan gå galt. Andre har nok ikke turd det samme, men jeg tror det vil endres i fremtiden. Feiginger ville ikke satset på fest i dag av frykt for fallhøyden. Noe som ville resultert i en punktert feiring om det hadde gått Brann sin vei i dag, noe å tenke på. For den som intet våger intet vinner. :)

Lenke til kommentar
Vi tør å satse på tidenes fest, vel vitende om at det kan gå galt. Andre har nok ikke turd det samme, men jeg tror det vil endres i fremtiden. Feiginger ville ikke satset på fest i dag av frykt for fallhøyden. Noe som ville resultert i en punktert feiring om det hadde gått Brann sin vei i dag, noe å tenke på. For den som intet våger intet vinner. :)

Du snakker om dette som om det er tøft eller vågalt å feire at gullet er Hem før dere har fått det, personlig synes jeg det er dumt.... verken mer eller mindre, bare dumt.

 

Bestille gulldrakter fra Italia, brygge gulløl, etc før dere faktisk har fått gullet.

 

At Brann taper 3 kamper på slutten av serien mens Stabæk vinner sine og tar igjen målforskjellen er vel ikke en så stor bombe som folk vil ha det til. Hvis Brann "mot alle odds" skulle miste gullet mot slutten vil vel denne forhåndsfeiringen kanskje være den største skylden. En slik feiring legger mer press på spillerne enten bevisst eller ubevisst og gjør at spillerne mister fokus.

 

Noen av spillerne klarer kanskje å ikke bli påvirket av dette i vesentlig grad men ett helt lag.... de som tror det er naiv.

Lenke til kommentar

Noe annet ville vært feigt. Vi kunne fått tidenes fest idag, men det vil kun være mulig om man forbereder den. Vi kunne safet og gått glipp av feiringen. Hva er da poenget med fotball?

 

Dette handler om håp og følelser. Hvordan skal man få til en skikkelig feiring med mindre man forbereder?

 

Nei, det er den eneste skikkelige måten å gjøre det på og det vet folk så inderlig godt. Går det ille så går det ille, men det hadde vært værre og vunnet og tenkt "what if" når vi står der i byn uten hverken fyrverkeri eller gulløl for å feire første gull på 44 år. ;)

 

Dette regner jeg med at de fleste skjønner.

Lenke til kommentar
Noe annet ville vært feigt. Vi kunne fått tidenes fest idag, men det vil kun være mulig om man forbereder den. Vi kunne safet og gått glipp av feiringen. Hva er da poenget med fotball?

 

Dette handler om håp og følelser. Hvordan skal man få til en skikkelig feiring med mindre man forbereder?

 

Nei, det er den eneste skikkelige måten å gjøre det på og det vet folk så inderlig godt. Går det ille så går det ille, men det hadde vært værre og vunnet og tenkt "what if" når vi står der i byn uten hverken fyrverkeri eller gulløl for å feire første gull på 44 år. ;)

 

Dette regner jeg med at de fleste skjønner.

En ting er å forberede en feiring til man faktisk har gullet i hånda men det jeg snakker om her er å starte feiringen 14 dager før det faktisk er mulig.

 

Det jeg vil frem til var at.... Foråndsfeiring = Mindre sjanse for å få gullet

 

Sjelden seriøse sportsklubber faktisk gjør slikt om det faktisk i det hele tatt har skjedd tidligere.....

Lenke til kommentar

Hehe. Dette var jo en dag hvor Brann ikke hadde marginene på sin side.

  • Sigurdsson sin drakt blir revet i filler i motstanderens sekstenmeter. Han får ikke straffe, men blir beordret ut av banen av dommeren for å bytte drakt
  • Ålesund scorer når Brann har Sigurdsson ute
  • Fem minutt på overtid får Brann to stang ut

Karma var venn med Ålesund i dag. Lite å gjøre med det egentlig. Det jeg så av kampen viste også et godt Ålesund-lag, selv om Brann tok grep utover i kampen.

 

Var også noe omdiskutert rundt en eller annen sjangse, men grunnet crappy TV2Sumo fikk jeg det ikke med meg. Sto jo 2-2 en periode, da noen teknikere tydeligvis trodde Brann hadde scoret :D

Lenke til kommentar
Det jeg vil frem til var at.... Foråndsfeiring = Mindre sjanse for å få gullet

 

Sjelden seriøse sportsklubber faktisk gjør slikt om det faktisk i det hele tatt har skjedd tidligere.....

Nå er det vel ikke SK Brann som har stått i spissen for dette, de er vel de mest tilbakeholdne oppi alt dette. Pr. idag vil jeg nesten påstå at SK Brann er den best drevne eliteserieklubben i Norge - så utypisk det enn hørest ut.

 

Storskjermvisningen på festplassen i Bergen er det Bergen Kommune som står for. Og jeg tror nok det er flere byer i Norge som hadde slått til med lignende saker om gullet var så nært som det er. Supporter-engasjement er fint spør du meg, om vi vinner får vi en helsikes fest. Om vi taper får dere en helsikes latter.

Lenke til kommentar
Sjelden seriøse sportsklubber faktisk gjør slikt om det faktisk i det hele tatt har skjedd tidligere.....

 

Tidligere har vi aldri sett lignende arrangement som det bergenserne steller i stand. Noe Bergen har fått ros for, til og med av Mini Jakobsen. De er ikke feige som andre, de forbereder seg slik at om nå Brann skulle klare dette så vil alt være på plass. Man må tørre å dekke på bordet, noe alle seriøse klubber vet (men mange ikke tør. Feighet kalles det).

 

Den som intet våger intet vinner :)

 

Si meg, når du treffer en jente du mener er ditt livs kjærlighet men som du tror er "out of your league", hva gjør du da? Feiger ut og flykter? Hinter smått frempå? Eller satser du alt med både blomster og sjokolade, vel vitende om at du med et nei vil kunne drite deg ut for hele verden?

 

Dette handler om mot og følelser. Enhver med lidenskap gjør slik Bergen by gjorde i kveld. Enhver feiging ville valgt å dekke på bordet i morgen til en langt mer punktert fest.

 

Det fine med dette er at det gir enorm glede. Enten til Brannsupportere om de lykkes, eller enda mer lykke til alle tilhengere av skadefryd om de ikke lykkes. Uansett dekker Bergen på til fest, så får tiden vise om det er til Brann-elskere eller hatere. Men vi legger nå uansett opp til skikkelig feiring og viser hva fotball dreier seg om.

 

Sannelig på tide at noen gjør det i dette lettøl-landet og viser vei :)

Lenke til kommentar
Om vi vinner får vi en helsikes fest. Om vi taper får dere en helsikes latter.

Skal ikke RBK få gullet er ikke Brann noe dårlig alternativ.... håper bare dere gjør det bra utenfor landegrensene også, viktig å ha flere norske lag som kan vise krefter mot internasjonale "storlag".

 

Si meg, når du treffer en jente du mener er ditt livs kjærlighet men som du tror er "out of your league", hva gjør du da? Feiger ut og flykter? Hinter smått frempå? Eller satser du alt med både blomster og sjokolade, vel vitende om at du med et nei vil kunne drite deg ut for hele verden?

Hvis jeg visste at sjansen for å få henne faktisk var større hvis jeg ventet litt, ja da hadde jeg ventet :p

 

Dere øker deres egen fallhøyde samtidig som dere øker sjansen for å falle, det er en dårlig kombinasjon!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...