Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Keep dreaming DJ Dark. Jeg gjør også det. Men ser nok ut som at våre utlendinger ifra vestlandet drar dette i land. Selv skal jeg sitte med eksamensoppgave helt til Champions League kommer igang igjen. Det vil si ingen Tv(2) eller sportsider i avisene. Så jeg går dessverre glipp av feiringen til Brann. Håper det går greit..

Lenke til kommentar
Litt morsomt at alle som før ikke brydde seg om fotball eller "bare følger litt med på engelsk fotball og landslaget" står fram som Brann-supportere nå som de vinner serien. Den Ekte maktdemonstarasjon-signaturen seg jeg overalt nå. Plutselig har alle bergensere begynt å bry seg om fotball. Ikke at dere ikke har hatt ordentlige supportere før, men synes det blir litt i overkant med så mange medgangssupportere som det er nå.

 

Hva er poenget ditt? Det er fullt mulig å være Brann-fan og fotballinteressert selv om man ikke er aktiv i fotball-delen til diskusjon.no. Men jeg kan gjerne innrømme at det er altfor mange 13 år gamle jenter med "Gullet ska hem (L)" i nicket på msn nå som ikke bryr seg om fotball, men fotballinteressen har alltid vært stor i Bergen når det gjelder Brann.

Lenke til kommentar

Et faktum? Nå må du gi deg - Bergen ER fotballgalby nr1 i norge. De aller fleste fotballinteresserte har et genuint forhold til Brann, som lidenskap. Ikke som blaserte trøndere som piper litt dersom det går dårlig, og så går hjem til sodd'en sin. Nei, her er det flaggbrenning, heksejakter på trenere, ledere, spillere, alt mulig.

 

Bergen er ikke i NÆRHETEN av å ha like mange medgangssupportere som RBK. Rett og slett fordi Brann ikke har medgang før siste 2 årene, RBK har hatt 15 år på å legge et godt grunnlag ;). Brann har medgangssupportere ja, det har alle lag som gjør det bra, og det skyver jeg ikke under en stol.

 

MEN: Det er en stor forskjell på Brann og RBK.

 

Se på dette:

 

http://www.nifs.no/tilskuertall.php?land=1...;sortering=avgt

 

Dette er SNITT tilskuertall fra 1970 til 1990. Legg merke til at brann har høyere snitt, men vesentlig lavere snitttall. Rosenborg vant tilogmed serien et par av disse årene. Beste brannplassering var 3. - da med 3000 fler i snitt på stadion enn de årene RBK vant.

 

------------------------

 

Hehehehehe, det du EGENTLIG sier ser jeg nå, er det at pga brannfans som kanskje ikke er like glad i å diskutere fotball i fotballforumet vårt har puttet røde og gule farger i signaturen sin, så har Brann like mange medgangssupportere som RBK, nei fler. HAHAHAHAH.

Lenke til kommentar

Hvem er det som har flest tilskuere på kampene sine i gjennomsnitt kanskje? Og hvem satt tilskuersnittrekord selv om de ikke vant serien? Jo, det var RBK det.

 

EDIT: Hva har det med å si fra til 1990? Flere av oss på forumet her var da et par år gamle og var ikke akkurat på kampene. Et lag vil alltid få flere opp gjennom årene, det sier seg selv, ettersom flere blir glade i fotball.

 

Se fram til 2007, og hold kjeft ;)

 

http://www.nifs.no/tilskuertall.php?land=1...;sortering=avgt

 

EDIT2: I tillegg er vel også Bergen en by som er en hel god del større enn Trondhjem, så det skulle bare mange at de ikke hadde flere.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Hva skal jeg holde kjeft for? Rosenborg har snittplassering 3.24 (!!! dette er ganske jævla bra!), dere har vunnet serien rundt 15 ganger på disse årene.....MEN: Snittilskuertallet til dere er 300 fler pr kamp enn Brann, med snittplassering 6 - og UTEN noe som helst av gull. 300 fler bare?? HEH!

 

Du gravde akkurat graven din dypere :).

 

Ang medgangssupportere...

 

http://www.nifs.no/tilskuertall.php?land=1...;sortering=avgt

 

Se her. Dere vant serien, men INGEN så på dere bortsett fra 16. mai - og sesongavslutningen......medgangsupportere? Aldri?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Folk sutrer fortsatt i tråden? Jaja, ikke noe nytt der. Hadde håpet VIF seriegullet gjorde en generasjon bortskjemte RBK-supportere til litt bedre tapere, men skulle nesten tro det ikke var tilfellet. Men så har jeg fått mange hyggelige meldinger fra trønderske kolleger, så det er nok ikke representativt den okkingen og stønningen som er her inne. Østlendingene derimot er fortsatt sure over at Brann trolig tar gull. Artig at tallet på gradene i Bergen på værmeldingen kom i gullfarge i går :D

 

Skulle Brann dra dette i land så blir det en skikkelig feiring som Norge ikke har sett makan til. Vorspielet så man etter Lyn-kampen, selve festen vil man se i dag om ting går bra, mens nachspielet blir å finne etter Viking-kampen.

 

Det er for ordens skyld nok av trøndere og østlendinger som skal inn til by'n idag og være med i festen. Det skal bli artig dette om Brann gjør jobben mot Aalesund. Tøft blir det uansett, tror også Stabæk kan overaske mot Viking. Brann har hatt seks spillere på landslagssamling så de har ikke fått trent skikkelig sammen. Så Brann starter nok som vanlig (ruskete).

 

Og så er det vel like greit om det blir endel år til neste gang, hvis premien for det er slik feiring som Bergen får til. Så slipper vi de mer ordinære feiringene vi ser i *host* Trondheim *host* :p

 

Neste år tror jeg Viking kommer til å slå til for fullt. RBK er mer i ingenmannsland og lurer på hva de får til når det kommer til neste år. Brann er litt usikre, vi får se hva som skjer med Andresen, Huseklepp og Winters. Kommer Norge til EM og halve Brann-laget er å finne i troppen så blir det fort til at noen forsvinner utenlands i tillegg. Tror det vil bli utrolig tøft for Brann å gjenta suksessen neste år. Det som er positivt er at mange nå vil til Brann.

Lenke til kommentar

Lag ---------- År --Max ----Min Kamper Sum Plassering Snitt

Rosenborg 2007 21901 17563 12 ---238693 6 --------19891

 

Lag ----- År --Max ---Min Kamper Sum ---Plassering Snitt

Brann 2007 17886 16161 12 ---- 206099 1 ---------17175

 

 

Wow, dere greier faktisk så vidt å komme opp til våres min på deres max.

 

Artig at tallet på gradene i Bergen på værmeldingen kom i gullfarge i går :D

Det viser bare hvordan TV-Brann opptrer. Jeg synes det er tragisk.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er kjempegøy! :)

 

Forvørig er KAPASITETEN på brann stadion redusert til 17300 i år. Iallefall utifra de tallene jeg har klart å grave opp på nett just nu. Rimer litt dårlig med maks på 17800, men det er nå så :). Skal se hva jeg klarer å finne utav om kapasitet.

 

Mens Lerkendal har kapasitet på 21 850.

 

Fyllingsgrad i prosent er således større for Brann Stadion enn Lerkendal.

 

Hørte jeg en gravemaskin? Robåt?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Lag ---------- År --Max ----Min Kamper Sum Plassering Snitt

Rosenborg 2007 21901 17563 12 ---238693 6 --------19891

 

Lag ----- År --Max ---Min Kamper Sum ---Plassering Snitt

Brann 2007 17886 16161 12 ---- 206099 1 ---------17175

 

Med tanke på at Brann-stadion har en kapasitet på opp mot 19000 så har det vært fullt nesten hver kamp. Vi hadde nok slått RBK sitt snitt om vi hadde hatt kapasiteten, for det har vært fullt i flere av årets kamper. :)

 

En faktor du så glatt ignorerte. Vi har ikke hatt flere tusen tomme seter, slik RBK har maktet....

 

Det viser bare hvordan TV-Brann opptrer. Jeg synes det er tragisk.

 

Samme sutring hørte jeg merkelig nok ikke i alle årene RBK ble hyllet og fikk all medieplassen i både TV2, NRK og alle avisene. Makan til dobbeltmoral.

Lenke til kommentar

Kanskje bygge større stadion i stedenfor å klage?

 

Brann, altså. Selve inkarnasjonen av en parantes i norsk toppfotball. De har marginalt flere seriemesterskap enn de lokale rivalene Os og Fyllingen, og regner seg med dette som et av nasjonens fotballmessige flaggskip. Og nå tyter de frem, de skarrende skarer som ellers trekker på skuldrene og sier at de ikke bryr seg særlig om fotball, nå dukker de opp med spillertrøyer og skjerf på hvert gatehjørne og deklamerer sin kjærlighet til klubben. Påtatt lidenskap har tydeligvis et navn.
Lenke til kommentar
Kanskje bygge større stadion i stedenfor å klage?

 

Det er du som klager, jeg er i perlehumør jeg og har ingenting å klage over. For vi ser ut til å ta gull og ser ut til å feire det på en måte trønderne bare kan drømme om. Kanskje hvis RBK går uten gull i endel år så vil de makte noe som er tilnærmet lik. Men det tviler jeg på.

 

Vi får vel bygge større stadion slik at folk ikke misbruker informasjon og unnlater å ta med relevante faktorer :p

Lenke til kommentar

For meg var det greit at de vant, helt til de begynte å bable om at gullet skal såkalt "hem". Et gull som har fått en trygg oppvekst i Trondhjem. Vil ikke akkurat kalle det "hem" når det ikke har vært det på 44 år.

Det og den sangen er det som fremskaper mitt sinne mot Brann. Og ikke minst har vi TV-Brann som opptrer helt tåpelig.

Lenke til kommentar
Hvorfor klagde du ikke i vår, når vi starta å synge den?

 

(Du har svart før, fordi du ikke hadde tro på Brann).

 

Da kan det UMULIG være sangen du reagerer på? Når den sangen var helt grei så lenge brann ikke vant?

Fordi jeg ikke hørte hva de sang før noen sa det til meg? Og jeg hørte ikke noe til den i våres.

Lenke til kommentar

Dette er som om jeg skulle klaget over de som sang "Vi skal slukke Brann".

 

Det skal ikke mye til for å forstå at enhver supporter mener at gullet hører hjemme hos sitt lag. Det være seg RBK-supporter eller Vadmyra-supporter.

 

Men kun Brann-supporterne som faktisk har vært så smarte at de har laget en sang om det. Trolig den største tribunehitten på mangfoldige år. Det står respekt av det og ikke noe å klage over. Det er en utrolig bra låt for tribunene og jeg er gladd det var Brann-supportere som klarte å lage denne gigantiske hitten som når er ringetone på min mobil. :)

 

Det blir utrolig artig dette her. Så får jeg håpe vi takler fremtidige nederlag på en respektabel og voksen måte. Tiden får vise akkurat det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...