Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og billig straffe til Brann, i tillegg til at Karadas var i offside(?) da han fikk straffa.

9559858[/snapback]

 

Kanskje det var sympatistraffe fordi Brann ble snytt for det som ble omtalt som "Nord-europas klareste straffe" i UEFA cupen :wee:

 

Tviler nå på at Odd ville holdt ut uansett. Men det er ren og skjær tipping, fikk ikke sett kampen takket være TV2 Sumo.

Lenke til kommentar

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3014417.ece

 

Brann leverer formell protest

 

 

Dommer Svein Oddvar Moen blir av mange fotballspillere oppfattet som arrogant. Også i går ble det bølger rundt kamplederen. Flere av spillerne irriterte seg over hans bryske utrop til spillerne i løpet av kampens hete.

 

Han skal ved flere anledninger ha bedt spillere om å holde kjeft. Utrop av typen «hold kjeft» og «hold munn» skal ha kommet fra dommeren flere ganger i løpet av kampen.

 

Etter 4-0-seieren går kaptein Martin Andresen bort til dommeren, sammen med blant andre Erlend Hanstveit. Andresen ber Moen kutte ut med sin oppførsel, med begrunnelsen at det skaper unødvendig irritasjon.

 

- HOLD KJEFT

Det som så skjer, er at assistentdommer Odd-Jarle Larsen forteller Andresen i blomstrende ordelag at han kanskje ikke er rett mann til å uttale seg om kjeftbruk.

 

Da skal Andresen ha brukt nøyaktig de samme ordene som Moen irriterte spillerne på seg ved å si under kampen:

 

- Hold kjeft!

 

- Er det riktig, Andresen?

 

- Jeg har ingen kommentar til hva som ble sagt. Det er riktig at assistentdommeren kom med en kommentar til meg og at jeg svarte. Hva han sa eller hva jeg sa, har vi ikke tenkt å si noe om. Vi leverer en formell protest til forbundet, sier Andresen.

 

Dommeren og hans assistenter forsvant fra Idrettsveien uten å kommentere hendelsen.

 

BA snakket i går kveld med et utall kilder og har fått bekreftet at vår fremstilling er korrekt.

 

Det som så skjer, er stridens kjerne. Etter å ha gjentatt Svein Oddvar Moens ord fra tidligere i kampen, fikk Andresen nemlig gult kort. Men mens kapteinen oppgitt ruslet bort, ble dette for mye for Hanstveits rettferdighetssans. Han svartnet og innledet en tirade man sjelden hører fra ostringens munn. Mons Ivar Mjelde forsøkte å få ham bort, men mislyktes først. Deretter la han et tresifret antall kilo bak oppfordringen.

 

Han avviser imidlertid at de to sloss.

 

- Vi sloss ikke. For oss som har trening i å være på lokalet, var det der barnemat, sier ostringen og sikter til ungdommens bryggedanser på Norges største innlandsøy.

 

 

Blir spennende å se hva som blir utfallet av denne saken.

Lenke til kommentar

Det er nesten litt bittert at RBK ikke er med på oppløpet. Var morsomt å hekte dem av på Brann stadion, men allikevel skulle jeg sett det komme litt senere i gamet. Kanskje litt morbid av meg å ønske at trøndere skulle øyne håpet litt lengre for så å bli fraløpt av Brann, men litt (u)menneskelig må man få lov å være.

 

Det er ikke like artig å kjempe med Stabæk og LSK. Viking er litt gøyere, men allikevel ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...