Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synes ikke taklingen til fevang var så ille jeg, bare stabæk som bærer og syter seg som vanlig, tre kamper var i overkamp strengt synes jeg, var ikke halvparten så ille som den taklingen til luftwaffekeeper heinz muller, men men gjort er gjort

9524952[/snapback]

 

Bortsett fra at Fevang sin ikke på noen som helst slags måte kan forsvares.

Lenke til kommentar
Den type taklinger skjer stadig vekk, men heldigvis blir spelarane sjeldan ramma så mykje. Heilt klart raudt kort.

9547324[/snapback]

 

Ser på fotball hele tiden, både norsk og engelsk og ikke i noen av disse ligaene er slike taklinger vanlig. Så at slike taklinger skjer stadig vekk er enten en feil antakelse eller rent oppspinn....

Lenke til kommentar

Greit nok at tofotstaklinger med knottene først skjer oftere enn de bør, men sjelden det blir så farlig som den til Fevang. Han gikk rett på standfoten til Alanzinho, hadde han ikke hoppet opp akkurat i tide hadde foten brukket tvers av. Selv synes jeg 3 kampers karantene for slikt er for lite, synes man burde ha en strafferamme på minst 5 kamper på slike overfall, men dengang ei.

 

Ellers kjørte Viking over Aalesund i dag, herlig å se. Greier vi å holde oss fokuserte i innspurten nå kan vi være med i gullkampen, eller hvert fall sikre et sølv, i og med at vi nok har det greieste kampprogrammet med blant annet tre hjemmekamper igjen.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
rikitg, slike taklinger er vanligere enn man tror, men i lille Norge så blir det jo blåst opp noe så kraftig å...

9551747[/snapback]

Slike hendelser ender jo med karantene og utestengelser i resten av Europa også, skjønner ikke helt hvor du drar trekker konklusjonene dine fra. Det er den første taklingen av slik karakter jeg har sett i år, og jeg har sett en del kamper.

Lenke til kommentar
Greit nok at tofotstaklinger med knottene først skjer oftere enn de bør, men sjelden det blir så farlig som den til Fevang. Han gikk rett på standfoten til Alanzinho, hadde han ikke hoppet opp akkurat i tide hadde foten brukket tvers av. Selv synes jeg 3 kampers karantene for slikt er for lite, synes man burde ha en strafferamme på minst 5 kamper på slike overfall, men dengang ei.

 

Ellers kjørte Viking over Aalesund i dag, herlig å se. Greier vi å holde oss fokuserte i innspurten nå kan vi være med i gullkampen, eller hvert fall sikre et sølv, i og med at vi nok har det greieste kampprogrammet med blant annet tre hjemmekamper igjen.

9552984[/snapback]

 

Har lenge ansett Viking som en større utfordrer til gullet enn LSK. De har langt enklere kampprogram enn LSK (de har jo et sant h..... igjen) og de er mer stabil en Stabæk.

 

Men om de ikke makter å slå hull i Brann sin hjemmestatistikk så blir de sendt ut av gullkampen, mest sansynlig.

 

Alle har sterkt press på seg. Brann gjorde en elendig kamp i UEFA cupen og må nå kjenne presset mot Odd i kveld. De må vinne, hvis ikke vil nervene bli såpass tilstede mot Viking og LSK at alt kan ryke.

Lenke til kommentar
Den type taklinger skjer stadig vekk, men heldigvis blir spelarane sjeldan ramma så mykje. Heilt klart raudt kort.

9547324[/snapback]

Ser på fotball hele tiden, både norsk og engelsk og ikke i noen av disse ligaene er slike taklinger vanlig. Så at slike taklinger skjer stadig vekk er enten en feil antakelse eller rent oppspinn....

9550579[/snapback]

Takling med 2 føtter hoppende inn først? Det er jeg 100% uenig i, og kan fortelle deg at jeg naturligvis også ser mye fotball, norsk og engelsk.

9550763[/snapback]

Skal ikkje protestere på det, kun min personlege meining. Med "stadig vekk" meiner eg ikkje 10 stykk i kvar kamp, men eg ser ofte taklingar (1 eller 2 bein betyr ikkje så mykje) som kunne resultert i alvorlege skadar.

Lenke til kommentar

Jaja.på tide med snakking om noe annet enn denne taklingen når det er så kort tid til starten av denne runden.

 

Selv er jeg veldig skeptisk til dagens kamp,TIL er jo tradisjonelt gode hjemme men har på den annen side ikke slått Lyn hjemme på ganske lenge. For de som har fulgt dem godt i år,hva er styrkene deres? Noen kompiser sier at Hoff er i god form for tiden,om det er sant vil Tromsø virkelig slite da verken Høgli eller Knudsen eier noe i nærheten av hans fart.

Lenke til kommentar

Du kan gjere meir enn god nok skade med ein fot og, Roy Kean klarte det, desverre for Alf Inge Håland. Det er forskjell ja, men du kan gjere skade med ein fot og, det er poenget mitt. Alle reagerer med avsky på 2-fotstaklinger, det eg vil fram til er at det blir gjort mange potensielt stygge taklinger med ein fot og.

Lenke til kommentar
Du kan gjere meir enn god nok skade med ein fot og, Roy Kean klarte det, desverre for Alf Inge Håland. Det er forskjell ja, men du kan gjere skade med ein fot og, det er poenget mitt. Alle reagerer med avsky på 2-fotstaklinger, det eg vil fram til er at det blir gjort mange potensielt stygge taklinger med ein fot og.

9556332[/snapback]

Du har ikke fått med deg at Alf Inge Håland la opp som følge av kneproblemer i DET ANDRE kneet? Ikke det Keane traff.

 

For all del, taklingen var stygg og var klart rødt - men måtte bare avlive en myte om du trodde på myten :).

 

Høye spark kan man gjøre skade med, uansett hva du treffer med.

 

men lave taklinger og lave tofotstaklinger er ikke det samme, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...