Abnorm Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Mulig dette er feil postet, men jeg fant ingen andre passende steder. Vurderer å selge PhotoShop CS2 som jeg kjøpte for bare noen få måneder siden. Grunnen... Ja, jeg ønsker å kjøppe CS3 og Engelsk versjon. Men er det lovlig å selge Software? (har aldri gjort det), men tanke på lissenser osv. Og finnes det kjøpere der ute som kjøper software? Og hva er en riktig pris å selge PhotoShop SC2 Norsk for? kjøpte denne for 8700,- (norske koster omtrent 1500-2000 mer enn den engelske) Den fremstår som ny, da den kun har blitt tatt frem en gang for installasion. (finnes ikke støv på verken CD plate, kover eller eske) he he! Endret 9. januar 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
jangul Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Tja. Problemet er kanskje/dessverre at de fleste som kjøper dette er firmaer, eller profesjonelle, som kan utgiftsføre det. De fleste privatbrukere har nok piratversjoner. Men jeg har sett at folk har lagt dem ut for salg på bruktmarkedet tidligere. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 finnes det ingen oppgraderingspakke som blir rimeligere da? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 I følge lisensavtalen kan ikke produktet videreselges... Når jeg har oppgradert, kan jeg bruke, selge eller overføre den tidligere versjonen av programvaren? Nei. Når du kjøper en oppgradering, utvides den eksisterende lisensen til å dekke den nye produktversjonen. Du får ikke en tilleggslisens. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 I følge lisensavtalen kan ikke produktet videreselges... Når jeg har oppgradert, kan jeg bruke, selge eller overføre den tidligere versjonen av programvaren? Nei. Når du kjøper en oppgradering, utvides den eksisterende lisensen til å dekke den nye produktversjonen. Du får ikke en tilleggslisens. 7688398[/snapback] Det gjelder ved oppgradering, noe som nesten sier seg selv (synes jeg da). En oppgradering forutsetter at man har både den gamle fullversjonen og den nye oppgraderingen. Trådstarter har etter det jeg kan skjønne fullversjonen, vil selge denne, for siden å kjøpe CS3. Hvorvidt dette lønner seg fremfor å bare kjøpe oppgraderingen er selvfølgelig et annet spørsmål. Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Selvsagt kan du selge lisensen din. Det er ikke annerledes enn å selge en brukt DVD eller et brukt spill. Men for å følge reglene til punkt og prikke bør du da slutte å bruke programvaren. Lenke til kommentar
Totto Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Selvsagt kan du selge lisensen din. Det er ikke annerledes enn å selge en brukt DVD eller et brukt spill. Men for å følge reglene til punkt og prikke bør du da slutte å bruke programvaren. 7689570[/snapback] Som nevnt over her, så ville jeg vel kanskje vurdert en enkel oppgradering til cs3 som vil være like gyldig som en fullversjon av cs2, men billigere enn å kjøpe hele pakken. (as far as I know.) -totto Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 poenget var nok litt heller det å vurdere å oppgradere til cs2 fremfor å kjøpe helt nytt enda en gang... Ser ikke for meg folk kjøper cs2 av en privatperson for mangetusenkroner, mere å spare på å bruke oppgraderingsprisen... Om lisensen er registrert/aktivert så er det vel ikke mulig å selge videre til nytt navn.? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jo, ein kan selge lisensen vidare. Litt usikker på dette, men lurer på om ein kan «deregistrere» programmet frå maskina når ein deinstallerer. Det kan kan då selgjast til ein annan, som kan registrere det på seg sjølv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå