Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vil ha åtteåringer i treningsstudio

Anbefalte innlegg

Ser 15-16 åringer som trener så mye feil(gal teknikk) her jeg trener, så tviler 8 åringer vil klare det stort bedre med mindre dem har veldig god veiledning som krever sikkert enorme resurser. Husker også tilbake da jeg var 7+ så var jeg med far på håndball kamper, da var jeg alltid innom treningsrommet og lekte meg og syntes det var gøy. Så tror endel 8 åringer kunne syntes dette hadde vært ålreit å trene, men igjen så krever det enorme resusser for at det skal bli noe effektivt.

Nei, er nok foreldrene som må ta i et tak hvis fedme utviklingen skal stoppe. Foreldrene må slutte å kjøre barna overalt, sette grenser på spillbruken, få barna til å starte med minst en organisert fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
enig med den!

men for overvektige barn kunne det vært greit ;)

7715959[/snapback]

De overvektige barna er vel de som burde beveget seg enda mer ute ...

Lenke til kommentar
enig med den!

men for overvektige barn kunne det vært greit ;)

7715959[/snapback]

De overvektige barna er vel de som burde beveget seg enda mer ute ...

7716013[/snapback]

jo selvsagt burde dem det, men hvis dem er alvorlig overvektige er det vell lurt å begynne på treningstudio?.

Endret av Grievdus
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
jo selvsagt burde dem det, men hvis dem er alvorlig overvektige er det vell lurt å begynne på treningstudio?.

7716046[/snapback]

Tja ... Trenger ikke treningsstudio for å forbrenne fett :p Overvektige unger får ofte masse usunn mat av foreldra, vil si at det ofte ikke er helt deres egen feil.

Lenke til kommentar

Kommer bare til å ende opp med at norsk ungdom blir pumpa og bola som et helvete når de har trent vekter siden de var 8.

Så kommer alle ungdommene til å denge løs på hverandre for å finne ut hvem som er sterkest, halvparten av norsk ungdom blir utryddet og Norge går under.

Lenke til kommentar
Kommer bare til å ende opp med at norsk ungdom blir pumpa og bola som et helvete når de har trent vekter siden de var 8.

Så kommer alle ungdommene til å denge løs på hverandre for å finne ut hvem som er sterkest, halvparten av norsk ungdom blir utryddet og Norge går under.

7716546[/snapback]

Småpessimistisk fremtidsvisjon, herlig :D

Lenke til kommentar

Trening med vekter som åtteåring kan ende med skader i ledd og muskler. At folkene som eier helsestudioene ikke er klar over dett skjokkerer meg... :nei:

Mixel: Vil tro de fleste som trener vekter fra de er åtte og er bola som helvete som 14-15 åring vil være KRAFTIG deformert... :ermm:

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Trening med vekter som åtteåring kan ende med skader i ledd og muskler. At folkene som eier helsestudioene ikke er klar over dett skjokkerer meg... :nei:

Mixel: Vil tro de fleste som trener vekter fra de er åtte og er bola som helvete som 14-15 åring vil være KRAFTIG deformert... :ermm:

7716968[/snapback]

Kan ende med skader i ledd og muskler ? Hvor i all verden er det du tar dette ifra da ? :roll: Læreboken til gymlærer olsen på 60 ? Det er IKKE bevist at det er skadelig for unger å trene med vekter. Værsåsnill og vis meg den testen... Den vil jeg nemlig se. (har hørt ørten slike utsagn, men aldri sett noen vitenskapelig begrunnelse for hvorfor, bare det at "barn skal leke, fotball, turn o.l er bedre" ikke noen fakta i det hele tatt)

Såfremst personer som trener med vekter får kyndig veiledning, så er det ingen problemer for at barn/unger ned i 8 års alderen skal kunne trene med vekter.

Dog, det kreves at det er en voksen/myndig som står for treningsopplegget, som ikke er så sneversynt at han/hun mener at 8 åringer kan få skader av det hvis de trener med vekter. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hahahaha, typisk folk som har surfet litt for mye på treningsforums rundt om, "vis meg testen på at det er sånn da!"

Tror du virkelig noen har tatt en gjeng åtteåringer, og latt de trene med vekter for å observere om de blir skadet? Nei, det finnes ikke "vitenskapelig begrunnelse" for alt, men det går an og bruke sunn fornuft. Det er faktisk mange som får senebetennelser og diverse når de begynner å trene, selv når de er ferdig utvokst. Å la åtte år gamle unger pådra seg samme type skader er neppe heldig.

Endret av _NiXoN_
Lenke til kommentar
Hahahaha, typisk folk som har surfet litt for mye på treningsforums rundt om, "vis meg testen på at det er sånn da!"

Tror du virkelig noen har tatt en gjeng åtteåringer, og latt de trene med vekter for å observere om de blir skadet? Nei, det finnes ikke "vitenskapelig begrunnelse" for alt, men det går an og bruke sunn fornuft. Det er faktisk mange som får senebetennelser og diverse når de begynner å trene, selv når de er ferdig utvokst. Å la åtte år gamle unger pådra seg samme type skader er neppe heldig.

7717444[/snapback]

Det er lett å skade seg utpå en fotball bane og.

Tviler på at de blir skadet hvis de har noen til å følge dem opp, men sefølgelig er det jo alltid noen som blir skadet, men tror ikke det blir mange.

Lenke til kommentar

7717444[/snapback]

Vil nok si det er potensiale for flere skader i fotballen enn på treningssenteret. Fotballen har vi skjelettskader, psykiske plager, hudskader, og masser av kneskader. Vi snakker ikke om hard og brutal trening, men vi snakker om trening som en idrett. Trening er ikke en skadefri idrett, men den er nok mindre skadelig enn fotball.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Trening er ikke en skadefri idrett, men den er nok mindre skadelig enn fotball.

7718250[/snapback]

Når ble trening en egen idrett?

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger diskutert dette fenomenet med at man ikke skal trene vekter før man er 16/ferdig utvokst (og annet tull) Jeg må si meg enig i det en kompis (som har utdannelse innenfor sport og idrett, kropp og muskulatur) dette er fordi vi bor i mollbonorge. Det er samme grunn som at unger skal ikke få førsteplass. Fordi unger ikke skal spesialisere seg, fordi det har noen funnet ut at, fysjom... Nei det er ikke bra.. Det er flere land der det er mer eller mindre regnet som vanlig at "unger" 8-12 år begynner å trene med vekter. Bl.a russland, det at det faktisk kommer flere tester derfra som sier det at det er ikke sammenheng mellom vekttrening og lav høyde/skader i ledd osv.

Nå må det skilles mellom styrketrening og kroppsbyggning/vektløfting for såpass unge.

Her er blandt annet en artikkel fra CNN om saken

http://www.cnn.com/HEALTH/library/HQ/01010.html

Benefits for young athletes

Strength training for kids has gotten a bad reputation over the years. Lifting weights, for example, was once thought to damage young growth plates — areas of cartilage that have not yet turned to bone. Experts now realize that with good technique and the right amount of resistance, young athletes can avoid growth plate injuries. Strengthening exercises, with proper training and supervision, provide many benefits to a young athlete.

Supervised strength training that emphasizes proper technique:

* Increases your child's muscle strength and endurance

* Protects your child's muscles and joints from injury

* Helps improve performance in a particular sport

Your child may gain other health benefits from strength training, too. These include:

* Better heart and lung function

* A healthy body composition

* Stronger bones

* Lower blood cholesterol levels

* A good fitness habit that lasts a lifetime

Flere artikler om samme tema :

http://www.azcentral.com/health/kids/artic...httrain-ON.html

http://missourifamilies.org/FEATURES/nutri...ticles/fit4.htm

Men for all del, let opp artikler som sier det motsatte... :roll:

Lenke til kommentar

7717444[/snapback]

Du har rett i en ting, det er at man må bruke sunn fornuft. Her er det ikke snakk om å pumpe tungt. Vet du hvorfor man får senebetennelse? Jeg fikk det ihvertfall selv fordi jeg løfta vekter som musklene mine klarte, men ikke senene. Så da gikk jeg ned på vekten og opp med repitisjoner. Som sagt tidligere så måtte det vært de voksnes ansvar å sørge for at barna ikke løfter for tungt.

Å trene barn er ikke for å få dem sterke, men å lage holdninger og hindre overvekt i denne sammenhengen.

Også vil jeg legge til at jeg tipper en stor del av skader som på trenningsstudio skyldes feil teknikk, ser mange med dårlig/feil teknikk og erfarte selv når jeg begynte at feil teknikk ikke er heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...