Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vil ha åtteåringer i treningsstudio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8-10-åringer har ikke noe i et treningsstudio å gjøre etter min mening. Når det er snakk om så unge mennesker så har de mye bedre av å leke seg til god form enn å sitte inne og svette på et treningssenter. Må jo være mye lettere å motivere seg for å gå ut og spille fotball, klatre i trær, hva som helst enn å være inne på et treningssenter.

Dersom dette er et forsøk på å motvirke fedme blandt barn så skulle man heller gått til det steget å innført fysisk fostring i skolen igjen! Én time felles gym på skoleplassen hadde vært noe! :)

Jeg mener det seriøst. Calisthenic isometric trening er fantastisk god trening og mye bedre enn et treningssenter, spesielt i den alderen da det ikke er fokus på å bygge store muskler eller rå styrke.

Lenke til kommentar

Høres helt feil ut, en åtteåring har ingenting på studio å gjøre.. burde ikke fokusere i den retningen i så lav alder. De fleste 8-10 åringer har vel plenty med aktivitet i hverdagen som det er... for ikke å snakke om hvor jævli det hadde vært for resten av oss som trener med en gjeng unger løpende rundt.

Der jeg trener er det også en ordning for barnepass, men av og til (en gang for ofte egentlig), når foreldrene har med seg ungene sine, tar de dem med seg inn i vektrommet og lar dem løpe fritt... utrolig irriterende..

Lenke til kommentar

Dette er jeg helt for. Det er viktig å ta et grep om idretten ungene blir dratt på. Å trene med vekter som lek er å jobbe fokusert mot et mål, samt det er en av de tryggere og skadefri idrettene der ute (forutsatt flinke trenere).

Likestill trening med fotball og håndball. Kan ikke se de andre sportene har noe annet enn flere skader, så hvorfor skal ikke ungene få lov til å trene med vekter?

Lenke til kommentar
Kroppen er ikkje ferdig nok utvikla i ein alder på 8 år, og det kan vere skadlig å begynne med vekter i ein so ung alder. So eg er imot det.

7682797[/snapback]

Det finnes ikke noen vitenskaplige bevis på det er farlig å trene i ung alder. Det var noen myter om dette før, men jeg har enda til gode å se dokumentasjon av nyere tid som viser det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg syns det er fint at man har studiotrening for barn og unge som faller utenfor vanlige idrettslag. Det er bedre at de gjør NOE enn at de sitter foran playstationen og blir feit. Jeg er nok en større tilhenger av f.eks. idrett og lek,men det er bedre enn ingenting. Det hadde vært bedre med en time gym i skolen hver dag, men det er et utopisk scenario så i mangel på et bedre alternativ er jeg ikke nødvendigvis imot dette.

Lenke til kommentar
Kroppen er ikkje ferdig nok utvikla i ein alder på 8 år, og det kan vere skadlig å begynne med vekter i ein so ung alder. So eg er imot det.

7682797[/snapback]

Det finnes ikke noen vitenskaplige bevis på det er farlig å trene i ung alder. Det var noen myter om dette før, men jeg har enda til gode å se dokumentasjon av nyere tid som viser det.

7683072[/snapback]

Ok, då so. Var ikkje klar over at det ikkje var blitt bevist.

Lenke til kommentar

Jeg bare ser for meg masse barn løpe rundt i treningsstudio å slå hverandre med vekter og hyle å skrike...:lol:

Hadde vært en ide å lage et eget rom i studioet for barna eller noe...

Syns heller ikke barna skulle fått så mye vekter eller andre styrke apparater, men heller tredemøller og klatrevegger, så de små barna likavel kunne fått vekk litt fett... :w00t:

Lenke til kommentar

Må vel kaste inn en brannfakkel jeg da, synes det er helt i orden. Såfremst ungene selv ønsker dette, synes det er greit. Får de kyndig veiliedning så er det ingenting imot at 8 åringer kan trene på treningsstudio. Er bare tull at det er så fantastisk mye bedre å trene f.eks fotball... i russland begynner unger ganske tidlig med vektløftning. Jeg ser ikke helt problemet, tester viser at unger i den alderen er veldig mottakelig for blandt annet vekttrening, du bygger muskler og skjelett... Kommer sannsynligvis til å se bedre ut og få bedret selvtilliten din. Hvis dette er noe som unger selv ønsker, så ser jeg bare positive sider med dette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg tror det kan bli en suksess hvis de er flinke til å følge opp barna og får dem til å trene med lette vekter med 15-20 reps.

7682856[/snapback]

Så lenge de holder seg til frivekter og kabler. Blir det fokusert på apparattrening kommer belastningsskadene til å komme. Ville personlig ikke ha sent ungen min på et studio, om jeg hadde hatt en unge da :p. De har mye bedre av å løpe, svømme, leke, turne osv.

Lenke til kommentar

Jeg er for å komme seg opp i fjellene, ut i naturen.

Trimsykkel / Tredemølle o.l er greit, så lenge ungene liker dette.

Men de skal IKKE presses mer enn de vil. De skal jo ikke grue seg til å gå på studioet!

Frivekter er jeg litt skeptisk mot, synes ikke dette er nødvendig, da de ikke er i alderen for å muskler!

Men som sagt: Ut i skog og mark - Sunt for kropp og sjel! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes vel alt er positivt med treningstudio fra 8 år og oppover bortsett fra at det kan forekomme flere skader og steroider i lavalder kommer til å øke.

Som sagt over her med å komme seg ut å jogge osv. Det er jeg for så lenge barna vil det, men er jo ikke alle barn som er fan av løping, gåturer, fotball osv og hvis du liker vekttrening synes jeg ikke noe skal stoppe dem fra å gjøre det de liker.

Da jeg var i 8års alderen spillte jeg fotball og det har jeg gjort i ganske mange år, bra trening men gjorde fordi alle andre gjorde det og det var nesten ingen andre tilbud der ute. Jeg hatet å løpe og likte bedre å drive med ting som innebærte styrke.

Lenke til kommentar

Bottom line er at de aller fleste åtte åringer ikke er i nærheten av å kunne holde en langtidsinteresse for dette. Det vil for de fleste ende opp med å løpe rundt omkring mens de skriker og hoyer, slenger vekter på gulvet og lager et helvette for de som faktisk prøver å trene seriøst.

Dum ide - forkast!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...