Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer ved nedlastning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Halla, PCen min greier ikke å laste ned filer når FTP brukes. Dermed får jeg ikke lastet ned filer fra internett. Får bare "Siden kan ikke vises". Noen som kan hjelpe?

Bruker IE7.

2 mulige løsninger:

1. forsøk noe annet enn en browser når du bruker ftp. Browser er laget for http ikke ftp.

En bra ftp-klient er f.eks FileZilla (bruk google)

2. mulig du må endre fra "active" til "passive"-ftp eller omvent i instillingene for IE7.

Lenke til kommentar
Hvilken router og modem bruker du?

Er det stor hastighet på linjen?

7681439[/snapback]

Hei har "planet" router, og 3 mb linge. Men har snakket med nettlaverandøren, og de sier at det ikke er noe feil med linje eller router. Kan det være noen instillinger på PC?

Lenke til kommentar

7681439[/snapback]

Hei har "planet" router, og 3 mb linge. Men har snakket med nettlaverandøren, og de sier at det ikke er noe feil med linje eller router. Kan det være noen instillinger på PC?

7681465[/snapback]

Prøv som nevnt et eget FTP-program.

Lenke til kommentar

7681439[/snapback]

7681465[/snapback]

Planet router har jeg aldri hørt om. Har du noen annen betegnelse (noen bokstaver og tall?)

Lenke til kommentar
Vil gjerne bruke IE7. Noen som vet korleis jeg kan fikse dette? :)

Jeg har en engelsk IE7. Her er hvordan du fikser det der:

1. Gå til "Tools" -> "Interet Options".

2. Gå til "Advanced" (siste fliken)

3. Under "Browsing", sjekk om "Use Passive FTP" står huket av. Hvis ikke, bytt til dette.

4. Restart IE7. Hvis usikker - restart hele maskinen.

Hvis du fortsatt har problemet, vil jeg anbefale deg å sjekke om du har en lokal firewall som blokkerer for deg.

Lenke til kommentar
:( Funket ikke...

7682114[/snapback]

Da ville jeg ha installert en skikkelig ftp-klient (f.eks FileZilla), og sjekket om du fikk koblet deg opp med ftp i det hele tatt. Hvis du ikke får brukt ftp med en ftp-klient heller, har du andre nettverksproblemer (firewalls eller lignende). Hvis du får brukt ftp med en ftp-klient, så er det Mickeysoft Internet Explorer som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...