Cuneax Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Det er vel opp til artisten selv å bedømme? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det er det muligens, men det endrer ikke det faktumet som jeg mener at det er totalt unødvendig å kritisere andres verk. Når du først har laget en sang så burde ingen være med på å endre den pga. de mener det er noe feil. Hva er et eget underforum for kritikk godt for egentlig? Hadde noen kommet her med en Queens låt til meg og sagt at de hadde lagd den (uten at jeg vet at de har lagd den) hadde jeg sikkert sagt at de burde endre på den siden jeg synes Queen er no dritt. Queen er et av historiens største band... Smaken er som baken og kunst kan det ikke bli satt pris på... eller dette er min mening, så etablerer dere et nytt underforum er det greit for meg, men hvis jeg lager en sang etc. vil den neppe havne der.. jeg vil helst kritisere den meg selv.. Takk Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 At du ikke ønsker å motta kritikk, endrer ikke andres ønsker om å få tilbakemeldinger på sin musikk. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på musikken min. Uten kritikk vokser man ikke, man har isteden en stor sjanse for å bli værende i sin indoktrinerte verden. Underforumet opprettes ikke utelukkende for kritikk av andres arbeid, men også for at artister kan distribuere musikken sin til flere folk. Det Queen-eksempelet ditt ga ingen mening Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvor hadde Queen vært hvis de hadde fått en haug med kritikk? Poenget mitt er at man kan selfølgelig som du sier selv velge å få kritikk, men jeg mener personlig at det er feil. Det er bedre å høre noe som er selvlagd og noe som du står innenfor. Det burde være noe som representerer deg. Ang. Queen eksemplet har jeg kanskje svart på det i første setning, men det jeg mener er: i dette forumet har du en slags gruppe med mennesker. Nemlig diskusjon.no's forumbruker. Når noen legger ut en sang her vil vi sikkert ha forskjellige meninger, det er her det kræsjer! Hva er rett? Det er individuelt. Hvis man er usikker på det man har lagd kan man spørre de man spiller med eller noen andre kjente, men det burde være DU som tar den siste avgjørelsen. Det finnes INGEN fasit på hva som er bra musikk og hva som er dårlig. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg syns det er greit å høre på andres meninger, spesielt de som er velbegrunnede. Jeg tipper Queen fikk kritikk fra managerne sine, produsentene osv, de var nok ikke "urørte" som du hinter til. Verden har endra seg siden Queen holdt på, gitt. Internett og den frie informasjonsstrømmen gjør slike løpende tilbakemeldinger på kunst mye lettere. Det finnes ingen fasit, nei, men det kan være nyttig og givende å få tilbakemeldinger fra andre. Jeg har lært en del av det, og det kan andre gjøre også. Hvem sier ikke at DU kan ta den siste avgjørelsen, selv om andre kommer med tilbakemeldinger? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg har merket meg nå at jeg på en eller annen måte prøver å føre denne diskusjonen til noe annet. Nemlig kritikk av et ferdigstoff/verk, noe som jeg er sterkt imot. Jegvil gjerne presisere at enhver form for kritikk mot enhver form for kunst er ytterst unødvendig. Det er greit at man bestemmer det selv, men kritikk er noe vi har mye av for tida. Da tenker jeg spesielt på Oscar, Grammy, Golden Globe, VMA etc osv. Jeg er fortsatt for at personer som har laget en sang skal ikke settes opp mot andre eller kritiseres i noen stor grad, iallefall ikke slik at de endrer sangen KUN for å tilfredsstille andre. Men hvis du er tilfredsstilt med å få kritikk mot ditt produkt vær så god. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Er vel en grunn til at folk poster låtene sine, har gjort det selv og det er for å få tilbakemeldinger og respons på hvordan få låta til å bli bedre. Og jeg ytterst takknemlig for de som faktisk tar seg tid til å lytte og komme med en kommentar. Så det er bare å kritisere meg! Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Forumet er opprettet nå; https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=363 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg